Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Ska läsa svaren på din fråga med stort intresse!

Ela: Hs förlossning var som du planerat. Vi åkte hemifrån vid 9.30 och hon är född 12.38 Denna gången åkte vi hemifrån vid 14 och Lillebror är född 18.45. Maken hann inte hem till läggning (kl 19 vanligtvis) men vi hann båda prata med H i telegfon innan hon lade sig. Hon sov över hos mormor och morfar och gick till örskolan dagen efter för att komma senare på em och besöka lillebror.

Idag har jag äntligen beställt en adventsljusstake till vårt kök. Har inte hittat nån jag ville ha varken förra eller förförra året. Idag hittade jag en i lokala elaffären, men de hade den inte i rätt färg så jag har beställt den på nätet. Hoppas de är snabba med leveransen bara! Lillebror har visat upp sig för farfar och kusinerna, ettåriga kusinen var mycket fascinerad!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Malin förresten, hoppas verkligen ni andra klarar er! Stackars liten att vara magsjuk och inte få ligga i sin egen säng och kurera sig 

• Piggley Wink

Söder: H har dessa http://www.dinsko.se/Shop-online/Barn/Pojk-stl-25-30?art=256378, hon har haft dem varje vinter hittills och de har funkat kanon! Varma och håller snö och väta ute. Inte svindyra heller om man jämför med andra...

malin: Värsta skräcken att bli stucken Håller tummarna för att du och E klarar er!

milla: Ketchupeffekt

Vi åker inte till Liseberg imorgon, det ska bli -12 och snålblåst Vi åker nästa vecka istället för då ska det bli bara någon minusgrad eller tom någon plusgrad. Rätt stor skillnad! Ska ringa en kompis och fika istället tror jag...

• Piggley Wink

Elsis: Hoppas det blir lite varmare iaf på fredag, ni har ju ingen liten tvåveckors med er iaf!

• Piggley Wink

cissi: Det är tydligen vanligt att man får mer sammandragningar vid andra barnet. q§ehttp://www.guppi.se/varumarken/didriksons?page=2 Vilken vecka är du i nu? Mina började ju med ett ryck i v 28 och gick sedan upp och ner. Kollade tappen flera gånger och till slut sa bm att "om det inte blir värre så behöver du inte bry dig" . Men det var ändå skönt när tentan var klar så liten kunde få lov att komma ut . Hoppas att allt är superbra hos läkaren!

Lena: Hoppas det tinar fort! Fy vad jobbigt att vara utan vatten!

Ela: Leta du efter din fleeceoverall så kan Spiken hålla sig inne lite lagom länge till Om han kommer ut innan så får han väl önska sig en ny i julklapp Jobbigt med läggningen, håller tummarna för att barnen är extra medgörliga idag!

H har varit gräslig att lägga sen lillebror kom. Ja, alltså, i vanliga fall så läser vi saga och sen läser eller sjunger hon en stund själv innan hon somnar. Nu ropar hon hundra gånger att hon är hungrik/törstig/ska kissa/ska bajsa osv innan hon somnar. Hon går inte ur sitt rum så hon är väl egentligen inte gräslig, men man är ju bortskämd Skäms. Hoppas hon landar snart i det här med att ha lillebror. Hon vaknar ju mitt i natten ocså och ska ligga i vår säng. Där ligger ju lillebror så det blir jättetrångt. Oftast går maken ner och lägger sig i Hs säng, så ligger jag med barnen i vår säng. Rätt mysigt faktiskt Funderar på bredare säng åt H så att han kan ligga brevid henne i hennes säng, nu är det lite för trångt för att kunna lgga kvar någon längre stund. Jaja, i-landsproblem

• Piggley Wink

cissi: Jag tyckte inte heller att jag kom ihåg hur det kändes när det började på riktigt, men när det väl gjorde det så visste jag!
    Ang säng, så tog vi ju bort benen på Hs första halvåret. Jag tror hon ramlade ut en gång, det verkar som de har mer koll än man tror för hon röjer också runt rätt mycket på nätterna. När jag kollar till henne när hon somnat ligger hon ofta på tvären i sängen (eller som idolen Pippi med fötterna på huvudkudden )).

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8