Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Det löste sig, maken hade visst spolat av även själva pumpen när han diskade resten Skäms. Min underbare far tog en dammsugae och sög rent, sen tryckluft och nu funkar den! Mjölken forsar så nu känns det bättre! Tack för medkännande kommentarer!

Pumpar för fullt nu för att kunna sova gott, det är för närvarande ungefär halva brösten som får plats i amningsbehån med H-kupa

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Maken behövde ingen utskällningm han skämdes som en hund ändå...

Ela: Hur "pudrar man näsan" i den där klädseln?

Ang tuttar så kommenterade maken stoleken igår med att "vi får hoppas att de lugnar sig efter amningen, annars får du göra ett boob-job om ryggen ska hålla" Behöver jag säga att jag tänkt samma tanke? är i övrigt storlek 38 så de är lite oproportionerliga, minst sagt.

Båda barnen sov förresten till 10.15 Lite var uppe halva natten fram till 06, och H vakr vaken mellan 06 och 06.30. Sen, när maken åkt sov vi gott

• Piggley Wink

Fortfarande fotbollstuttar men inte så onda längre iaf, så lillebrorsan får tag i dem nu. H började ju suga direkt när hon var hungrig, Lillebrorsan kan ligga med munnen mot och mysa i 15-75 min innan han tar tag Nån annan som gjort så? Han är ju hungrig???

I natt fick han ligga brevid mig, då sov han 4-5 tim i taget, var bara uppe och ammade en gång! Hurra! Fundear på om han tycker det är för kallt i hans säng, vi har inte så vamt i sovrummet.

Han hade en lite skinnflik extra framför örat, det heter nåt fin ä tydligen inte helt ovanligt. Läkaren snörade av den på BB, den är bara estetiskt problem, man fick välja på att snöra av den nu´eller att operera/skära bot den senare... I natt trillade den av så nu är han slät som en barnrumpa där naveln trillade också av, ska man fortsätta tvätta efter den trillat av?

Hahaha, min r-knapp funkar inte riktigt som vanligt så inlägget såg helt galet ut när jag läste igenom det

• Piggley Wink

Pyttis: Vad hade du skrivit som behövde censureras? Hoppas du och A får en mysig dag!

• Piggley Wink

malin och Pyttis: Han äter effektivt när han väl tar tag, det är innan han tar tag som det är trögt, han äte sig mätt på under 10 min nä han väl tagit bröstet. H var liksom mer för att mysa efteråt, när hon ätit sig mätt. Snart dags att hämta på förskolan, idag ska vi till Pop och byta storlek på presentkläder. H tycker det är superfräckt att köra vagnen så jag hoppas det går bra!

• Piggley Wink

Det gick kanon att gå till Pop, förutom att de inte hade tightsen i Hs storlek då... H var stolt som en tupp när hon körde vagnen, hon valde en klänning istället för tights. Har skickat maken att köpa vinterskor åt H, knäppet gick sönder på de ärvda Eccostövlarna och de andra är kvar på förskolan, det känns som hon behöver två par i vilket fall... Hon har haft såna här i två år och de har funkat kanon! http://www.dinsko.se/Shop-online/Barn/Pojk-stl-25-30?art=256378

• Piggley Wink

Grattis Elsis, hur mår du?

Lena: Ja, det låter mycket vältimat! Vi har iofs inte så mycket snö här men det blåser rejält och snöar (men extremt små flingor så det yr mest omkring).

maken har pappadag idag så vi har fixat lite här hemma. Skruvat upp några hyllor och röjt lite bland barnkläderna. Nu har han och H åkt till badhuset så fick jag lugn och ro till lite datortid under amningen . Ska rensa ut alla flickkläder någon dag tänkte jag... Lillebror vill nog inte ha rosa ocb klänningar . Tur att de flesta overallerna/regnkläderna och vinterskorna mm är i neutrala färger iaf! De är ju dyrast att ersätta. Funderar på att ge mig ut på Tradera och sälja lite. Iaf de rosa Popskaljackorna och windstopperfleecettröjorna borde väl kunna inbringa några kronor.

