Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba: Jag har ingen aning om de har dem på apoteket, jag fick dem på vc.

Mini: h tog ju inte nappen förrän hon var fem månader, hon kväljdes av den innan dess. Provade massor av olika sorter men det hjälpte inte. Är också imponerad av tilltaget med trådstumparna!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Funderar på om lillebror ska få en sån här i sitt rum sen, så söt!

• Piggley Wink

Hrmmm, undrar varför inte länken syns i mitt inlägg igår kväll? Den här sötisen var det iaf: http://www.rusta.se/matta_tiger_vit_130_cm_p45701167.html

Ela: Bra plan med julmusiken, såklart vill Spiken inte missa julen!

Vi bakade pepparkakor i lördags, H tyckte det var jättemysigt. Helst när vi skar ut bokstäver med kniv istället för att använda de vanliga trista formarna Igår var vi på kalas hos en dagiskompis, mycket trevligt att träffa några andra mammor också!

• Piggley Wink

Lena: Jag köpte färdig deg Skäms så jag har ingen aning om den innehåller ägg . Den var inte lika god som egen, men helt ok. Insåg att om det skulle bli några kakor bakade så fick det bli färdig deg för den man gör själv ska ju stå över natten i kylen innan man bakar ut den...

• Piggley Wink

Lena: Jag bara vägrar skrapa bilen, har motorvärmare och kupévärmare som sätts igång med timer lagom tidigt på morgonen Härligt att få läsa tidningen ifred!

H och jag har gjort lite julgodis, nu har hon och lillebror picknick på köksgolvet med Pippiservisen hon fick av grannen i storasysterpresent igår Sen ska vi stryka julgardiner och sätta upp fler adventsstjärnor.

• Piggley Wink

Jag har en helt annan fundering, hur mycket kyla tål små bebisar? Vi tänkte gå på Liseberg på torsdag, men nu ska det ju bli 10-12 minusgrader i veckan. Är det för kallt för lillebror? Han är ju bara två veckor Å andra sidan så går de väl ut med bebisarna i norrland, där måste det ju vara ännu kallare?

• Piggley Wink
    Skål  Skål  Skål  Skål  Skål      Grattis Milla!!!!!      Skål  Skål  Skål  Skål  Skål

Pytttis och Elsis: Det var precis det jag funderade på, men med ordentliga kläder och Stormcover på vagnen så ligger han ju som i en liten kuvös... Då borde väl luften inte vara så kall att andas in? Får fundera vidare, tar gärna emot mer input i frågan...
  • Piggley Wink

Lena: Jo, fördelen med kupévärmare är att isen under smälter loss från rutan och ör enkel att få bort!

• Piggley Wink

Ela: jag tänker att han kommer vara i vagnen, eller i sjal innanför min jacka, har frågat norrlänningarna i fått-tråden (de är ju flera stycken där) och deras barn har överlevt iaf Tycker absolut du ska unna dig massage, med alla krämpor du har så är du verkligen värd det!

• Piggley Wink

Boomie: Härligt med spontanshopping!

Nu är det förrresten nästan bara Nils kvar som namnförslag, H tycker han ska heta Hugo men vi är lite tveksamma...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8