30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi5: "Vad var det jag sa"-attityd känns rätt omoget i ett äktenskap där man faktiskt är två om att skaffa/få barn oavsett vem som ville det mest. Jag förstår att ni båda är trötta och att det bidrar till att man säger tokigheter för vad spelar det för roll nu när hon är här? Be honom ta en funderare på om han vill att hans dotter ska växa upp med att "mamma ville ha dig men det ville inte jag så mkt". Inte för att jag tror han säger det men om han har den attityden så färgar det av sig. Barn snappar upp saker och ting.Nu är jag lite hård men det kanske är vad som krävs för att få honom att fatta. Nu får han skärpa sig och inse var prioriteringen bör ligga. Familjen går först så ska det bara vara. Dessutom så ställer man upp för sin fru så att hon inte klappar ihop av trötthet oavsett vad tröttheten beror på. Att vara ute och svira på natten får bortprioriteras i det här läget. Jag tror inte att han behöver representera kl 00.00 utan det hade säkert räckt med några timmar på kvällen och alla andra har förståelse för att man har en nyfödd bebis som man behöver gå hem till. Vet han om att han blir så trött så får han se till att gå och lägga sig i tid. Sömnbrist är fruktansvärt och det är det även för dig så nu måste ni hjälpas åt. *Morr*