Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Zeeda: Trist att bjuda på magsjuka på kalaset

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Fia: Skönt att liten går upp ordentligt!! Då är det väl bara  att fortsätta med det vinnande konceptet, eller hur känns det?

Barba2 vill inte ha nåt fräckt födelsedatum Sammandragningar hela tiden, men inga riktiga värkar.

• Piggley Wink

Fia: Jag tyccker absolut man kan skicka i plastpåse! Se till att den blir så platt som möjligt så att den går in i brevlådan, annars får man väl betala extra? Duktig du är som säljer, jag köper mest

Assar: Klart maken vill vara lika snygg som Lenas lilla V

Sammandragningarna försvann av en rask promenad (som dödade ryggen så nu har jag mer ont i den, men jag stod inte ut i soffan), och en varm dusch... Hoppas det blir nåt snart för jag VILL INTE MER! Maken är i skogen och jagar idag, jag och H ska åka och köpa ingredienser till tårta för imorgon ska vi ha födelsedagskalas...

• Piggley Wink

Fia: Jag tror det är de gula brevlådorna som sätter gränsen för vad som är skrymmande, men det finns säkert på postens hemsida! ja, i januari får man ta det som finns, förförra året prickade H in att växa ur sin overall lagom till Pops rea

Maken fyllde i onsdags så liten får gärna komma imorgon, min syster sa att Barba2 säkert kommer lagom till kl 14 när kalaset börjar. Men å andra sidan så har ju H nåt att göra då

• Piggley Wink

Lena: Jag hade också rumpan först, men det blev snitt. Mamma hade varit på koll på fm, allt var bra och jag låg åt rätt håll. Sen var hon på julgransplundring och dansade små grodorna med min storasyster. På natten drog det igång och då låg jag med rumpan först  {#emotions_dlg.djavulsk}. Iofs drack hon lite champagne också, grannen var läkare på sjukhuset och sa att hon fick välja på ricinolja eller champagne om hon ville vräka mig När hon valde champagne smög han och pappa till sjukhuset (bodde ett par hundra meter därifrån) och hämtade en överbliven flaska, det hade varit nån invigning där under dagen

• Piggley Wink

Barba2 vägrar komma ut, j**la unge. Nu är jag riktigt trött på det, ischiasvärken går ända ner till foten, vilket den inte har gjort sen jag fick åka in akut med am´bulans till sjukhuset när H var tre månader. Snart lägger jagmig ner och SKRIKER! Maken försöker säga att h*n kommer när h*n är färdig och har lust, men jag VILL INTE vänta. Känner mig som H när hon lägger sig ner och skriker NEJ! Hon har ballat ur totalt sista dagarna, tror att det är lite för mycket för henne nu...

• Piggley Wink

cissi: Vi ska absolut fråga Marge! Har inte koll på hennes specialkunskaper, men det skulle vara intressant att veta lite mer! Funderar på om avalkoholiserad funkar (har en Billabong hemma), och om det måste vara äkta Champagne kanske?

Boomie: H är inne i en riktigt gräslig period just nu, lägger sig på golvet och skriker "NEJ" när det inte passar. Säkert för att alla pratar så mycket om bebisen, jag kan inte bära H längre osv Förändringar på gång och förändringar är läskigt!

Nu är kalaset klart, alla är nöjda och i kylen står två halva tårtor. Bakade chokladbiscotti som jag fått recept av hormonstinn tror jag, helt underbara! Nu är jag helt slut, det blev pizza till middag och nu lägger maken H. Jag har lagt mig i soffan, hormonerna gjorde förresten att jag stortjöt när jag krossat ett 29 kronors vinglas i morse... Nu får det vara nog Barba2! Inga värkar och få sd idag, konstigt!

• Piggley Wink

Ela Hoppas allt är bra när du är hos bm idag! Fy vd jobbigt med blödningar, då tar jag nog hellre mina egna problem Kram på dig!

Pyttis: "Skönt" att det inte bara är H, undrar om de gör så bara för att de vet att vi inte får lyfta?

Intressant Marge! Då sparar jag champagnen tills jag kan njuta ordentligt av den

milla: Jobbigt med hämtning, har du bil hemma eller måste du dessutom gå för att hämta?

Själv har jag varit hos bm, trycket är normalt precis som i torsdags, och ingen äggvita i urinen (ellerja, bara spår och det har jag haft hela tiden). Hon undrade om jag hade några frågor och jag frågade om tips hur man vräker Barba2. Enda tipset var vila, för när man är lugn frigörs mest oxytocin (det är därför det ofta startar på natten). Nu ska jag till frisören men sen ska jag gå och lägga mig

Blev en massa kakor och tårta kvar igår, kastar in lite här så får ni mumsa på. Lite extra av tårtotna till Lena så du inte försvinner

• Piggley Wink

Hahaha, på vårt bröllop var det en gravid tjej som skulle komma. Hon hade varit hos frisören och satt upp håret för att vara lite snygg på bröllopet (det var två veckor till bf och hon kände sig rätt stor). När de åt lunch innan kyrkan så gick vattnet... Sonen är iaf döpt efter min make

Ela: Låter som du inte ska bära R i några trappor!

Fio: FK ska ringa mig om en stund, de ringde när jag var hos frisören, antar att jag måste säga att jag var hos bm då istället eftersom jag är sjukskriven... Får man gå till frisören då? Ska försöka fråga din fråga då, men jag tror att SGI är skyddad så länge NÅGOT av barnen är under ett år.

cissi: Det är vanligare med sammandragningar tidigt när det är andra barnet. Så länge ttappen inte är påverkad så ska det inte vara någon fara... Mina började ju i v 28, med lite påverkad tapp. Förra gången hade jag inga.

Nu ska jag ligga i soffan och vila, kan bara inte bestämma mig om jag ska "läsa" ljudbok eller kolla dålig dag-TV 

• Piggley Wink

Skönt med snabb tid Ela! Och det där med vattengympa låter inte som nån bra grej just nu

Dax att laga middag, spaghetti med köttfärssås beställt! Det brukar ju beställas fisksoppa, så jag är lite förvånad faktiskt. H rekommenderar Keldas färdiga fisksoppa, bara koka upp och lägg i lite fisk, vill man ha en extra knorr på den lägger man i ett paket creme fraiche saffran och tomat

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8