Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Oj, inte så enkla grejor att fixa med sammandragningar!

Kan du göra fina marsipanfigurer till julen? Lite sent, men att pyssla julkort är ganska kul!

baka småkakor?

Som du ser är jag julfixerad!

• Gladhannapanna

Våra har haft längre sovplats båda två.

J hade kli i snippan och då sa de att vi skulle smörja med cortimyk i sju dagar, det blev bättre nästan direkt.

• Gladhannapanna

Tack för att du delar med dig! Håller med om att det verkar skitjobbigt att dela rum medan man har värkar!

Min syster föddes på pappas trettioårsdag, de verkar nöjda med det båda två. Men när hon fyllde fyrtio ville hon ha sitt första egna kalas inom familjen. De andra större födelsedagarna "snodde" ju pappa genom att fylla jämt han med!

• Gladhannapanna

Vi5: Julia hade också torsk i munnen som smittade mina bröst. Jag smorde brösten med pevaryl och ammade en stund efter och då torkade jag inte bort pevarylresterna. Funkade klockrent på både henne och mig!

När det gäller snippan vet jag inte, men litar på firren!

• Gladhannapanna

Vi5: jag kommer också ihåg det dåliga samvetet men försökte tänka att barnen inte for illa av att klara sig själva i babysittern eller babygymet medan jag fixade ngt i samma rum så länge de inte var ledsna.

• Gladhannapanna
    Elsis skrev 2013-12-28 09:48:32 följande:

Vi5, om lillA är nöjd i vaggan bredvid när du lagar mat tycker jag absolut inte att du ska ha dåligt samvete. Du behöver äta ordentligt för att kunna amma henne, och E måste ju också få riktig mat:) Med flera barn hemma kan man helt enkelt inte vara nära alla hela tiden. När A var liten anpassade vi ju oss efter henne, men nu får V anpassa sig efter vad som passar storasystrarna oftast, men hans tillvaro är inte sämre för det. Ibland är det förstås dåligt en liten stund, som tex när jag måste lägga ned honom mot hans vilja för att tex hjälpa storasyster på toaletten, men jag är ju strax tillbaka hos honom. Å andra sidan har han fler omkring sig som tycker om honom, och skämmer bort honom. Hela han strålar av glädje när han ser A och E, snart kommer det att vara samma hos er. I babysittern vrider V sig som en mask om han hör storasystrar utom synhåll och inga kan få honom att skratta så glatt. Även storasyskonen får ju mycket ut av att ha fått ett syskon, även om de får mindre tid med mamma. Jag är ju ensam mycket med barnen och man måste sänka kraven på allt runt omkring om man som du och jag vill prioriter närhet till barnen, det gäller ju så klart även när man inte är ensam. Jag vill också hinna med det ena och det andra, men vet du vad, snart är vår bebisar lite större och då hinner vi. Det vi vill fixa finns ju kvar;)

Klok som en bok!
  • Gladhannapanna

Snow: jag blir trött bara av att läsa om era nattningar......

Jag hade också försökt göra ngt annorlunda. Vi har oftast enkla nattningar men ibland strular det även här. Jag blir rastlös av att ligga bredvid ett barn som inte somnar så mitt trick är att lova att komma tillbaka om de ligger tysta i sängen. " om du ligger tyst och stilla och lyssnar på musik så lovar jag att lägga mig hos dig när musiken är slut om du fortfarande är vaken då" " jag lovar att komma tillbaka när jag har plockat ur diskmaskinen" etc

Det har funkat sedan de var i tvåårsåldern.

• Gladhannapanna
    Vi 5 skrev 2014-01-03 14:12:57 följande:

Jag var ju på VC i går för att få starkare medicin mot svampen som gör att det känns som att hon suger ut glassplitter när hon ammar.
    Fast jag klampade in där och bara hade tänkt mig att få ett recept lyckades läkaren hitta känselbortfall i min ena fot och lite i ena handen. Vet knappt hur det gick till men hon var noggrann med 1000 frågor. Hur som helst slutade det med att jag fick lämna 5 rör blod. Och ska följas upp map. neurologisk sjukdom. Jag försökte med att det kanske var från diskförskjutningen i ryggen, men den satt för högt upp tydligen. Suck, alltid är det nåt med min skraltiga kropp.

Usch stackars dig! Förstår att du blir ledsen och orolig, men vilken bra läkare du har som är så noggrann!!!!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8