Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

malin: Problemet är att han är så seg med att ta tag, när han väl tagit tag kan jag ju slumra men då är han ju klar på 10 min

Dax att hämta på förskolan!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Lena:       

H fick ju Villa Villekulla i storasysterpresent av bebisen, det var verkligen en superpresent! Hon önskar sig Pippi-utklädningskläder i julklapp.

Vi var inne på Kapp Ahl och köpte ett par glitterskor i veckan när vi var och shoppade. Snacka om lycklig unge!

För en stund sen kräktes Lillebror både genom munnen och näsan, dessutom bajsade han så det var bajs överallt, genom brallorna ända ner till knäet. Det var nog nåt med magen i natt, för nu sover han som en liten gris

• Piggley Wink

Lena: Igår åt vi kokt torsk med äggsås så det borde han ju inte reagera på (har ätit både torsk och ägg förut utan reaktion, potatis och vitsås borde ju inte vara nåt). I förrgår åt vi tacos, så det kan ju vara det. Får prova nån gång igen, annars får väl jag äta nåt annat när H och maken äter sina älskade tacos

• Piggley Wink

Vi 4: Näe, jag har ju bara ätit ägg en gång innan, provar med ägg till frukost imorgon då så antar jag att det märks .

Imorgon ska vi till bvc  för första vägningen, H är också född på en tisdag och då kom de hem redan måndagen efter, nu var det tydligen inte lika bråttom

• Piggley Wink

Lena: Varken tidigt eller sent, men lilleman var hungrig...

Skönt med shopping, bra att de kunde beställa åt dig! Inte ofta man får sån service nuförtiden, jag tycker mer och mer att allt är slut utan möjlighet att beställa mer. Iofs är det ju det företagsekonomiskt bästa att det inte blir saker över, men som kund vill man ju ha skorna i sin storlek

Det gick bra hos bvc, han hade gått upp men inte ända till födelsevikten, så länge han är nöjd så antar jag att det är OK. Han är väldigt kladdig i ögonen, har tydligen trånga tårkanaler, vilket går över vid ½-1 års ålder, ska han behöva vara såhär kladdig tills dess

Lilleman (som på makens jobb heter Karlsson, gissa vad maken heter har en Pop windstopperoverall i stl 56, han drunknar nästan i den! Har en sån som är som en påse nertill också, men den funkar ju bara i vagnen. Det har varit för blåsigt för vagnpromenader sista tiden så den är inte använd än. Hade den till H men hon var ju ett halvår då...

Pappa och maken ska lägga golv i vårt blivande allrum/lekrum nu. Skönt att komma vidare! Vi har bestämt tapet men måste kolla hur vi ska göra med klinker/kakel runt kaminen innan vi beställer den bara. Det blir en randig tapet, vit botten med röda och blå ränder, och klinkern är mörkgrå, nästan svart, golvet är Pergos som heter nåt med old oak eller liknande. Längtar till det rummet är klart! Nu är det råspont på golvet vilet betyder att det är ständigt dammigt och alla strumpor går sönder fast jag har lagt trasmattor över nästan hela golvet...

• Piggley Wink

Pyttis: Monterar inte svågern det då

Boomie: Glömde gratulera till RUL!

Milla: Håller tummarna tills nästa vecka då...

H ballade ur ordentligt flr ett tag sen, vi hade ett ordentligt snack så lugnade hon ner sig. Sen valde jag att muta med glass efter maten för att inte hamna i en konflikt till... Man får välja sina krig som nybliven tvåbarnsmamma Övningskör ju fortfarande

• Piggley Wink

Lillebror hälsar att napp är den bästa uppfinningen, näst efter mammas bröst såklart

• Piggley Wink

Fy vad jobbigt Ela Svårt att ta det lugnt och slappna av när du är orolig såklart Tur att det inte är så långt kvar nu men förstår att det känns som oceaner av tid

Lena: Vi funderar på just Nils faktiskt Tipset med nappen är att hålla båda händerna för nappen så den inte trillar ut
    Jobbigt med att behöva pinka revir på jobbet för att få intressanta uppgifter .
    Stygnen "borde" absolut ha släppt nu, men ett av mina förra gången gjorde inte det så jag fick gå till bm en extra gång för att dra loss det (ja, det gjorde ONT!). Känns som att det enda stygnet denna gången sitter precis lika dumt. Svider och river hela tiden . Men jag får väl hålla ut till slutet av veckan innan jag går till bm och "klagar". Visst brukar det väl ta 10-14 dagar för stygnen att försvinna?

• Piggley Wink

Barba: Jag tycker absolut du ska kolla iaf! Det finns påsar man "klistrar fast" innanför blöjan för att ta urinprov. Eller hon kanske kissar på potta/toa också?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8