Ojojoj, har inte varit här på två sidor (sen månd kväll...).
Hoppas Lena har en bättre dag idag! Det går magsjuka på Hs förskola också nu, hon var dålig i magen efter lunch i måndags men det har inte varit nåt sen så jag tror det är hennes mage som inte tålde maten till lunch (hon bajsar löst, gult som luktar surt då). Hon har ju reagerat på falukorven där förut .
Ela: Låter som en toppenmassör! Spännande! 101210 är ju snyggt!
aigee: Jobbigt att behöva fixa till underredet såhär långt efter Jag har ett stygn som inte släpper så jag ska till bm på måndag och fixa det, men det är ju en liten struntsak mot ditt fixande!
Igår var H ledig från förskolan så det var första dagen hemma ensam med två barn. Gick till kyrkans barntimmar (det finns ingen ÖF här utan det är kyrkorna som ordnar sånt), där gick allt kanonbra, men när vi kom ut till parkeringen ballade hon ur rejält . Sen skulle vi handla på vägen hem (hade ätit lunch i församlingshemmet så det berodde iaf inte på lågt blodsocker), totalkatastrof både i affären och på parkeringen även om jag på vägen dit förberett på vad jag fröväntade mig, vad vi skulle göra och hur... Sen kom vi hem och hade ett utbrott på vägen in från bilen. När vi kom in så sov N i babyskyddet och fick ligga kvar där, H och jag softade framför Pippi i soffan och kramades och gosade ("Mamma jag älskar dig"). Sen skulle vi åka iväg igen och det gick superbra! Alltså var det kram och gos som saknades, måste försöka få till lite mer H-tid utan N på armen. Svårt när maken åker innan H vaknar och kommer hem lagom till middag och läggning . På fredag är H ledig igen och då ska vi KRAMAS hela dagen!
Idag har N kräkts massor, han brukar kräkas lite på kvällarna, tror han äter för mycket på en gång då. Sover, man jag kan inte lägga ifrån mig honom, borde lägga mig för att sova lite, men han vill inte ligga i sängen, vill bara ligga i knäet i soffan, skitunge!