Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba: men om du kompar behöver hon ju inte vara helledig, det innebär ju att du jobbat för mkt tidigare. Säg att du kompar och går ner i tid sista tiden och säg att hon behöver vara där några timmar varje dag.

• Gladhannapanna

Barba: tycker absolut att du ska prata om vilket stöd du behöver under förlossningen, mkt bra tillfälle på rådgivningen. Försök att utgå från vad du behöver och inte vad han inte gör om du fattar skillnaden.

• Gladhannapanna

Barba: usch så jobbigt ni har det! Tycker att både Stramalj och PW har många poänger.
    Om du känner dig deprimerad så är du kanske det enligt den medicinska definitionen och då har man väldigt svårt att se saker som de verkligen är, det fattas ju saker i hjärnan!
    Jag har själv medicinerat mot depression under flera år och det var jobbigt först men sedan märkte jag ju vilken förbättring det blev!
    Har diskuterat medicin, graviditet och amning med både psykiatriker, barnmorskor och BVC sköterskor och det finns medicin man kan ta om man behöver. Psykiatrikern hävdade faktiskt att det är bättre för bebisen med medicin än en deprimerad mamma, under graviditeten.
    Min långa poäng är iaf att jag tycker att du ska söka hjälp hos sjukvården, deras bedömning väger tyngre än hans, du behöver inte ens berätta för honom ju!

Hoppas att lilltösen mår bra nu och att du får sova lite under dagen!!!! Kram!

• Gladhannapanna

Kasperina: INtressant diskussion hos terapeuten!!!

Barba: Bra att du börjat tänka i lite olika banor för att hitta orsak coh kanske också en lösning! Bra tänk kring föräldraledighet!!! Kul att ni tyckte lika!!!

CH: Spännande!!! ÄNtligen på gång, det var på tiden med tanke på hur länge du haft känningar!!!!

• Gladhannapanna

Fick årecis följande mejl från Chiqutita:

8.30 började värkarna. 10.30 satte vi oss i bilen in och 14.26 är lille Hugo Gabriel Amadeus född
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8