Galia skrev 2012-02-23 20:36:46 följande:
Billabong: Får du lika långt som nu då? Grattis till att allt löst sig med nytt jobb! Är ansträngande med nytt jobb för allt nytt, nya rutiner och alla nya människor men kul att byta miljö.
Din sista gissning är den rätta, alltså jag vill helst föda vaginalt och blir det snitt så kommer jag att få jobba en del med att acceptera det (även om jag såklart fattar att det viktigaste är vi får bebisen till oss osv)
Ang. ett mkt tidigare inlägg från dig så var jag faktiskt lite inställd på att jag skulle ha två i magen eftersom det skulle förklara mitt myckna spyende (ja fortfarande) tänkte jag...men det var ju en som det oftast är.
Jag kommer faktiskt att få ett par kilometer närmare till nya jobbet. Det var kanske 8 km förut och nu blir det ca 6 eller så. Och jag slipper byta buss i centrum = tidsvinst i sig. Och kommer jobba i centrum.
Börjar där om en dryg månad. Längtar. Är extremt ineffektiv på mitt nuvarande jobb nu...
Ja, jag kan verkligen förstå din vilja att föda vaginalt. Mitt tips är att läsa om kejsarsnitt ändå och förbereda dig mentalt på att det kan bli så. Har för mig att det står bra om det i Abascals bok. Kanske utgå från snitt och försöka tänka tvärtom - att vaginalt är en bonus, snarare än att snitt är en förlust? Men det är svårt. Man är ju inte så rationell o logisk kring sådant här.
Oavsett, så vill jag poängtera att snitt hade sina fördelar och kändes mkt bättre än jag ens kunnat drömma om.
Nej, det är inte lätt att veta vad som är indikation på tvillingar och vad som inte är det. Att ha extremt lågt blodtryck och svimma kan dock vara ett.
Illamående har jag inte varit någon av gångerna men har även läst om andra som väntat tvillingar som mått avsevärt mkt mer illa då.