30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Kate, bra att du lite fint påminner oss om att det finns andra partners än män! Vi trillade dit på gendernormativiteten igen...
Kate, bra att du lite fint påminner oss om att det finns andra partners än män! Vi trillade dit på gendernormativiteten igen...
Jag förstår att de olika spåren krockar Vi5. *kramar om*
Kul med lyckade vul, läskigt med så ont i magen!
Inttressant att läsa om ert röjande eller brist på röjande!
Här saknas motor helt, inte så lyckat men då och då får vi ett ryck. Jag gillar att organisera förråd mm, men lider inte så mkt av att det dräller saker lite här och var. Maken lider av saker som dräller så vi har en del diskussioner kan man säga,..
När det gäller städning så dammsuger maken, plockar undan gör vi gemensamt och jag städar oftast badrum mm. Jag tvättar nästan alltid. Fönsterputs på utsidan sköter en firma som kommer var fjärde månad.
Vill eg köpa städfirma inne också men det har inte kommit igång.
Din man och min syster har gemensamma drag Asap! Hon har hört någonstans att i händelse av katastrof ska varje familj kunna klara sin mathållning i två veckor. Detta har hon tagit fasta på och kan nog föda grannarna också i två veckor.
Vilken katastrof vi riskerar att drabbas av är hon däremot ganska osäker på.... ;.)
Igår fick jag andra dagen på raken höra frasen "your glooming" direkt efterföljt av "are you pregnant". Exakt samma ordföljd båda gångerna. När jag berättade för min bästa väninna sa hon, "fick sama känsla när jag såg dig, men vet ju att ni inte försöker"... Men det är ju det vi gör... Har gått å känt mig småkymig ett tag men kollade ju för en vecka sedan för att vara säker då vi skulle dricka vin. Ingen mens efter stavuttag. Inte det minsta sugen på godsakerna igår på födelsedagsfest, tyckte inte vinet smakade gott också dessa kommentarer. Borde jag testa igen? Haha!
Hej på er! Nu är vi åter i Sverige sedan ca tre dagar. Det har varit en fantastisk resa, och en ovilsam resa Det var ju iofs väntat, vi har inte direkt någon vila i vardagen annars heller! Tidsomställningen var nog värst. Det hade inte slagit mig att man måste "vänta" med sin egen tills barnen är hyfsat i fas. Sen kommer de ju inte i fas samtidigt så klart... I natt har vi fått sova 5-6 timmar iaf. Sen har ju relationen fått sina prövningar också... Den punkt jag och fru är mest olika på är tidsuppfattning och önskan om att vara på tex flygplatsen lång eller kort tid innan. Med tre ongar blir man lätt lite sen, viket drev fru A till fullkomlig stress, ilska och orationalitet. Ju mer hon gick fram som en packningsångvält och ställde och styrde desto mer obstinat blev jag och drog ut ännu mer på saker och ting... Vilket resulterade i ett storgräl när vi klev innanför dörren hemma. HELT onödigt och dumt att bråka just då när alla var aptrötta efter lång resa, men kanske just därför kunde vi inte bita ihop länge. Ah ja, det går nog över snart bara vi får lite tid tillsammans igen (som vi ändå brukar ha efter kl 20 då alla barn sover).
På måndag börjar jag jobba igen (!). E o V fyller idag nio månader Nu ska jag läsa tillbaks lite.
Kate:
ANg blod och graviditet så blödde jag en del under båda mina. Med Julia var det så pass mkt att jag tog det för mens och inte testade att jag var gravid förrän två veckor senare när illamåendet slog till!
Agnes har ju astma som hon medicinerats för sedan hon var ca 1,5 år så det är ju ganska länge nu.
Vi fick beskedet att det tar 6-8 månader innan medicineringen har full effekt. Ett gott mått på att man är lagom medicinerad är att man inte behöver ta luftrörsvidgande. Vi ökar också dosen vid förkylning. Sedan ungefär ett år har A även fått en tablett som heter Montelukast som hon tar en per dag och sedan en dos novopulmon( kortison) per dag, ökar korrosioner vid förkylning. Har även en luftrörsvidgande medicin vid behov. Senaste veckan har det varit knöligt med mkt hosta och vi funderar på pollenallergi.... Ska till astmasköterskan på onsdag.
Somna: tack för svar. Självklart ska jag inte hålla henne dålig! Jag bara undrade om det kunde påverka bedömningen eller så.
Sen så har jag förstått det som att det är skillnad på astma och förkylningsastma. Det förkylningsastma är inte riktig astma man heter så för att det är liknande symptom? Om jag förstått rätt iaf. Hoppas på tisdag då