Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

cissi: Skönt att tappen var opåverkad! Min var 3 cm vid första kollen = kan vara normal men kan också vara så att den är påverkad, ett par veckor senare var den längre men det var tur att de lurade i mig att den förmodligen var normal, jag var ju tillräckligt orolig ändå

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Lena: Kom på när jag läste vad Ela skrev kom jag på att min läkare också sa att det var längden och regelbundenheten som spelar roll...
    Jag laddar för att vara hemma ensam med barnen första gången på måndag-tisdag för maken ska på kurs. Lite sover fortfarande mest på kvällarna så jag hoppas det går bra. Har faktiskt lagt H med lillbrorsan på armen ett par gånger tidigare, så maken har kunnat skrapa tapeter eller lagt golv . Nu slipar han väggarna, sen ska det spacklas. Någon gång i framtiden ska vi väl få klart rummet , eventuellt...

Ela: Jag  och barnen har varit och shoppat. Badkar till bebisen och halskrage till H (Pop hade fått in i merinoull) och lite annat, nu ammar jag så då kan jag läsa lite här Annars blir det inte lika mycket hr som i slutet av graviditeten

Ang preventivmedel så gräver jag ner huvudet i sanden och sjunger "lalalala" ett tag till, orkar inte bry mig helt enkelt!

Ikväll ska jag äta mumsig laxpasta, och dricka VIN till! Skål  Skål  Skål  Skål  Skål Inte så många glas kanske, men ett eller två? Hur länge måste jag pumpa då? Eller kanske jag kan dricka ett glas och inte pumpa? Sist åt jag ju medicin där man kunde få andningsstillestånd om man drack alkohol så det var ju aldrig aktuellt

• Piggley Wink

Ela: Jag ska försöka att inte bli full och tappa bebisen , som förresten ikväll har fått sitt namn - det blir Nils!

• Piggley Wink

Tack Pyttis!

Mini: Underbar bild!

Lena:Fy för magsjuka, hoppas ammande mammor klarar sig också! Såg på FB att en mamma till en kille på Hs avdelning blivit magsjuk idag

Ammar lite, N har ammat varannan timme sen fred kväll, känner mig som en mjölkko... Innan har han ju ammat var 4-5 tim, mycket behagligare! Hoppas han är nöjdmed produktionen snart!

• Piggley Wink

Ela: Jag kom på när vi skulle åka iväg att jag var tvungen att packa lite grejor åt H också.... Låter bra med lite planering Vinet var gott, köpte faktiskt en av mina favoriter! Hittade ett presentkort på systemet som jag fått i julklapp av min farmor, undrar om det ska bli lite gott bubbel för det? Skål

• Piggley Wink

Lena: RS har inte börjat ordentligt för säsongen än... I vår region har ddet hittills varit ett fall denna säsongen, på smittskyddsinst. hemsida kan man se statistiken.

Hs idoler har varit här idag, underbart! De har lekt massor, H var så trött när de åkte så tårarna rann när hon drack välling medan hon sa "Det var jätteroligt att M och L var här". Sötis

• Piggley Wink

Tack för kommentarer om namnvalet förresten, det tar nog lite tid att vänja sig själv också...

• Piggley Wink

Ojojoj, har inte varit här på två sidor (sen månd kväll...).

Hoppas Lena har en bättre dag idag! Det går magsjuka på Hs förskola också nu, hon var dålig i magen efter lunch i måndags men det har inte varit nåt sen så jag tror det är hennes mage som inte tålde maten till lunch (hon bajsar löst, gult som luktar surt då). Hon har ju reagerat på falukorven där förut .

Ela: Låter som en toppenmassör! Spännande! 101210 är ju snyggt!

aigee: Jobbigt att behöva fixa till underredet såhär långt efter Jag har ett stygn som inte släpper så jag ska till bm på måndag och fixa det, men det är ju en liten struntsak mot ditt fixande!

Igår var H ledig från förskolan så det var första dagen hemma ensam med två barn. Gick till kyrkans barntimmar (det finns ingen ÖF här utan det är kyrkorna som ordnar sånt), där gick allt kanonbra, men när vi kom ut till parkeringen ballade hon ur rejält . Sen skulle vi handla på vägen hem (hade  ätit lunch i församlingshemmet så det berodde iaf inte på lågt blodsocker), totalkatastrof både i affären och på parkeringen även om jag på vägen dit förberett på vad jag fröväntade mig, vad vi skulle göra och hur... Sen kom vi hem och hade ett utbrott på vägen in från bilen. När vi kom in så sov N i babyskyddet och fick ligga kvar där, H och jag softade framför Pippi i soffan och kramades och gosade ("Mamma jag älskar dig"). Sen skulle vi åka iväg igen och det gick superbra! Alltså var det kram och gos som saknades, måste försöka få till lite mer H-tid utan N på armen. Svårt när maken åker innan H vaknar och kommer hem lagom till middag och läggning . På fredag är H ledig igen och då ska vi KRAMAS hela dagen!

Idag har N kräkts massor, han brukar kräkas lite på kvällarna, tror han äter för mycket på en gång då. Sover, man jag kan inte lägga ifrån mig honom, borde lägga mig för att sova lite, men han vill inte ligga i sängen, vill bara ligga i knäet i soffan, skitunge!

• Piggley Wink

Kramar Lady, vet inte vad jag ska säga mer än att jag tänker på  dig!

Tog en dusch även om liten inte medtyckte, nu är det amning och sedan dagishämtning...

Ela: Vilken toppenservice! Japp, det där mammabehovet har nog ökat igen...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8