30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Assar: hoppas att du slipper fler stockningar!!!
M73: grattis!!!
Assar: hoppas att du slipper fler stockningar!!!
M73: grattis!!!
Barba: min man brukar muttra när jag inte skrivit tillräckligt tydlig lista. Men han både tänker, planerar och lagar mat vid behov!!!
Sofia: så tråkigtð??¢ Men är det verkligen helt kört om hjärtat slår????
BArba: Jag hade också blvit skitsur på min man om han hade gjort så!!!
Ang snippan så brukar vi ta på lite salva när barnen klagar, det har hittils alltid funkat!
Ang napp: vi drog ner på nappanvändandet ett bra tag, bara när hon sovi sin säng eller möjligen om hon skulle sova i bilen eller hade slagit sig mkt. Sedan berättade vi att man kan ge dem till kaninerna på Liseberg och att hon skulle få välja ngt fint i leksaksaffären efteråt. Vi hade tänkt att hon skulle sluta till sommaren men Julia sa själv att hon skulle sluta när vi åkte till Liseberg i julas. Väldigt smidigt!!!
Visst var hon ledsen ett par kvällar men sedan har det gått superbra!
Hormon: när jag var gravid första gången frågade jag min bm om bubbelpool på badhus och det var ok tyckte hon. Det enda som talade emot är infektionsrisken och den är ju klart mindre hemma!!!
Åh Fisken! Blir nästan avis! Just den känslan är ju magisk!
Barba: Blir ledsen när jag läser ditt inlägg för så tycker inte jag att man ska ha det i sin relation!
Jag tror inte att man ska separera i första taget men jag tycker att man ska utvärdera sin relation då och då.
Jag tycker också att man ska respektera varandra och framförallt att man ska tänka på barnen och hur man beter sig mot varandra när barnen är med!
Att man ska sätta barnens säkerhet och trygghet först när man gör olika aktiviteter är ju självklart! Jag hade blivit tokig om min man utsatte mina barn för sådana aktiviteter som du beskriver så jag kan bara skriva att jag tycker att du resonerar klokt!!!
Om jag som socionom hade fått reda på att någon utsatte sina barn för sådana aktiviteter hade jag tagit ett allvarligt samtal om föräldraskap och ansvar!!! jag har tex pratat med föräldrar som slarvar med bilbälte mm!!!!
Barba: i samlingstråden skrev jag nyss att jag jobbar med min övervikt. Det som verkligen fick mig att agera var ett samtal med maken! Han sa att han blir ledsen över att se hur jag låter det gå så långt. Hur jobbigt det än är att höra har han ju rätt och säger det av kärlek!
Åh så otroligt tråkigt Vi 4!!!!