Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tilda: Läskigt, men sönt att Minna är OK! N var trög en dag, jag försökte med isvatten och saft men ingen reaktion. Sen hittade jag Rollo i skåpet, och det gillade han . Verkligen bättre att åka in  en extra gång!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Boomie: Ja, det säger ju en del om  dem när man blir chockad för att det inte strular

Tilda: ja, det måste vara nåt extra snabbt för bebisar i Rollo

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Underbart Fiji!

Assar: Jag tror de kollar alla men de kanske inte säger nåt om allt är bra? Eller också är det olika landsting?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Vad konstigt, för här har de börjat kolla järndepåerna på alla, jag trodde det var landstinget eller i hela landet men det kanske är lokalt på vår ö De gjorde inte det när jag väntade H.

En fundering om PKU förresten. Tydligen började de någon gång i november 2010 testa för fler sjukdomar än innan, någon som vet NÄR i november? N är ju född den 16:e...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Sara: Hur mår de halva barnet som är smittat? Halvdålig?

johanna: Det tog en stund innan jag fattade att det var aprikoserna som skulle vara ekologiska, hur Niferexen skulle vara det fattade jag inte! *ammar vidare och låtsas som att hjärnan inte är påverkad*

Resande skrev 2011-02-23 09:23:52 följande:
    Lycklig men jösses vilken fräck kollega! Om man nu börjar misstänka att någon är gravid så frågar man inte ändå anser jag, men om man ändå inte kan hålla truten så frågar man väl när man är ensamma?! Jösses vilket pucko.
    Instämmer!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

H var lite snällare för på jul när vi skulle knö in makens mormor också i bilen så satt jag i mitten bak, bredvid Hs bakåtvända stol. "Mamma, vilken tur att du inte är så tjocks längre". Jag har en volang kvar i midjehöjd, den var borta såhärdags efter H föddes, eller rättare sagt, jag fick aldrig någon volang, bara en mage som frösvann efter förlossningen.

Ela: Hon gillar ju förmodligen inte napparna innerst inne eftersom hon aldrig varit sugen förut, så det bore väl vara övergående om ni inte gör nån grej av det?

Jag har fått min iPhone4 nu så jag är bara här och smyger medan jag laddar hem iTunes för att komma igång

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Jag kommer förmodligen behöva en ny laptop när jag börjar skolan igen i höst, kanske en Padda Får dock inte igång telefonen, eller jag får igång den och kan kolla allt men jag kan inte ringa Det står "ingen service", var det så ddet var på din Pyttis? Visst var det nåt som behövde aktiveras innan din fungerade?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi kollar Playhouse Disney, då får man lite lagom blandning av olika soännande äventyr Innan var det BARA Pippi och det blev lite mycket i längden...

Det var bara SIM-kortet som behövde akiveras, men det stod ingenstans i komigångmanualen Nu funkar den att ringa på, men jag har inte provat att surfa än...

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8