30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ela:
Ela:
Funderar på vem som ska skotta här idag. Det blir intressant eftersom maken som är den friskaste i släkten inte kommer hem förrän imorgon . Jaja, jag och H får väl hjälpas åt i em, om det fryser på i natt vill jag inte ha blötsnö på trädäcket och trappan, vi har tillräckligt med skador och sjukdomar utan att halka och slå oss mera!
Pyttis: H har både snöskyffel och två borstar, så hon kanske får fixa det själv Nu är flingorna mindre iaf så det verkar ju lovande.
aigee: Härligt med nytt kylskåp! Ja, jag kan ju alltid ringa Hanya
Ang svullnaden och gårdagens provtagning så ringde m nyss, proverna var bra, så det finns inga tecken på havandeskapsförgiftning. Nu ska jag åka och fira det med att köpa nya vinterdäck . Skiter i att kolla blodtrycket idag, huvudvärken försvann när jag åt och tog en dusch... Däremot hade blodvärdet sjunkit, 105 nu (när de kollade det i venen i armen, för en vecka sen var det 115 i fingret). Jag får sån j*a diarré av järn så jag har ju liksom försökt att ta nån gång i veckan, men nu tvingade jag i mig en tablett, bläääää! Imorgon ska jag till sjukgymnasten och få akupunktur, kanske jag kan be om ett blodtryck på vc efteråt.
Ela: Nyponsoppa är vad min mage vill ha när jag får magkatarr. Då kan jag leva på det! Spyr av blåbärssoppa som alla säger är så bra när magen är för snabb Skor med inbyggda brodddar låter inte så dumt, jag har ett par broddar från smartasaker.se som man trär över alla skor, funkar kanon! Min mamma köpte dem åt mig när jag opererade ryggen.
Nu får Barba2 hålla sig inne nåt dygn eller två för vägarna till sjukhuset är superhala, det har varit massor av olyckor i eftermiddag och nu håller det på att slå om till minusgrader (har snöat men varit plus hela dagen). H var helt lycklig för de har åkt pulka på förskolan idag!
Milla: En ingernjör i vardande? (Gabrile som hittade extra funktioner i skorna )
Fia: Min bekant som är psykolog sa att det självklart var så att min kropp fokuserade på att överleva,alltså orkade den inte producera så mycket mjölk just då... Undrar hur det blir den här gången?
Fia: Har du en bra amningskudde? En sån med "kulor" i? Den gjorde underverk frö min rygg, jag köpte min beg på blocket men den hade varit värd många pengar om jag vetat att den var så bra! Jag köpte en för att testa, hittade en för en hundralapp en kilometer hemifrån Skaffa en om du inte har en för då kan man sitta upprätt och vila armarna, barnet ligger stadigt på kudden i en bra position - underbart!
Ria: Min med "kulor" i (tänk saccosäck) blir superstadig, barnet ligger helt stilla utan att man behöver spänna sig eller hålla i. Rekommenderar den verkligen, tänkte ju börja använda den väldigt snart, annars kunde du ju lånat den och provat... Vet ju inte var du bor förresten heller
Håller helt med, "damer" i våra mammors ålder frågar som första fråga när man fått barn "Har du tillräckligt med mat/mjölk? Det är lätt att ta åt sig det som anklagande, även om de kanske bara vill säga (som din svärmor) att det är helt OK att inte ha det... Varken min mamma eller mormor har kunnat amma alls, så för mig kändes det som en vinst att kunna det. Jag var helt inställd på att det kanske inte skulle gå!
Ela: Så är det nog. Svärmor födde sönerna (73 och 75) på två olika sjukhus. På det första fick hon massor av hjälp med amningen (som såklart strulade första dagarna), så det till slut fungerade bra. På det andra sa de bara att hon skulle strunta i att amma, för det var inte så viktigt. Tack vare hjälpen första gången så löste det sig, men det beror ju väldigt mycket på vilket stöd och vilken hjälp man får...
Nu har Barba2 flyttat sig igen, nu är inte ryggen på vänstersidan längre utan tillbaka på högersidan (vilket enligt bm inte är lika optimalt vid förlossningen), det verkar ju bra för det skulle vara bra om h*n höll sig inne tills vägarna är farbara igen