• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Höll=Hmmm

• Galia
    asap: jag tänkte på "Vänner"-Joeys kedjerökande agent när jag hörde namnet  Både hon och Costanzas mamma känns ju som fina förebilder

Gullet: Välkommen hit sent omsider Är det för foglossningen du sitter i rullstol eller minns jag fel nu? 

Mosing: Hua jobbigt med svinkoppor nu så nära inpå! Har du fått några svar från bm/förlossning? Du gick ju över rätt rejält förra gången så förhoppningsvis hinner du bli frisk innan någon förlossning startar

Barba: Vi köpte en ny bugga och fick inget "kit" så det tror jag man får köpa separat men vet inte om du behöver det? Vad gäller dvd fick vi en men har aldrig tittat på den. Har jag funderat på ngt ngn gång har jag sökt på youtube där det ligger massor med instruktionsfilmer och då kan man ju söka på just det man är ute efter att få se. Sen finns det en tråd här på fl där de är smått fanatiska men de som är mest aktiva är väldigt kunniga och hjälpsamma så du kan ju fråga där också. Är det förresten bumperbaren du menar som gick sönder? Ibland ligger det ngn ute på tradera har jag sett och då kanske man kommer undan med mindre än 300 iaf 
    Vad bra att dottern inte slog sönder skallen Tyst hoppas ni hittar en bra rådgivare nu för så här kan ni ju inte ha det

• Galia

Cilla: Ja den ene har jag ju träffat irl också
    ok, vet inte riktigt vem Howards mamma är men låter som att det är i stil med de tidigare nämnda

Apropå insats till cykelvagn så finns det - här t.ex.

• Galia

Älgen: bumperbar - den där svarta lite vadderade stången som sitter mitt på/tvärs över vagnen och som även fungerar som bärhandtag mm21WOepzMRhL__SL500_AA300_

• Galia
    Kasperina: Det är ju goda tecken! Jag har mått och mår väldigt dåligt denna graviditet men det var ju iaf en tröst där i början när mf-risken var högre att den gången jag fick mf så mådde jag mest bara toppen så jag såg det ändå som positivt med symptomen så som du gör. Håller fortsatt tummarna för att allt går hela vägen och även för att du slipper må mer dåligt än nödvändigt

Billabong: Jag tror jag glömde svara förresten. Jag ska på nästa besök hos bm nästa vecka och om jag förstått rätt så står även läkarbesök på programmet då och jag får ta upp frågan med henne då helt enkelt. Helst skulle jag ju vilja att jag får chansen att träffa den läkare som sydde och undersökte mig sist innan fl för henne "känner" jag ju redan och hon är ju väl insatt.
    Ja det är synd att donkeyn inte kom tidigare. Då hoppas jag att vi varit förutseende nog att köpa den som singel för att så småningom bara kunna köpa till en sittdel åt syskon. Skitsmart för de som får första barnet nu när den finns.

Zenobia: Glad att jag kan hjälpa till att tömma plånboken
    Det finns allt korkade exemplar av såväl män som kvinnor. Skriver inte under på att män skulle vara korkade rent generellt

GladHanna: Ja det där har jag tänkt på. 20-30 kg är inte mkt om man ska ha två barn i. Vad har ni för nån?
  • Galia
    Firren: Har inte kommit så långt i preventivmedelstänket. Lunchade dock med en fd. kollega för lite sen. Hon är ca 10 år äldre än jag och vi pratade om att hon mått dåligt alla sina tre graviditeter (jag mår ju och har mått väääldigt dåligt denna gång). Hon hade kräkts t.o.m. 5:e månaden och så med alla och så berättade hon att efter trean så steriliserade hon sig. Dels för att hon inte ville ha fler barn men också att så som hon mått så skulle hon inte riskera att bli oplanerat gravid och behöva ta ställning till om hon skulle gå igenom jobbig graviditet igen eller (hua) abort. Inget av alternativen skulle ju vara bra liksom. Hon ångrade sig inte. Själv kan jag tycka att det känns väldigt definitivt på ngt sätt även om man "är klar" så vet man ju aldrig vad som sker här i livet liksom. Är väl lite som de som måste operera bort t.ex. livmodern. Är ju inget som syns och jag tänker då på de som är 50+ så att den inte har ngn funktion heller, men ändå kan de ju känna att de liksom inte är "en riktig kvinna" och som sagt är ju inget som syns ens. Är väl bara ngn känsla som  inte går att förklara. Sammanfattningsvis så har tanken ngn gång slagit mig men jag har inte tänkt igenom det helt än. Vi vill ju ev. ha tre barn med så skulle det bli aktuellt så ligger ju längre fram i tiden för mig. Intressant att diskutera kring saken iaf.
    Slog mig häromdagen, har du varit och shoppat i Sthlm än? Eller när skulle du hit? Hittad du ngt (om du redan varit)?

