• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Snow: Neej, nej, nej, nej! Gråter Gråter Varma kramar 

• Galia

Snow: Vad tråkigt. Beklagar så hemskt mycket. Du tar väl inte pillren ensam? Sambon är väl hemma med dig? Verkar läskiga de där tabletterna utifrån vissa berättelser som jag läst. Hade inte Kasperina och Gabis kompis hemska upplevelser? Inte för att skrämmas, men se till att ha någon hos dig. Kramar till dig. Hoppas du får dispens och jag tycker absolut att du ska komplettera ansökan så att de får hela bilden klar för sig.

Kate: Komsi komsi bebisen! V kom ca två dygn efter att vi fått datum och info om igångsättning, fast vattnet gick redan på natten efter det samtalet. Var dock aldrig tal om någon undersökning eller hinnsvepning utan vi pratade enbart. Hon tipsade även om att ta en biltur t.ex. till Taxinge slott(?) där de har kakbuffé. Hon menade att vi skulle säkert hamna i köer på hemvägen och då skulle det sätta igång bara för att det inte var ett bra tillfälle. Som sagt gick vattnet sen på natten så det blev aldrig något test av det tipset
    Det hjälper inte att smörja in bristningarna med något mjukgörande? Biooil fr apoteket/hälsokost ska ju vara bra har jag hört. Kan ju inte skada iaf. För mig som inte är gravid är det väldigt spännande, men vet hur tungt och jobbigt det är att vara höggravid, trött och tung mm och vänta. Plötsligt händer det ska du se

aigee: Krya på dig, men inte för fort kanske

• Galia

Snow: Jag har inte läst AB utan jag tänkte nog mest på vad andra skrivit i våra 30+trådar
    Kram igen

• Galia

Snow: Hoppas det går så bra det kan idag. Kram

Vi5: Men usch! Låter fruktansvärt slitigt Vet inte vad jag ska säga mer än att jag hoppas du kan kräva av maken att han avlastar dig. Är han bortrest nu?

Gabi: Har glömt att skriva en sak. Jag provade amningste när jag hade fått L. Blev stor skillnad för både henne och mig på så sätt att vi båda fes mindre så det hjälpte mot alla gaser både bebisen har och den ammande mamman. Jag köpte från minimundus men man kan ju göra eget. Fick slut en gång och innan jag fick hem ny beställnign så märkte jag skillnad på så sätt att båda våra magar blev gasiga igen.
    "Anis- och fänkålste
    Mjölkstimulerande, väderdrivande, kramplösande, magstärkande och slemlösande för luftvägarna. Tag 2 tsk anis och 2 tsk fänkål till 1 liter vatten. Koka upp (använd inte aluminiumkastrull). Låt dra i 10 minuter. Sila. Låt stå framme (t ex tillbringare). Bör drickas rumsvarmt under dagen, helst mellan måltiderna."
    Kummin kan du ju ha i också. 
    Minimundus te innehåller:
    Lucern
    Citronmeliss
    Brännässla
    Anis
    Fänkål
    Kamomill
    Kummin
    Pepparmynta
    Nypon
    Pomerans
    Ringblomma

Sen ska det ju vara bra för mjölkproduktionen också men den har jag inte haft problem med så jag drack teet för att det hjälpte mot gaser som sagt. Vet inte vad ni har för märken i England men Weleda har ju ett amningste också vet jag. Får jag fler barn så kommer jag köpa te igen och dricka från start

• Galia

Snow: Låter som att det inte behöver bli något mer. Hoppas på det. Kram

• Galia

Woohoooo! Grattis Kate! Vad skönt att ha henne på utsidan! Bra jobbat!

• Galia

Resande: men oj! Och vadå betala för en tremånaders? Seriöst? Hur motiverade man det?

Hemulen: trevlig resa!!

• Galia

Resande: Jag tycker att du ska kontakta SF centralt och fråga om det här verkligen är sanktionerat., eller står det någonstans i deras bestämmelser? Som du säger är det dyrt nog ändå iom att det inte är ngn rabatt för barn. Som du skriver så är är ju motiveringen ren BS iom att de i så fall inte är konsekventa. Vad arg jag blir på sånt där!!! SkrikandesSkrikandes (märks det?Drömmer)

aigee: Vad härligt med en bra inskrivning!

• Galia

Nr2: Och angående citronvatten så ska det vara iskallt o du ska sippa i dig långsamt och lite i taget. Prova! Sen vill jag bara påpeka att du är gravid och ska gå upp i vikt. När jag väntade andra mådde jag illa och kräktes några ggr dagligen till 6-7 månaden. Jag var inte glad åt att gå ner i vikt som jag gjorde i början så ät! Salta kex lär ju vara vara bra att börja dagen med

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8