Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba: Ja... jag kan bara instämma med ovanstående. Det är inte lätt för små barn att vare sig låta bli att springa eller komma ihåg något någon sagt till dem för en liten stund sedan - OM han ens sa ngt eller bara förutsatte att hon skulle förstå/komma ihåg att våga golv är hala. Sedan kan man som förälder råka glömma, missa, inte tänka på osv för vi är alla mänskliga. Men sammantaget av det du tar upp här i tråden så känns det tyvärr som att det inte är så bra det här... Eller för att vara krass, så låter det riktigt dåligt. Behöver inte vara så du upplever det, iaf inte hela tiden. Men det är ändå det intryck jag får, utifrån sett.
    Med det sagt, förstår jag självklart att det är jättesvårt att bryta upp från ett förhållande, i synnerhet när man har barn tillsammans. Och än mer när man väntar ett till.
    Varm kram till dig!

Mosing: Vet tyvärr inget alls kring det. Är smittkoppor ngn variant av GBS alltså? *Okunnig* Du kan inte ringa 1177 och höra med dem vad de säger? Om de inte vet tillräckligt så hänvisar de dig väl vidare? Tänker att det kanske kan vara bra att komma igång med medicinering omgående mtp att BF är så nära inpå?

Chiqita: Ja du, antingen så växer magen i en helt annan takt denna grav. och förhoppningsvis sänka tillväxttakten lite på slutet. Eller så har de kanske räknat fel på BF? Eller, det kanske inte de kan ha gjort med hänsyn till din äl? 
  • Billabong
    Ida: Usch då. Hoppas det känns bättre nu när du träffat din mamma. :-P

Galia: Precis så känner jag med. De var inte särskilt juste som inte kunde låta mig sluta lite tidigare trots att de inte behöver ha mig längre, då känner jag mig inte särskilt angelägen om att vara effektiv...
    Ja, ska förhoppningsvis kunna ta cykeln lite till jobbet sen.
    När ska du få träffa läkare för koll hurvida en vaginal förlossning är genomförbar? 
  • Billabong
    Barba: Hoppas det ger positiva resultat med rådgivningen. Det verkar behövas ett nytt sätt för er att kommunicera med varandra på, som är mer konstruktivt i sin natur. Fungerar inte att en alltid känner sig kritiserad och att den andre inte känner att den får fram sitt budskap.
    Skönt att du fått två helgmorgnar till ditt förfogande.

idavi: hoppas din mamma är på en uppåtvåg nu och inte blir sämre igen. Kram!

Gullet: Eftersom det inte verkar vara ngt som kommer inträffa så ofta och kanske mest kvällstid när ni båda föräldrar är med så borde det lämpligaste vara att de gånger använda två singelvagnar, dvs kanske er vanliga för småsyskonet och en sulky/paraplysulky för det större barnet. Eller så får det lilla barnet åka bärsele/sjal hos en förälder och storasyskonet låna vagnen.

chiqita o asap: Känner igen det där med att magen inte alls syns bakifrån. Med tvillingarna blev det iofs inte lika osynligt om jag minns rätt...

chiqita: Nej, det är rätt - öppna INTE kuvertet. Det är olagligt. Kanske ville hon bara veta vad hennes saker har för värde ifall hon ska iväg på en resa eller teckna en ny hemförsäkring? Jag minns att vi gjorde sådana listor på våra ägodelar i samband med att vi reste iväg 1 år och dels ville veta vad vi tog med oss och dels vad det vi lämnade hemma var värt då vi skrev inventarielistor i samband med andrahandsuthyrningen.
    Kanske väntar hon in en större summa pengar och då kommer på grön kvist igen, apropå inkassovarningen.
    Så, avvakta inbetalningsdatumet som asap föreslår.

Champagne: Nej du. Fullt SÅ länge har du inte varit frånvarande här i tråden!
  • Billabong

Angående Bugaboos bumper bar så ÄR det ett bärhandtag för liggdelen/sittdelen och det är konstruerat för att man ska kunna bära med bebis/barn i. Hur skulle man annars bära liggdelen, undrar jag?
    Däremot ska man inte bär hela vagnen i bärhandtaget, alltså inte när chassit sitter fast i liggdel/sittdel. Misstänker att de inte kan garantera att chassit lossnar, men det är en spekulation.

Grattis till bra vagnval, Barba!
    Saknar min vagn som såldes för... 1,5 år sedan - efter att mestadels ha stått i ett år. Mkt bra andrahandsvärde också. Trevligt. Synd att Donkeyn kom ut på marknaden drygt 2 år för sent för min/vår del.      

• Billabong

Glassgrisen: Ja, den kalla torra luften vintertid gör att känslig hud reagerar mer då.

Cilla: Glömde skriva igår och skäms. Jättesöta killar! Det ser inte ut att skilja så mkt i längd o vikt på dem, men när man såg ansiktena så var det ju ändå en liten kille och en storebror.

Kasper: Ja, jag hoppas tillsammans med dig att allt går väl och utvecklas precis som det ska.

• Billabong
    Barbabok skrev 2012-02-29 20:18:11 följande:

Tack, jag har googlat men inte hittat om man får bära bebis i eller ej, men då ska jag absolut köpa en ny båge och inte försöka laga den gamla. Min mamma bor 3tr upp, idealiskt att kunna bära i liggdelen då. Resten av vagnen på axeln, J i handen och påsar/väskor. eh... i tredje handen? Jaja det löser sig nog. Vågar inte lämna vagnen obevakad i trappen iallafall.

Svarade precis på detta i en annan tråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m63742323.html 
    Ska se om jag kan googla fram en instruktionsbok. 
  • Billabong

Jag hittade instruktionsbok på Bugaboos hemsida, läste i Cameleon med vingmuttrar för jag tänker mig att du också har den modellen eftersom att vagnen också är från 2007.

Så här står det:

Använd alltid liftbygeln för att lyfta stolen eller liften. Kontrollera före användning att liftbygeln är sitter fast ordentligt.

Lyft aldrig Bugaboo Cameleons chassi i liftbygeln när barnet ligger i liften eller sitter i stolen.

Så, det stämmer med det jag skrev förut.  
    Ja, köp en ny säker bumper bar, det är ju nödvändig för att kunna lyfta av liggdel/sittdel. 

• Billabong

Garvar åt Pyssligs historia om revisorn o partner som tog med alla sina barnkläder till förlossningen.
    Otroligt roligt. Och ja, jag är lite övertrött. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8