Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Zenobia: Själva gruppen är inte så aktiv, men det är roligt att följa varandra på Facebook också. Gruppen är hemlig så den går inte att söka efter och hitta, men om du frågar i var 30+medlemsgrupp så kan säkert ngn av administratörerna bjuda in dig. Kommer inte ihåg vilka som är admin där.

Bahamaz: Åh nej, vilket tungt besked. Förstår att det är jobbigt och tar mkt energi från er. Har någon i era familjer RA sedan tidigare? Frågar eftersom det är ärftligt betingag, iaf delvis. Har lite oro för att drabbas av det, jag eller barnen, då jag har det på nära håll i min släkt.
    Min mens har kommit tillbaka ganska snabbt men då beror det nog på att jag inte ammat särskilt mkt. 

• Billabong

Syster Norr: Nej men fy så fruktansvärt! Hur reder ni allt detta? Tre stora oväntade utgifter. Usch... Lider med dig/er. Kommer inte ngt av allt detta ens gå på er villahemförsäkring??? Kommer inte ihåg vad du skrev kring det ang. taket.

• Billabong
    Champagne: Roligt att se dig här!

Barba: Men fyyyyyy så trist att läsa att det inte blir ngn radikal förbättring i er relation. Jag förstår att du är UTLED på hela situationen. Det hade jag varit även utan att vara hormonell och gravidtrött. Hur var det med nästa smtalsrådgivning? Är den inbokad? Jag kan inte låta bli att undra över vad han anser sig ha för skäl till sitt beteende Tycker han det är ok att göra så här? Försvarar/argumenterar han eller är han bara tyst? Eller går han iväg och skippar att ta hela diskussionen? Eller har du gett upp/slutat ta upp det?
    Kram på dig! 
  • Billabong

Härligt att allt ser bra ut med lilla pyret, Galia!

Är det inte väldigt länge sedan ngn kom tillbaka från RUL med ett tvillingbesked, förresten? Sisådär 2 år sedan... Börjar bli otålig, jag som vill få vara lite mentor i detta med tvillingar.

• Billabong
    IdaVi skrev 2012-02-23 09:51:28 följande:
    Själv vet jag inte vad som händer med kroppen, jag känner bara för att gråta för jag är så sugen på ett barn till. Det blev bara för mycket med prinsessan och så en kompis som fick barn i förrgår. Nu kan jag inte tänka på något annat...
    Kram på dig!
    Du kanske inte behöver fatta ett beslut hurvida ni ska ha fler barn eller inte just idag eller ens den kommande veckan...?
    Jag förstår dig dock helt och fullt. Jag som kännt undwer ngt halvår att det är bra nu fick också ett starkt bebissug idag.

Kasper: Vilken läskig dröm!
    Skönt att du får komma på VUL snart.

Chiqita: Läste jag om ditt HB-värde i denna tråden igår? Skrev inget då men undrar: mäter man HB-värdet så helt annorlunda i Norge? Här är det värden som är avsevärt högre man ska ha, minst 125 om jag minns rätt, gärna mkt högre. Eller har man i Sverige också börjat mäta ngt annat? Är det detta med järndepåer man bara tittar på nu och mäter? * Känner mig väldigt old fashioned a'la 2007 och 2009. *
  • Billabong
    Resande: Oj! Krystade du så länge? Stackare.
    Ja, det är märkligt att förlossningar kan vara så olika för oss alla här i trådarna.
    Hoppas Vickan mår bra och slipper komplikationerna, räcker att behöva ha media hängande utanför för att rapportera.
  • Billabong
    Galia: Tack för förklaringen! Låter väldigt korrekt med din beskrivning.
    Ja, det är verkligen en härlig milstolpe med RUL. Även om man kan få överraskande besked på dem.

Förresten, har du koll på de statliga kollektivavtalen? Tänker på det där med föräldralön och sådant, ifall det är krav på en viss anställningstid för att vara berättigad till den? Eller du kanske aldrig jobbat statligt? Fick bara för mig det.
  • Billabong
    Galia: Jepp det blir statlig tjänst nu om en månad. Jag får ge mig till tåls och kolla upp det hela när jag är på plats, alternativt luska vidare lite.
    Här där jag är nu och har varit sedan 2001, inom landstingskommunal verksamhet, så är det kvalifikationstid för att omfattas av föräldraledighetsförmånerna i form av mellanskillnadsersättning och föräldralön.

Angående snitt så var mitt snitt vid andra graviditeten inte ngt planerat utan ett akut och jag upplevde det så mkt mer positivt än jag kunnat drömma om. Är det ngt särskilt du är rädd för eller inte vill vara med om när det gäller själva snittet? Eller är det att du verkligen VILL föda barnet vaginalt och känner dig ledsen för att du ev. inte får det?
  • Billabong
    Galia skrev 2012-02-23 20:36:46 följande:
    Billabong: Får du lika långt som nu då? Grattis till att allt löst sig med nytt jobb! Är ansträngande med nytt jobb för allt nytt, nya rutiner och alla nya människor men kul att byta miljö.
    Din sista gissning är den rätta, alltså jag vill helst föda vaginalt och blir det snitt så kommer jag att få jobba en del med att acceptera det (även om jag såklart fattar att det viktigaste är vi får bebisen till oss osv) 
    Ang. ett mkt tidigare inlägg från dig så var jag faktiskt lite inställd på att jag skulle ha två i magen eftersom det skulle förklara mitt myckna spyende (ja fortfarande) tänkte jag...men det var ju en som det oftast är.
    Jag kommer faktiskt att få ett par kilometer närmare till nya jobbet. Det var kanske 8 km förut och nu blir det ca 6 eller så. Och jag slipper byta buss i centrum = tidsvinst i sig. Och kommer jobba i centrum. Börjar där om en dryg månad. Längtar. Är extremt ineffektiv på mitt nuvarande jobb nu...

Ja, jag kan verkligen förstå din vilja att föda vaginalt. Mitt tips är att läsa om kejsarsnitt ändå och förbereda dig mentalt på att det kan bli så. Har för mig att det står bra om det i Abascals bok. Kanske utgå från snitt och försöka tänka tvärtom - att vaginalt är en bonus, snarare än att snitt är en förlust? Men det är svårt. Man är ju inte så rationell o logisk kring sådant här.

Oavsett, så vill jag poängtera att snitt hade sina fördelar och kändes mkt bättre än jag ens kunnat drömma om.
    Nej, det är inte lätt att veta vad som är indikation på tvillingar och vad som inte är det. Att ha extremt lågt blodtryck och svimma kan dock vara ett. Illamående har jag inte varit någon av gångerna men har även läst om andra som väntat tvillingar som mått avsevärt mkt mer illa då.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8