Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Picadolito, det är nog enklare att förstå på engelska än googlesvenska. Posta gärna en länk eller originaltexten så tittar jag gärna på den.

Ninnin, för att IVF på något sätt ska kunna hjälpa så måste man även göra PGD. Då kan man få svar om det är något fel på embryot som ligger bakom missfallen. Inte så vanligt men jag har stött på en eller två som blev gravida och hade fina embryon men vid PGD hade alla kromosomfel.

Irma, grattis! Alltid lika roligt när det går bra för vänner i de här trådarna.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Jag har tagit det provet, det är standard både hos A E Beer och Dr Braverman i USA och Dr Gorgy i UK. Det kallas TH1:TH2 och resultatet kommer tillbaka som TNF-alpha och IL-10. Till skillnad från det prov som ibland tas i Sverige för TNF-alfa så är det här provet baserat på en jämförelse vilket gör det mycket mer stabilt. Vanliga TNF-alfa provet varierar tydligen mycket över tid och anses därför inte vara av något egentligt värde i fertilitetssammanhang (och avfärdas av de flesta läkare både i sverige och utomlands).

Jag har behandlats med Humira som är en TNF-alfa hämmare och får även heparin, prednisolone och asprin då mitt TNF-a värde låg över 30.

• Bling1975

Min läkare föreskriver numera Trombyl (albyl etc. ) upp till 3 månader innan ett IVF försök och sedan uppehåll från äggplock fram till plus då man startar igen. Kan tydligen påverka implantationen enligt nya rön så han har ändrat bara de senaste månaderna.

• Bling1975
    sirivonessen skrev 2011-04-14 15:30:59 följande:
    Jag tror inte på att göra uppehåll mellan ET och plus. det kan ju bildas proppar vid implantationen och två veckor efter. Själv körde jag Trombyl och Fragmin under hela processen (på ÄP dagen tog jag ingen Trombyl el Fragmin) när jag lyckades bli gravid.
    Det är tydligen bara trombyl de gör uppehåll med, inte fragminet så det borde räcka mot propparna. Men jag hade min längsta graviditet efter trombyl så jag vet inte.
  • Bling1975

Mula - grattis till dottern. Underbart!!! Hoppas ni får krama på henne live snart.

• Bling1975

Vi har plussat igen efter dubbeldonation i USA, men graviditeten är minst sagt svajig. Hcg dubblades inte som det skulle men steg mellan de 3 mätningarna. På VUL såg vi ett hjärta slå för drygt 1 vecka sedan men bönan är liten för sin ålder. Jag har haft blödningar hela veckan och har ett nytt VUL på måndag då vi är i v 8 + 1. Vi får se vad som händer.

• Bling1975

Tack fina ni. Man blir så glad i hjärtat att så många bryr sig trots att jag inte har hängt här så mycket på länge och det är så många nya. Vi är givetvis jätteglada att liten klarade både småblödningar och störtfloden. Men jag har nog distansierat mig lite, jag tänker att jag är gravid, men inte att jag ska ha barn. Men det kanske lättar om man tar sig förbi de första 12 veckorna.

• Bling1975

sirivonessen - grattis! Modigt att skriva in dig. Vilken vecka är du i nu?

Det har inte jag vågat ännu, men jag funderar på att kanske kanske ringa imorgon. Men det är svårt att tro att jag inte bara ska få ringa om någon vecka och säga att jag skojade. Har ju redan varit på i alla fall 1 inskrivning och 2 informationsmöten. Jag är i v 8 + 3 idag.

Mojutten - lycka till idag!

• Bling1975

Grattis till 2:an Lycka! Härligt att höra att det föds små barn. {#emotions_dlg.flower}

sirivonessen - jag ska nog ringa imorgon. Jag vill ha en väldigt populär MVC så risken är väl att de inte kan ta emot mig annars. Men jag hade gärna väntat några veckor till annars.

• Bling1975

Jag vågade mig på att ringa idag och det var väl tur för de var ganska fullbokade och fick pussla en del för att få fram en inskrivningstid. Men nu ska jag dit den 13/9, dagen efter nästa VUL.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14