Håller helt med er andra att man såklart är mamma till alla barn man fött! Jättekonstigt annars ju, barnen finns ju där på något vis även om de inte är hos oss just nu! Men jag kan förstå att det kan vara jobbigt att förklara varje gång

• Piggley Wink

Ela: Jag hoppas verkligen att Spiken stannar alldeles lagom länge för att må superbra när h*n kommer ut, men inte längre än nödvändigt!

Det är helt otroligt hur snabbt min rygg återhämtat sig. Efter tre dagars hasande på BB så känner jag nästan inte av ischiasen alls, men iofs så mår bröstryggen sådär efter att liten håller på att dumma sig när jag ska amma... Är så seg med att ta bröstet . Han kan ligga och snutta och bara hålla munnen mot i uppemot en timme innan han kommer igång. Sen äter han klart på 10 minuter . Har rätt mycket gaser i magen, antar att han helt enkelt äter för fort? Köpte Minifom idag, så får vi se om det lugnar sig.

cissi: Vi har också hundarna på nedervåningen, men det är ett aktivt val för att slippa dem i sovrummen och blivande lekrummet. H börjar lära sig att valpen smakar på allt man lämnar framme Skönt att det hjälpte med sparris, det fick min systers kompis äta när han svalde en bult ( ) när han var nåt år eller två! Det funkade där också, tydligen är det nåt speciellt med sparrisfibrerna så de rullar sig runt andra saker och hjälper dem ut.

Försäkringskassan ringde mig förra  måndagen och hon var jättetrevlig, lovade att ringa henne efter förlossningen, men det har jag glömt Skäms. De har betalat ut pengarna för min sjukskrivning så det verkar ha varit OK då att bli sjukskriven som gravid (man hör ju så mycket om att det ska strula).

H har varit och badat med maken idag, hon åkte stora rutschbanan och tyckte det var skitfräckt, men att vattnet var lite kallt i stora bassängen (det är lite varmare i barnbassängen). Sen berättade hon att hon "blev umpinerad" när pappa simmade under vattnet. Själv simmar hon med sina puffar

• Piggley Wink

Lena: H får sitta bravid mig och klappa lillebror när han ammar, då är hon delaktig och känner att hon hjälper till. När jag byter blöja står hon ofta på en pall brevid och hjälper till. Antar att nyhetens behag lägger sig snart men nu gillar hon det iaf. Hoppas du själv mår bättre snart för det är jobbigt att vara en bra mamma när man är sjuk/trött tycker jag. Hamnar i en del onödiga konflikter med H nu, om ätande och kladdande bl a

• Piggley Wink

Lillebror verkar förresten ha ont i magen, han pruttar och rapar massor, och när han sover så kvider han emellanåt och sen gurglar det till i magen eller kommer en prutt. Köpte Minifom igår, hoppas det lugnar sig med den. Han är ju absolut inte upprörd hela tiden men jag vill ju inte att han ska ha ont alls. Om det fortsätter får jag väl köra diet och ev akupunktur (H fick ju det, men hon var ju 7-8 veckor då). Andra tips? Hon som gör akupunkturen sa att man inte skulle massera magen om det är gaser, för att det gör jätteont på barnet. Andra rekommenderar det, men kanske massage funkar bäst vid tillfällen då de inte har ont? Nu ligger han och smågnisslar i sömnen .

Jag köpte förresten en bilstolsadapter till vagnen, helt underbart när man ska lämna på förskolan! Man får ju gå typ 100-150 m från bilen och min rygg klarar ju inte riktigt att bära babyskyddet/barnet den biten, superskönt att inte behöva ta loss liten ur babyskyddet utan bara ta med "hela paketet" Dessutom funkade regnskyddet som hör till vagnen även på babyskyddet så liten intebehövde blåsa bort

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8