Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis: H har ju en kusin som är två mån yngre än henne, jag ser fram emot att faror ska kunna hitta på nåt med båda två om ett par år

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

aigee: Badar hon ute på sommaren då? Det kanske är lättare att bada i bassäng/sjö/havet än att duscha? H älskar iofs allt vatten (inkl vattenpölar ) så jag är nog fel person att fråga...

Elsis: Då är det väl "bara" för dina föräldrar att tussa ihop alla barnen

Assar: Håller tummarna!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lena: Foundation är ett måste nuförtiden! Om det är mjölkstockning tipsar jag om pumpning, vetekudde och amningste! Finns tydligen någgon nässpray också om det blir illa.

Malin: Ja, så länge tonåringen vill själv är det en sak, men det är inte lätt  att sluta heller. Själv red jag och tävlade tre hästar hela gymnasiet, plus att jag spelade fiol i orkester två ggr/v + egen övning...

Har haft vänner här på fika idag, underbart att träffa en kille som är tre mån äldre än H och exakt i samma faaaas! Precis samma grejer som jag sstör mig på hos H. Så himla skönt att se det utifrån! Och att andra har det likadant

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cissi: Här får man obegränsat med blöjor och bindor och engångstrosor... men vi bor ju inte i samma.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Usch och fy för ont Lena! Jag tror du får ta dig tid att gå till läkaren i em om det inte lugnar sig!

Helt plötsligt hade jag ingen mjlök idag , kanske för att jag fuskade med maten igår?  N fick flaska med urpumpad mjölk jag hade i frysen. Nu har jag proppat i mig massor med frukost och lunch, och dessutom massor av amningste) så nu blev han nöjdare efter amningen... Vi ska iväg till släktingar på middag idag så jag vill ju gärna att han är nöjd och glad

Hoppas Pyttis och Millas barn blir mirakulöst fort friska! Bra att Agnes ögon utvecklas fint!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Billabong skrev 2011-01-14 20:48:33 följande:
    Vi 4: Det är mycket mer än ok enligt mig att svara då och då när andan faller på, ämnet berör/är aktuellt eller vad nu anledningen än må vara.
    Jag är också sporadisk i våra trådar, men just nu ganska igång i denna och 1-3årstråden. Har däremot inte varit så flitig i 2006-tråden. Tyvärr är livet sådant att man inte alltid hinner/orkar skriva allt man tänker när man läser. Eller ens att man inte läser allt men tittar in då och då ändå
    Enligt mig är alla livstecken med ego-rapporter eller kommentarer varmt välkomna!
    Önskar dig mer flyt och färre motgångar i kampen mot deadlinen. Lycka till!
    Håller helt med Sara! Alla typer av kommentering är välkomna!

Välkommen Johanna! Hurra och grattis till litet Hjärta, snokar lite i planerartråden när andan faller på så jag har nog gratulerat förut också...
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Oj vad många tankar Fiji! Stort grattis till egentillverkat plus och alla tummar och allt vi kan håller vi för framtiden!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Såklart du får ta över tråden precis hur mycket du vill Fiji! Vi är så jätteglada över ditt (lite oväntade) självmeckarplus och lider med dig av väntan hela vägen fram till tisdag (och kanske längre än så) )! Vi är här för dig och du får ventilera precis hur mycket du vill, i övrigt tänker jag precis som Ela... Kramar!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag har fått fruktansvärt ont i ena bröstvårtan! Det känns som när man fick brännmärken av tjockmattan på gympan ungefär Gråter Förvånad. Liten är dessutom skithungrig och vill äta HELA tiden, så igår natt och igår kväll fick han ersättning som kompplement. Fixar inte maratonamning för att öka produktionen just nu...

Fio: Vart köper man "halva  bandybollar"?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fio: Tack! Köpte bröstvårtskräm på vägen hem från förskolan och har bett maken köpa sånadär på lunchen...

Hanya: Varför skulle det bli så i er familj? Såklart händer det ju i en del av a-familjerna likaväl som det händer i en del andra familjer också både med och utan barn och med ett eller flera barn. Jag tror det har mer med familjen/personerna att göra än hur många barn man har och på vilket sätt man får dem faktiskt! Såklart man oroar sig, men jag försöker tänka på alla som det går bra för istället för dem det inte går så ba för. Tänk vad många som klarar upp livet alldeles utmärkt!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8