Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

TMG står för trimethylglycine, min man har beställt åt mig från Ray&Terry i USA men det kan finnas i välsorterade hälsokostbutiker. Finns garanterat på nätet att beställa.

Fragmin finns det många läkare i sverige som tror på så det brukar gå att övertala de flesta som inte har bott under en sten till att få prova. Prednisolon är svårare i sverige, men jag vet att tex strandkliniken i stockholm skriver ut. Det finns ju ett par här i tråden som har fått det så de kanske har fler tips på läkare.

Om man vill vända sig utomlands så är Dr Gorgy i London det enklaste alternativet.
    www.fertility-academy.co.uk/
    Det finns inte någon info om det på hemsidan men där finns kontaktuppgifter. Vi är ett gäng som hänger i A.Beer tråden som alla har vänt sig dit eller direkt till USA. Om någon är nyfiken så är ni välkomna dit. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Missade en fråga, man tar prednisolon och fragmin från dag 7 (dag 1 är mensens första dag) fram till ett ev negativt grav test. Är det positivt så fortsätter man minst till v 12. Beroende på diagnos ibland tom v 35.

• Bling1975

Hej tjejer, ville bara viska till er som jag har hängt med under så många år att vi har plussat igen. Nu hoppas vi att liten vill stanna kvar

• Bling1975

Mula, jag önskar dig massor med lycka till med adoptionen. Ibland är det rätt att gå vidare och det är underbart när det finns alternativ. Ni vet ju redan vilket underbart sätt till barn adoption är så det kommer säkert att bli toppen. Och tills dess får ni njuta av er lilla son.

Irma, jag håller tummar och tår för dig och liten imorgon!

• Bling1975

Grattis Irma!!!

Tyvärr fick vi omvänt besked, mina hcg värden går ner istället för upp så det är kört för oss. Gråter 

• Bling1975

Daniela, mitt enda råd är att prata om det. Livet blir så mycket lättare när alla man tycker om vet hur det ligger till och man kan behöva prata om sin sorg. Det fungerar bra för mig.

• Bling1975

Heja dig idag Bettan!

Jag tycker att klexane är något bättre i sprutorna än fragmin som var vidrigt att sticka sig med.

• Bling1975

Hurra för alla er som det går bra för!!!

Bettan, jag hoppas att Mini hämtar sig snart så du kan få lite lugn och ro tills det är dags för leverans.

NN, fy va jobbigt. Tveka inte att åka in om det gör för ont och låt dem inte komma undan med en alvedon för det finns bättre saker som faktiskt hjälper mot värken.

Vi är äntligen på gång igen med nästa steg vilket känns positivt. Är lite kär i min nya läkare i New York som är vansinnigt trevlig och väldigt tillmötesgående. Det blir nog en tripp till New York i februari om allt går enligt plan. Ska träffa min hemmaläkare i början av januari för att ta alla prover de vill ha. Jag har ju "bara" tagit 79 individuella prover senaste åren så det är klart att de behöver fler...

Hoppas ni alla får en fantastisk jul!

• Bling1975

NN - Vi hade bestämt oss för USA av flera orsaker men främst för att den donator vi ville ha finns där. New York eller Chicago var enklast flygmässigt så vi tittade på ett antal kliniker i båda städerna. Kliniken i Chicago som vi först hade tänkt oss (billigare behandling och boende men bra resultat) tog inte emot utländska patienter så då blev det New York. Jag ringde deras topp tre kliniker och fastnade för den här för de var trevligast. Vilken läkare jag fick var sedan en slump

Bra att du fick riktiga tabletter!

• Bling1975

Litet tips om bra platser tar slut för fragminet. Jag fick det i samband med en operation för några år sedan (eftervård) och har ni snygga ridbyxlår som mig så var det hullet på sidan av låret det som smärtade minst och som sköterskan alltid valde, ibland kändes det inte alls. Jag tyckte dock att det var svårt att ta där själv utan att råka röra sig lite. Håller man verkligen helt stilla så gör det minst ont.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14