30+ som väntar/har fått syskon, del 8
asap skrev 2011-02-10 20:00:11 följande:
Dubbelnamn är stort i Norge. Min kompis som bodde där ett tag jobbade ihop med Tommy-Roger. Någon som är sugen på det namnet till sin bebis? Anyone?
Jaaaaa!
Kusin Knase skrev 2011-02-10 20:53:50 följande:
Hehe. Sigrid är så gulligt, Lisa med, men tillsammans lät det verkligen underligt. Konstig rytm i det också!
Min mormor hette Sigrid, det var det fulaste namn hon visste
. Jag tycer också det är fint men skulle aldrig döpa mina barn efter mormor när jag vet att hon hatade namnet. H heter hennes andranamn som andranamn istället. Mormors bror tyckte så illa om sitt namn så han bytte i vuxen ålder, så deras föräldrar lyckades inte så bra. Iofs var de 13 överlevande syskon (vet inte hur många fler de egentligen var, bara att de var fler) så lite svinn kanske man får räkna med i namnvalen
Stackars A som inte får åka till Colombia den här gången...
Marge75 skrev 2011-02-10 20:57:01 följande:
Bland mina föräldrars vänner fanns en Kurt-Orvar.
Tja ... varför inte?
Mest INTE kanske
Pyttis: Men jag tycker ju Britta är lite mysigt.
Pysslig: Jag har en Popoverall i 92 men den ska N ha sen, den är ju tom blå/grön/run-rutig så den är inte ens tjejig även om den är köpt åt H. De rosa har jag lämnat vidare
Sista tio minuterna rasslade buden in, så det blev ett bra slutpris iaf (högre än jag köpte den för och då har jag ändå haft den till två barn emellan)!
Ela: Jag tycker det ser så supermysigt ut när N sträcker på armarna medan han krullar ihop benen när han håller på att vakna. Han är så spontant lycklig när han ser H, hela ansiktet skiner upp. Det ÄR härligt med syskon för det mesta!