IdaVi skrev 2012-02-07 13:35:24 följande:
Nu får jag sån där preventivmedelångest igen... Har beställt tid för samtal hos gyn och borttagning av kopparspiralen den 9:e mars. Dock vet jag inte vad och om jag ska ha något annat istället. Vill helst inte ha hormonspiral, men kompisar som har det är jättenöjda..
Vad har ni andra, ni som har preventivmedel så klart?
P-piller valde jag efter klassiskt velande a'la Billabong de lux.
Valde bort hormonspiral då jag inte ville fatta ett så långvarigt beslut som en hormonstav räcker (3 år).
Bytte nu senast till en annan sort Qlaira som ska vara mer som kvinnans naturliga hormoner.
http://qlaira.se/scripts/pages/sv/om-qlaira/index.php
Hittills har effekten varit att jag nästan inte har ngn mens alls - skönt att slippa.
Glassgrisen: Här blev det abrupt och allt annat än ett lugnt och förberedande överlämnande. Inte alls såsom det var tänkt, men J var liten och är en social o trygg tjej så hon tyckte nog bara det var roligt att en familj från föräldragruppen kom instormande i samma sekund som pappa rusade ut genom dörren. Mormor kom drygt en timme senare och pappan kom väl hem en stund på kvällen om jag minns det rätt. Hon fick hälsa på dagen därpå och hade med presenter till bröderna och fick en storasysterpresent. Hon var hos oss på Neo varje dag men inte så lång stund, fel miljö för en sprallig tjej på 22 månader och resten av tiden var hon med mormor som bodde hos oss i 9 dagar, dvs tills vi kom hem. En natt sov J med oss på Neos familjerum och sambon sov hemma några nätter i början innan vi fick familjerummet (dvs under de tre dygn som jag var kvar på förlossningen efter snittet). De nätter sambon sov med oss var han ändå hemma ett par timmar med J och mormor, oftast på eftermiddagen fram tills hon lade sig på kvällen. Ja, det blev inte alls som vi hade tänkt oss det, men blev bra ändå.
Eshack: Roligt att höra att ni haft en härlig resa (har iofs redan läst mer utförlligt om den i en annan tråd
) Men synd på lillkillens öra.
Är du med i vår grupp på FB? Där finns en lista på vem som är vem som många uppdateras sig nick i.
Aporpå ischias: Slipper man det helt med akupunktur? Har haft en mastodontattack i höstas och två halvdana...
asap skrev 2012-02-07 20:40:05 följande:
Och när allt var klart fick vi prata i telefon med dem och Gustav sade till mig "mamma, vet du? Lillasyster har kommit!"
Åh så sött!