Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

aigee: Men om den vill vila så får den ju hålla tyst och vara snäll när jag sover

Nu har det svullnat under fötterna också, känner det iofs bara under ena foten eftersom jag inte har nån känsel under den andra... och kliar på hela kroppen!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Klådan har lugnat sig men jag är fortfarande svullen på hela kroppen, inen huvudvärk. Var på vårdcentralen, men kom på efteråt att de inte ens kollade blodtrycket . Ska ringa förlossningen snart för vi ska ändå till det sjukhuset och hälsa på pappa . Han fick åka in igen igår för den där huvudvärken-efter-ryggmärgsprovet har fortfarande itne släppt. De tog provet i måndags och han kunde igår inte vara uppe mer än 30-45 min utan att kräkas/få svimningskänslor. De skulle ge koffeindropp idag för att skynda på läkningen, annars kan de tydligen spruta in hans eget blod vid teststället för att täta till, men då måste han sövas så de ville prova allt annat först.

aigee: Glömde kommentera underverket på bilden, SÖTIS!

Lena: Hoppas det går bra, annars har du ju en bra anledning att avvika tidigare...

Återkommer när vi varit och hälsat på pappa...

• Piggley Wink

Ingen fara akut enligt förlossningen, om jag haft huvudvärk/ögonflimmer så hade det varit mer likt havandeskapsförgiftning. Hon trodde levern var påverkad eftersom jag fått klåda så jag ska ringa min bm imorgon för att få ta prover. Så allt är lugnt än så länge!

• Piggley Wink

Mippe: Det låter ju lovande, jag är rätt nöjd på att vara gravid just nu, kan tänka mig att bli av med magen nu...

• Piggley Wink

Ellie: pappa är lika som i måndags... Han mår OK så länge han ligger ner, men kan inte stå upp mer än 30-45 min utan att må illa, få fruktansvärd huvudvärk och kräkas Ligger nu inne med dropp och koffeintabletter, det är tydligen ovanligt att det tar så lång tid att repa sig efter ett ryggmärgsprov, men långa och smala personer drabbas oftare (pappa är 190 lång och väger knappt 70 kg). Vi får väl se vad de gör imorgon när det blir måndag, jag skulle ju vilja att de kollar om det läcker ut vätska, men jag har ingen aning om det är möjligt. I tvåbäddsrummet kom i natt in en kille på 34 som tagit en överdos och blivit medvetslös. Under dagen har killen repat sig och tjatat hål i huvudet på pappa med huvudvärk...

Boomie: Hoppas det blir lite lugnare snart så du kan vila och bli piggare, hur går det med ögonen?

• Piggley Wink

Malin: Skönt att mässan är över och att den gick bra. Tänk så många lärdomar du fick till nästa gång! H
    Fick du en bokning eller tolade jag dig fel? Grattis iaf till väl genomförd helg!

Boomie: hoppas värken bakom ögat försvinner fort som attan!

Ela: Låter bra att du strukturerat upp det, såklart kan du inte ändra på dem men kanske curla dem lite mindre så de fattar att de inte får lov att köra slut på dig när de hälsar på! Vad har svägerskan för relation till dem? Ni kanske kan prata om det, eller så kanske ni inte känner varandra riktigt så bra om ni bor långt bort... Min svägerska bor ju 1 mil härifrån och vi har gått i samma skolor... Glömde att inte alla har det så Skönt att du har din syster att prata om mamma med.

Idag har jag varit hos bm. De har tagit nåt slags leverprover (blodprover) för säkerhets skull. Blodtrycket var 128/82, det brukar vara 100-105/60-65 så det är ju mycket högre men tydligen inte oroande. När hon skulle ta trycket så trodde jag handen skulle spricka. Den är ju svullen från början, och det var precis som att den svällde upp ännu mer att all vätska trycktes ut i handen så den blåstes upp som en vattenballong! Det fanns spår av äggvita i urinen den men lilla mängden var nog inte heller oroande om jag förstod det hela rätt. Om inte kliandet försvunnit innan torsd ska jag dit då och ta nåt slags tester på galla/gallproduktionen och blodtrycket. Har inte tagit nån Tavegyl sen igår lunch och det kliar inte än iaf så det är väl bra antar jag. Barnet lät bra iaf, hon lyssnade på det när jag ändå var där... Nu hade det lagt sig med ryggen på vänstersidan (det är tydligen det bästa innan förlossning) förut har den haft ryggen på höger sida hela tiden men jag kände i lördags hur den ändrade sig. bm sa att både det och svullnaden KAN vara tecken på att det är på gång, hoppas det är det istället för nån läskig havandeskapsförgiftning eller gallprobelm... Nog om mig, hoppas ni andra har det bra Hjärta

• Piggley Wink

Ela: Vad skönt att ha någon att prata med ordentligt, som förstår alla detaljer! Vi här kan ju bara se det utifrån det du berättar
    Min man är också en extremt duktig diplomat (och jag är mer känslomänniska som ibland säger för mycket), men det är hans mamma med Ibland tänkte jag för ett antal år sen ( vi har varit ihop sen 97) att hon är en sån duktig flicka att hon kommer spricka, och sen gjorde hon det Det var riktigt jobbigt för alla, ffa för maken och hans bror, eftersom hon alltid varit den som hållit ihop allt och alla. Men nu är hon på gång igen!

• Piggley Wink

cissi: Läpparna ser ut som Lulu Carters, så nog är jag plufsig alltid Svårt att se själv om man svullnat i övrigt i ansiktet dock. Klådan försvann med Tavegylen, tack för det!

Boa kanske man skulle göra. Jag som var så nöjd att jag inhandlat allt men kanske ska man ta fram lite babylakan och packa en BB-väska snart? Måste nog tvätta lite amningstoppar idag. Nu tvättar jag annat, kan inte ha alla mammabyxor längre, känns som jag ska kräkas om nåt sitter åt det minsta på magen! Kommer ihåg den känslan från förra förlossningen, kunde inte ha CTG på magen för det kändes som jag skulle kräkas av den, men jag kommer inte ihåg att det var så innan Jaja, det blir som det blir, fredag känns som en bra dag så jag får väl ta en rejäl kvällspromenad på torsdag, dricka lite champagne och hallonbladste och äta ananas innan jag förför maken

• Piggley Wink

cissi: Jag får försöka, får så himla ont i ryggen av det Skura golv kanske funkar bättre?

• Piggley Wink

Ela: Jag klistrade in om havandeskapsförgiftning. Det stod att oralsex där kvinnan sväljer sperma sänker risken för havandeskapsförgiftning. Undrar om det direkt filtrerades som stötande

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8