Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

cissi: aken är också såndär när han sover! Goddag yxskaft!

Jag hade lugnare eftervärkar med andra barnet så jagpassar inte i er statistik

cissi: En bekant hade för breda axlar för sin mamma, de fick knäcka nyckelbenet på honom för att få ut honom Mycket kan hända men det mesta går ju bra...

Tilda: Hollywood style låter spännande, vattnet har ju inte gått vid någon av mina förlossningar...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Zeeda: Skönt att det lugnade sig med tablett. Vilken vecka är du?

Tilda: Spännande! Min make har också en förmåga att missa de viktiga tillfällena, när H blödde näsblod så det sprutade över hela golvet (lyckades klara både soffan och mattan) valde han att inte höra alls

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cissi: Jag tror inte det är någon fara att pumpa ur lite nu innan det stabiliserat sig.
    Sötis som läser saga, H gillar både det och att sjunga för N. Behöver jag säga att han ler så fort han ser henne <3

Ela: Så är det här också, men imorgon ska jag på en utbildning på kvällen så då ska maken vara gräsänkling med två barn, spännande! Mina föräldrar bor ju i huset brevid så de får väl rycka ut om det blir kaos

H har fortfarande inte somnat Fattar inte varför hon inte kan komma till ro???

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Zeeda: Jag resonerade att både mormor och farmor gärna skulle fixa allt medan vi var på BB om vi inte hann innan

Sara: H heter också Linnea i andranamn, både min mamma och mormor heter det som andranamn. Det var inte aktuellt som tilltalsnamn eftersom västa vännens dotter heter det...

Nu ska jag iväg på kurs, maken ska vara ensam hemma med båda barnen för första gången. Jag har förberett flaskor så det borde funka om inte H blir för gräslig. Tur vi bor granne med mina föräldrar om det strular...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

assar: H har en dagiskompis som heter Alida. Behöver ni byt eftermanm då? H tyckte ju att N skulle heta Pippi och att vi alla skulle byta till Långstrump

Mippe: Agnes? Kram till dig, hoppas det lugnar sg snart med humör och eksem (och trots såklart)! Håller med Pysslig om Astrid, men min svärmor heter det så det passade liksom inte hos oss Nora finns ju här i rådarna, det gillar jag också!

Boomie: Jobbigt med boendesituationen men härligt med TUL!

Pysslig: Näe, efter Mia och Klaras Tabitha så känns det ännu mindre aktuellt

Tilda: N tyckte det absolut var överreklamerat med egen plats att sova, han skulle ENDAST sova PÅ mammas mage i början En liten bärfis, japp!

Det gick sådär för maken idag. H var sitt gräsligaste jag vid läggning så han fick lämna N till min mamma en stund. N skötte sig dock bra, ingen trots där än så länge

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tilda: Både N och H har sovit toppen i vagnen i början om man är iväg någonstans. Jag tror de liksom väljer bort alla jobbiga intryck och istället sover för att slippa
    Har ingen aning om din tapp-teori stämmer.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Man fick inte posta med bara en smiley

Så det är därför lattemorsorna finns, enda sättet att få barnen att sova på dagen

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Inga bud alls på pop-overallen på Tradera, undrar om det är för att jag skrev att den är lite noppig (som alla äldre ws-fleeceoveraller blir)?

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8