Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Låter underbart Milla. Själv är jag arg, ledsen och besviken på dotter som fått tag i en penna och målat på hela sin vägg istället för att somna Maken är såklart bortrest och när jag skulle prata allvar med H så drog såklart N igång att skrika. Vill bara dra nåt gammalt över mig. Visserligen var det bara blyerts men om man trycker tillräckligt hårt så  blir det ju märken i tapeten ändå, hon som fick nya i sitt rum i somras...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lycklig: Hon skren H över hela ena sidan med en sten, har även skrivit H med spritpenna över en hel soffa när morfar trodde att han kunde ha telefonmöte samtidigt...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

I morse såg jag att hon målat över hela sin fina Pippi-ryggsäck, som hon fick av moster i julklapp, också . Den här gången har jag inte tagit bort allt direkt för då glömmer hon ju det lika  fort. Gillar absolut inte långsinthet men det känns som vi den här gången behöver prata om och titta på det några gånger innan vi kan ta bort och "glömma" det. Förra veckan målade hon på köksbordet och fönsterbrädan så nu får det vara NOG! När jag tog upp saken i morse så sa hon "Förlåt mamma, jag ska inte göra så igen". Igår förklarade jag ju att vi som engagerat oss för att hon skulle få ett fint rum blir ledsna om hon förstör det, då kan ju N få det fina rummet så kan hon få det där det bara är gipsskivor på väggarna, om hon ändå ska förstöra dem... Ska prata med henne efter förskolan också, sen tar vi bort det vi kan och avslutar ärendet hoppas jag.

Idag ska jag försöka sova lite, kunde inte somna igår... Liten ammar nu så jag hoppas han somnar sen.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lena: Fick ni ut ärtan eller fick ni åka till vc? Trist med ryggen Finns det nåt du kan göra så den inte ballar ur helt? Massör/osteopat? För mig funkar tom solarie ibland, det är som att kroppen slappnar av mycket mer när det blir sådär varmt och man bara ligger stilla...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lena: Egentligen får hon bara ha pennor vid köksbordet... skönt att ni fick ut ärtan själva. Hs förskolekompis pillade in en pärla i näsan så hon fick åka till vc i höstas "Hon visste ju inte att man inte ska göra så" sa H

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lycklig: Jag tänkte inte på det som argt, möjligen lite hjälplöst frustrerat...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: SÅ skönt att läsa att fler har problemet, det var liksom droppen av allt strul sista tiden så jag blev rätt låg

Zeeda: Usch och fy! Liten får hålla sig lugn iaf i yvå veckor till, 36+ så räknar de med att barnet är "klart" så då stoppar de inte upp om det börjar. håller tummarna!

Hanya: Kan du inte ta med en stol? Jag har sett massor av folk på tågstationen med bilbarnstol i vagnen och barnet i bärsele, så det borde ju funka p flyg med. Såg nånstans att det finns transportväska till bilstol. Förstår att det inte är optimalt men ändå...

Underbara bilder Els!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Knase: Vill bara säga att jag förstår och mycket väl känner igen mig i din situation och känsla! kram Har inga heta tips för dagen tyvärr Återkommer när jag tagit mig upp ur min egen lilla trotsgrop.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tack alla söta för medkännande kommentarer och berättelser!

Fiji: Lider med er när 5.30 är en BRA morgon! Jag blev ju skittrött i söndags när jag gick upp med H klockan 6.30...

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8