• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fantastiskt, Vi5. Jag blev lite mållös nu känner jag. Men leendet är stort. Varmt grattis. Ta hand om dig nu.

• Ela

Och här sa R till sin storasyster som njöt av att äta granatäpple "Jag tror minsann att det är din älsklingsfrukt, lilla gumman."

• Ela

Nääää, aldrig att de skulle säga ett ont ord till varandra.

• Ela

Ja, Ela är ju ett utmärkt val. Annars finns ju som sagt var ett annat fräsigt namn som är väldigt praktiskt på så sätt att man ju kan bestämma sig innan barnet ens blivit till.

För oss skulle det ju dock bli besvärligt som vi tidigare konstaterat. T skulle väl få byta namn till Fanny, R till Ylva, E till Rikard och så finns det ju en uppsjö av fina namn på A att välja på till den nya (som ju aldrig kommer att komma - som tur är eftersom barnen redan verkar ha blivit fästa vid sina namn ).

Vi5 - Edith är ett av mina favoritnamn. Det hade vår E fått heta om han varit tjej. Jag är rätt känslig för för "utstuderade" namn i en syskonskara och Edith är ju onekligen rätt likt lille-storebrors namn. Men jag tycker faktiskt - helt ärligt - att det funkar fint i alla fall. Särskilt med tanke på att det finns en A i syskonskaran också. Det känns inte heller som att han hamnar "utanför" heller utan helt enkelt som att ni har valt era favoritnamn. Men Alva är fint det med. Jag tycker dock att A och Alva känns mer utstuderat nästan - som en pojk- och flickversion av samma namn liksom. Medan E och Edith är två olika namn även om de är lika liksom. Men nu överanalyserar jag nog.

• Ela

Mosing - Förutom att de namnen har för många bokstäver då? (jag funderar fortfarande på vad tusan din man heter med tre bokstäver)

• Ela

Galia - Meh! Såklart! (herr Mosing alltså) Och jag har ju faktiskt hört namnet men även ett elefantminne kan visst glömma...

• Ela

Kanske någon kan köra mig i en mixer så att jag blir lite mer lagom också?

*något trött på att jag inte verkar kunna kompromissa med något*

Kram till alla med småttingar (och alla andra förstås). Vi tänker ibland tillbaka på spädbarnstiden/rna och fattar så här i efterhand inte riktigt hur vi orkade. Jisses, vad slut man kan vara!

• Ela

Stramalj - Jag skulle gissa på: så mycket non-stop amning varvat med ett antal flaskmatningar kan ge under den tiden och så lite (harkel) påfyllning under natten. Är jag i närheten?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8