-
Jag skulle nog än så länge mest tänka det sista du skrev, men vad bra att det andra överväger för dig med tanke på ditt tillståndMosing skrev 2014-02-16 07:50:20 följande:Trebarnslivet känns avlägset, men lockande (eller vad man ska säga). Vi ser fram emot det iaf Någon enstaka gång infinner sig känslan "vad har vi gjort!?"
-
Vi5: Ta hand om dig. Jag oroar mig varje gång du skriver ngt över att du ska ha klappat igenom. Svårt att få hela bilden bara utifrån inlägg här i trådarna men det känns som att du tar på dig för mkt
-
Kate Lynn skrev 2014-02-19 16:48:57 följande:Många av er är duktiga på att _inte_ trilla dit enligt min mening.
Har en kompis som var på ngn typ av bvc-gruppsmöte efter första barnets födelse där frågan om preventivmedel kom upp. Att hon är lesbisk var ingen hemlighet och frun var t.o.m. med på det mötet har jag för mig. På ngt sätt gick frågan runt i gruppen så när frågan kom till min kompis så skulle hon skoja till det lite och sa därför att "ja vi kör med säkra perioder". Skämtet nådde dock inte fram till bvc-sköterskan som började en föreläsning om varför säkra perioder inte är så säkra...
Vi5: En bit kvar? Hrmhrm, du har ju trillat över kanten förut och det är alltid större risk om man varit utbränd/deprimerad förut. Det är ju skönt att lillA sover så mkt bättre än dina tidigare bebisar men jag vidhåller att det låter som att du tar på dig för mycket och att det är läge att kräva att maken gör mer. Jag gillar inte att du ligger så där nära gränsen som du gör! Vad är det som hindrar att maken tar över ansvaret för att få in papper till Skv t.ex? Det skulle ju inte påverka dina stunder med barnen om han gör det - tvärtom.
nr2: Ingen aning, men det måste ju inte ha med graviditeten att göra heller fastän man såklart tror det när man är gravid att allt som har med magen att göra måste bero på den. Hoppas att det går över och inte är ngt allvarligt
aigee: kram -
Mosing: Hurra för att seabanden hjälper
Hoppas barnen får må fortsatt bra -
Hej! Läser allt ni skriver och följer med stort intresse. Tänker att jag ska kommentera men så har det inte blivit av.
Nu när jag väl skriver så har jag en egofråga. Vi var ju inne på akuten med L i höstas. Konstaterades förkylnignsastma och vi fick fluitide och airomir. Vi har inhalerat fluitide två veckor i stöten (enl ordination) men hela vintern känns som att när vi slutat så har det gått ngn vecka och sen rosslar hon igen så då har vi fått börja om från början och så tar det några dagar innan hon får hjälp av medicineringen osv. Så jobbigt att höra sin älskling rossla och "hosta lungorna ur sig" under tiden. Nu är vi där igen och vi kände att vi behöver komma vidare med en ordentlig läkarkontakt så nu har vi fått tid hos barnläkare på tisdag. Det jag funderar över är vad man ska fråga och tänka på vid besöket? Förhoppnignsvis kommer ju L må bra på tisdag (tack vare att medicinen då verkat) men det spelar väl ingen roll att hon inte är dålig vid undersökningen? Jag vill ju inte "hålla" henne dålig för det såklart, men det kanske räcker med att man beskriver osv? Tar gärna emot allt ni har kring era egna erfarenheter ni som har barn med sådana här besvär? -
Stramalj: Ja läkaren på akuten sa att vi skulle ge fluitide morgon och kväll i två veckor och andra veckan minska från två "puffar" per gång till en. Sen skulle vi sluta och göra om samma procedur om det kom tillbaka så på den vägen är det. Airomir bara vid behov. Det är ju just det jag är inne på att det är dags att reda ut ordentligt om vi behöver ge mer långsiktigt så som ni gör med S. Förhoppningsvis växer ju det här bort sedan och utvecklar sig inte till riktig astma men under tiden behöver hon ju få må bra så mkt som möjligt. Jag är lite anti kortison också så bra tips med singulair istället. Ska höra om det då på tisdag. Hostningar ja. Brukar vara rätt mkt som du säger ngn timme efter att hon somnat och ibland även vid im´nsomning som gör att hon får svårt att komma till ro. Senaste tiden har det inte varit så mkt efter att hon somnat men 3-4 på natten sätter det igång när det är illa som nu och hon vaknar och har ibland svårt att somna om. Inatt har hon vaknat 2-3 ggr och ropat "datten" (vatten) men sen snabbt somnat om efter att hon fått dricka (vi ha en mugg vid sängen så det går snabbt att ge).
Tack för ditt svar! -
Cilla: ok, tack för svar. Är väl ngt sådan vi hoppas på att i perioder kunna vara helt utan men att kanske under vintern behöva ge ngt för att hålla det i schack, Jag är bara lite nojig kring biverkningar av just kortison... Somna brukar inte läsa här va`?
-
Cilla: nu läste jag ditt senaste inlägg. Ok, vad bra att veta. Min mamma är sjuksköterska och det är väl därifrån jag fått mitt motstånd mot kortison. Eftersom jag har stort förtrodende för min mamma så är det svårt att tänka bort.
nr2: Grattis till v 13! -
Somna: tack för svar. Självklart ska jag inte hålla henne dålig! Jag bara undrade om det kunde påverka bedömningen eller så.
Sen så har jag förstått det som att det är skillnad på astma och förkylningsastma. Det förkylningsastma är inte riktig astma man heter så för att det är liknande symptom? Om jag förstått rätt iaf. Hoppas på tisdag då -
Somna: ok då har du rett ut begreppen :) tack
Stramalj: hoppas det gick bra m B!
Gabi: skönt att du får så bra hjälp och stöd!