• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Anceka! Tur ni hann

• Galia

Nr2: vad tråkigt att amningen inte fungerar. Är det mjölkstockning du får alltså o som nu är så illa att du är inlagd? Kram

Aigee: oj tre veckor redan!

Mosing: tja, dina två första har ju banat väg innan iaf . V hade också 39 i huvudomfång när han föddes o dessutom kom han i vidöppen hjässbjudning. Så gick det ju som det gick också... Men visst var T 55 lång också? Hur lång var L (med tanke på att hon vägde mer än er yngsta så måste hon väl varit däromkring också?)? Väntar spänt på namn på nytillskottet kram

• Galia

Nr2: men fy så du har det Lider med dig o hoppas att du snart mår bättre o får komma hem. Du är väl sjukskriven?

mosing: just det L var ju lika lång som V, borde jag ju kommit ihåg nu när jag mindes hur lång T var .

Nej jag har inga besvär idag. Ibland kan det bli lite bråttom på toa vid nr 2, men det kan jag inte direkt förknippa m skadan. Minns inte om det var likadant ibland IB (innan barn )?Inget som begränsar min tillvaro dock - alls.

Vi5: vad bra att du ringt! Jag är ju avis på dig som fött alla barn vaginalt o samtidigt är det ju just sådana besvär du beskriver som påminner mig om varför det är bra att jag inte gjorde det... Hoppas du får bra hjälp snart!

• Galia

Poison: Det är bara att hänga i då. Jag tänker så här att det är en sak att han blir ledsen/arg/frustrerad whatever vid själva amningen. (Viftar med armen och river etc) Men om han inte gallskriker i övrigt och han sover bra så borde han ju vara mätt iaf. Jag har aldrig pumpat, men det är lurigt att veta om det kommer ngt eller inte när man ammar tycker jag. Så länge bebisen verkar få i sig och sover emellan så är det nog lugnt. Sen minns jag att det var perioder då man ammade och ammade och bebisen inte verkade nöjd utan sög och sög utan att det verkade komma ngt. Det känns alltid som mycket längre tid än vad det är när man är mitt i det tyckte jag också, men eg var det väl över på några få dagar. (Tills det var dags för nästa tillväxtperiod ;))  Det låter som att han får i sig som han ska men att han är i en tillväxtperiod och han är väl 11-12 veckor så det stämmer ju bra. Fortsätt  som du gör med att äta bra, dricka mycket vatten och vila. 

• Galia

Mosing: T är ju så stor att du borde kunna resonera med honom om detta? Jag antar att ni tänker att han och du också ska göra ngt på tu man hand ngn dag så säg det att nu ska L och jag iväg men "på onsdag ska du och jag gå till lekparken, bara vi" t.ex. Så får ju pappa se till att ha ngt på lut för honom och T hemma såklart. Går inte det tror du? 

• Galia

Mosing: jahaja. "Lilla G". De två resterande bokstäverna är? ry, un, ro...?

• Galia

Mosing: om du inte tagit bort mig så men jag har inte sådär att jag får meddelande om allas uppdateringar så blir vad jag ser när jag går in o scrollar lite. Nu skavkag in på fb o söka upp dig o se vad du skrivit Välkommen igen till lilla G..

• Galia

Så nu vet jag o det var ju över en vecka sen du skrev såg jag också... Fint!

• Galia

Min första gissning här ovan visade sig vara rätt.

Poison82 skrev 2014-10-21 11:42:53 följande:

Men jag då!!! Jag är också nyfiken ju :)

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8