Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi 5 skrev 2013-10-22 08:19:46 följande:
    GHP, tack, ja det finns ju förstås flera förklaringar till att det blir olika typer av förlossningar..,

Kate, jag tycker också att du verkar ha en klok fru och jag tänker mig att du är lika klok för henne som hon är för dig

PW, det är så intressant när syskon är så olika E hade ju sin period väldigt tidigt och sedan har vi eg inte haft några större trotsperioder efter det (än, men det kan väl vara läge nu?! ).

Någon nytta verkar iaf hinnsvepningen haft för jag har ganska rejäl molvärk, som varit så pass att det varit svårt att sova. Det ihop med att det verkar vara lite slempropp på gång gör att jag börjar bli hoppfull
    Hoppas, hoppas att det drar igång av sig självt nu så att du slipper fundera så mycket utan kan koncentrera dig på att andas!
  • Gladhannapanna
    cilla67 skrev 2013-10-22 14:36:32 följande:

Mosing, vad glad jag blir att det gått bra för dina grannar!
    Jag vet att GHP brukar, när vi andra har problem med val, berätta att hon ger två val. Vill du ha den här tröjan eller den här? Inga fler options, utan bara det, och det tycks ha funkat för dem! Då finns inte valet att inte ha tröja alls och det kanske är nyckeln i många situationer. 

Det funkade alltid med A, tyvärr inte alltid med J... Men det är ett råd vi ger alla föräldrar vi träffade på familjecentralen. Värt att prova i alla fall!

Hoppas att promenaden ger effekt Vi5!
  • Gladhannapanna

Det är jättebra att låta barnen välja, efter sin nivå!

Julia vill bara ha klänning, och bara en enda klänning varje dag. Vi kör med byxdagar och klänningsdagar. När det är byxdagar ger vi henne några par att välja mellan, om hon tjatar om klänning så säger vi bara att då bestämmer vi. Vi har även börjat lägga fram kläder kvällen innan för att minimera tjafset på morgonen.

• Gladhannapanna

Vi5: trist att det stannade av, Men förhoppnignsvis kommer det snart igång igen,. När jag läste ditt första inlägg tänkte jag att du nog borde ringa fl med tanke på ditt dropp som måste ges lagom tid innan barnet föds. SÅ lova mig nu att du ringer när det drar igång igen, även om du kan ligga ner,  du är ju redan ganska öppen så det kan ju faktiskt gå riktigt fort!!!

Här har vi haft en vidrig morgon, skriver mer i samlingstråden.... 

• Gladhannapanna

På Julias förskola har de bilder i hallen där barnen kan gå titta vad de ska ta på sig. Funkar jättebra! Likadant på toaletten, där finns bilder hur man tvättar händerna.

• Gladhannapanna

Åh så härligt med en underbar liten tjej!!! Men jobbigt med blödning och bristning, det hade ju jag första gången och det tog nog två månader innan jag var ok igen så följ Billas råd om att be om extra järn !!!

• Gladhannapanna

Åh så skönt att se att du mår bättre Vi5! Hann nästan bli lite orolig faktiskt! Nu hoppas jag att det går spikrakt uppåt och att bröst och bebis får en bra relation!

• Gladhannapanna

Vilken timing att be R resa ifrån er och "reda ut" saker med en förälder han inte har så mkt kontakt med!!!!! *skakar på huvudet*

Förstår att det känns jobbigt med E men det handlar faktiskt bara om några dagar än så länge, försök se det positivt att han vill vara mer med pappa, det betyder INTE att han inte älskar dig!!!! Läskigt med ont och feber, hoppas att antibiotikan gör nytta!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8