• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande: grattis! Haha, så det var du som var i v 8 typ Jobbigt med kräkningar, men bra att du hittat något som funkar (hyfsat).

Snow: ja i mitt fall är det ju det. Den gången jag fick mf mådde jag ju rätt bra men både med V o L har jag mått kasst.

Pixerpie: hm ja jag har tyvärr en historik med att det inte stannar med illamående vid första veckorna. Med L kräktes jag 2-3 ggr om dagen i mer eller mindre 6-7 mån. Provade lergigan/lergigan comp, extra starkt b6 mm o tog en massa prover på sköldkörtel osv men inget. Med V hade jag god hjälp av omoprazol

• Galia

Mä var ju inte klar. Omoprazol (receptbelagda) hjälpte således m V men ej nästa gång m L. Hade kvar o provade o ta en halv ikväll när vi kom hem o tycker nog att det blivit lite bättre så ska prova det o hoppas på det bästa. Hoppas bara det går bra att jobba imorgon till att börja med. Har blivit jättelös i magen sedan hemkomsten. L kräktes i bilen på väg hem fr flygplatsen så vet inte om vi fått med oss ngn bugg. Å andra sidan hade hon inte ätit så mkt riktig mat utan mest efterrätten o godis o så slingrig bilresa i solgass på det o jag är ju gravid så svårt att veta vad som är vad Ska sova nu så får jag väl avgöra imorgon bitti.

• Galia

Resande: det kommer ju lösa sig på ngt vis. Funderade just lite på hur din kropp mår o om ni hade planerat detta. Inte för att det eg spelar ngn roll för andra om en graviditet var planerad eller inte när den väl är ett faktum.

Ego. Mår hemskt. Gick tidigt fr jobbet igår. Har legat o sovit sedan 15.30-tiden igår. Fick bara i mig två tallrikar yoghurt igår på hela dagen. Köpte vätskeersättning på vägen hem o har druckit. Tarmarna drar ihop sig emellanåt o bara vrider o smärtar. Gått på toa då o då o det bara rinner. Får inte behålla nåt o har som sagt varit så trött o sovit alltså typ 15 h nu. Oroar mig lite för om det kan påverka embryot negativt, men är ju inte ngt jag kan göra annat än att försöka bli frisk. Nu känner jag mig "vaken" iaf. Fast familjen sover...Kanske ska försöka se en film o dricka lite mer vätskeersättning.

• Galia

Snow: förlåt men det låter så sorgligt att ni öht inte räknar med att det går vägen. Fast det är väl ett skydd också att försöka att inte hoppas för mkt.

Vi var i Turkiet. L kräktes ju i bilen fr flygplatsen (vid hemkomsten) o hade lite feber på kvällen. Var jag som tog hand om henne...men hon har mått bra sedan dess. Fast hon sover fortfarande så helt bra kanske hon inte är. Nu har jag fått i mig ett par riskakor o även ett par slevar risgrynsgröt. Få se om kroppen kan börja ta upp någon näring igen. Skönt att få i sig lite mat efter nästan ett dygns "fasta" var det iaf.

• Galia

Resande: ok. Ja men det är väl Snow som har en teori om att ivf liksom kan "kicka igång" systemet. Spännande med fyra st o relativt tätt dessutom. O jag som funderar på hur det ska gå med tre o hur vi ska hinna o orka med, men det går ju tydligen eftersom ni tycker att det kan funka med fler

Jag är något piggare, men det är allt. Har dålig matlust o det lilla jag äter tycks bara gå rakt igenom. Igår kväll kräktes jag dessutom, men det skyller jag på graviditeten. Just nu känns det som att jag aldrig kommer bli bra...

• Galia

Jemema: jag tänker som Snow. Kan inte låta bli att dra paralleller till min förlossning med V. Bm sa att det inte kunde vara vattnet iom att det liksom inte var en flod, men läkaren som undersökte mig sen sa att det var yttre hinnan. Skulle bli igångsatt dagen efter pga infektionsrisken, fast hon trodde att jag skulle få värkar innan igångsättning blev aktuellt o det hade hon rätt i. Värkarna startade ganska exakt ett dygn efter att vattnet började gå. Så heja bebis!

Resande: ja mkt vätskeersättning blir det...

• Galia

Jemema: hoppas värkarna kom igång eller att de börjar när som

Billa: tack! Just nu är det nog en kombo av grav.illamående o magsjuka. Inte något jag rekommenderar alls. Skönt för dig att ha fått slippa sånt. Grav.illamående o kräkningar hade jag räknat med men inte det här andra. Har fått en tid på vc nu på fm.

• Galia

Snow: jag har dessvärre svårt att tro att plussets styrka visar ngt. Det visar ju att du har hcg kvar i kroppen, vilket inte är konstigt för embryot är ju kvar i kroppen. (När jag fick MF o allt kommit ut så hade jag ändå hcg kvar i nästan två månader efteråt). Jag hoppas att det lever o växer som det ska! *tummar hålles*

Jag hade normal sänka, ok blodtryck (lite lågt men det trodde hon var pga graviditeten o jag med). Sen kände hon på magen med godkänt resultat. Har lämnat avföringsprov men resultatet av det tar några dagar. Hon övervägde stoppande medicin också men det var inte säkert vid graviditet så det blev inte av. Tills vidare är jag ordinerad egen toalett både hemma o på jobbet. Vad gäller jobbet så tyckte både jag o chefen att det är lättast att lösa det genom att jag jobbar hemma resten av veckan Ska på en förhandling imorgon bara men sen blir det sitta hemma o läsa/skriva. Känns väldigt skönt med tanke på hur jag mår i övrigt också.

• Galia

Snow: hur mådde du med W? Var du illamående länge då? Känner du ingenting nu? Tänk om man kunde ha en liten graviditetsmonitor o se vad som händer där inne istället för att analysera symptom o tester. Jag hoppas fortfarande att vi får följas åt hela vägen ännu en gång (o du får gärna tränga dig i kön ännu en gång om det är så )

Jemema: känns ju som att något kommer hända innan måndag iom att det redan hänt lite. Nåja bara vänta o se. Du verkar vara vid gott mod ändå

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8