Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Det var typ 30 min emellan helt plötsligt, men nu verkar det vara flera med tio min emellan igen (iaf två st), ringer om det blir ett par till med tio min emellan... ´Bm jag pratade med i morse verkade orolig att vi inte skulle hinna in 

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Pratade med förlossningen, men hon var lika velig som jag... Ska ta en promenad och se om det blir mer eller mindre. Värkarna är tillräckligt långa, och tillräckligt kort emellan, men frågan är om de är tillräckligt starka. Men å andra sidan så var de ju på gång att skicka hem mig sist för att jag inte var så smärtpåverkad och värkarna enligt deras mätningar inte var så starka, dock är H född 2,5 tim senare... Bläää vilket svårt beslut!

• Piggley Wink

Hanya

Har iaf ringt hem maken nu, som hon på förlossningen tyckte... Han skulle lämna över några grejer (skulle ju egentligen hålla en kurs kl 13)  och sen åka hem. Tänkte ta en promenad för att se om värkarna blir starkare (nu börjar de göra ont) me vågar inte förrän han är på väg... Han har ca 40 min hem och sen har vi väl 45 min till förlossningen... Tar en prmenad när han närmar sig hemmet. Ska ringa pappa och se att han kan hämta H på förskolan också.

• Piggley Wink

M73: Mitt vatten gick aldrig sist så det är säkert lugnt Visst kommer det bli exakt lika som förra gången Ska ta alvedon och ta fram min TENS nu iaf.

• Piggley Wink

Hejhej! Nu är vi hemma men liten är snart hungrig. Allt är bra, vi var tvugna att stanna på BBi två dygn för att jag har GBS, så då kunde vi lika gärna stanna ett halvt dygn till så vi fick höftledsultraljudet gjort innan vi åkte hem...  Lite stökigt med tre på salen på sjukhuset men det gick faktiskt över förväntan. "Lillkillen" vägde 4040 g och var 51 lång jämfört med Hs 47 cm och 2910 g .

Dax att mata, återkommer! I helgen är det säkert full fart här, men på måndag när H är på förskolan loovar jag att läsa tillbaka hur ni har det! Hoppas Ela har det lugnt iaf!

• Piggley Wink

Milla: Skönt att dagen efter blev bättre!

Lena: Jag hade ett stygn som inte släppte efter Hs förlossning. Det började skava efter ett par veckor (de ska väl släppa på 10-14 dagar?), gick till min bm som tog bort det. Inga problem! Kolla med din bm! Totalt var jag på tre efterkontroller En när det där stygnet skavde, en hos en annan bm eftersom jag ville kolla innan jag började rida igen, och en hos min bm när hon var tillbaka efter semestern .

oyra: Jag är imponerad av ditt ansvarstagande, både ny handväska som du mår bra av och koll på akuten! Bra jobbat!

Lillebrorsan har inget namn än, men han hade köpt med sig Villa Villerkulla som H håller på att packa upp. Behöver jag säga succé!

• Piggley Wink

Namnfundering hittills: Jakob, Nils, Julius...

Hrmm måste googla Elin eftersom vi inte följer idol...

• Piggley Wink

asap skrev 2010-11-20 10:39:38 följande:
    Ela o Sara - Imponerande nattsuddande! I föräldragruppen med Ida var det en mamma som var lärare. Hon döpte sin son till Ruben, för det var det enda namn hon kunde komma på som inte hade någon elev-koppling till.
    Allt prat om Knut får mig att tänka på böckerna om Rut, Knut och lilla Tjut. Inte kul att vara den som heter Tjut när de andra har "riktiga" namn....

Är också imponerad!

Min kompis pappa heter Eilert, det är verkligen inget namn vi har övervägt... Själv fick jag Jonny i generatorn . Iofs bara en bokstav från mitt namn, men gräsligt tycker jag!

• Piggley Wink

HATAR ELPRYLAR!!!!!!

Köpte en helt ny Avent elpump. Använde den en gång igår för att stimulera mjölkproduktionen (har gått lite trögt). Nu är brösten stenhårda, stinna och liten får inget bra tag för det är för mycket mjölk. Börjar bli hårda knutor som säkert blir mjölkstockning också och NU FUNKAR INTE PUMPEN! Ska jag behöva handpumpa i typ 30-40 min för att slippa mjölkstockning? Jag kan ju inte reklamera den förrän imorgon och då måste jag åka 5 mil enkel väg plus att maken ska iväg imorgon så jag är ensam med barnen första gången Gråter.

Nähäpp, dax att väcka lilleman så han får försöka göra sitt jobb! Livet är kass!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8