chiquita: jag köpte en tens som jag använde hemma innan vi åkte in. Vet nte hur mkt den gjorde men fick mig att fokusera på ngt annat åtminstone. (Var för övrigt 10 cm öppen när jag kom in så hade gjort ett gott hemarbete). Jag försökte använda den lite på benen också veckorna innan fl efter tips här, men det gav mig inget. Hade inte nämnda besvär heller med svullenhet eller så så kanske därför.
    Det som hjälpte mig mest hemm var att värma en vetekudde (värmde den flera gånger förstås) och gå fram och tillbaka och djupandas med kudden mot nederdelen av magen och liksom trycka den uppåt. Vetekudden höll jag hårt i tills jag fick stifta bekantskap med lustgasen så vetekudde är mitt bästa tips på saker man kan fixa själv.

Här har det inte blivit vare sig ngn fotobok eller tavla på första barnet så om jag ska göra samma med nästa så blir det lätt Hade f.ö. ambitionen att göra fotobok med bilder från vårt bröllop och det var ju innan vi ens hade barn och ngt år innan vi ens började försöka och inte ens en sån har det blivit...så full av beundran av er som sitter och knepar och knåpar med sånt. Cool *borde*
  • Galia
    Firren: Hm, ja lite sent nu men det är en trappa upp (förutsatt att det är kvar) men håller med om att det är dåligt utmärkt. Jag har inte varit där sen jag var gravid förra gången så nästan två år sen (eller kanske att jag letade ngn amningstop senare...). Jag hittade inget men mest för att jag tyckte alla kläder var så mörka (mårkblått, militärgrönt osv) alternativt gammelrosa och inget av det tilltalade mig. Gick ju mot sommar då med och jag ville ha färg!
    Den första boken har jag och läste innan V kom, kanske dags att repetera. Den andra har jag inte hört om. Vad handlar/går den ut på?
    Skönt ni hade en trevlig helg - fint väder fick ni ju Solig
  • Galia

*suck* Skulle på bm+läkarbesök idag trodde jag. Visade sig att det bara var läkarbesök inbokat (min bm var ledig idag t.o.m. så inte ens på plats) och det var inget rutinbesök utan vi skulle prata förlossning med anledning av det som hände sist och att det ev blir snitt denna gång (som jag nämnt förut). Hon föreslog, vilket jag höll helt med om, att det bästa är att jag träffar den läkare som hade hand om mig sist vid förlossningen och därefter så hon skulle ordna så jag fick en kallelse till henne istället. Snacka om bortkastad tid. Skrikandes .

Mosing: Det kommer gå så bra, du har ju gjort det där förr! Säger säkert bara slurp den här gången Tungan ute

Glassgrisen: Låter som ett fint sjukhus att föda på!

chiquita: Vad skönt att du känner dig lugn och taggad. Blir det 9:e mars eller stannar han tiden ut tro du?

• Galia
    chiquita: det går nog bra att ha med väninnan. Vet inte hur det är i Norge förstås men när jag kollade på nåt förlossningsprogram som gick på tv när jag väntade V ("En unge i minuten"?) så hade vissa med sig både man och kompis/syster och det var ingen som sa något om det. Det viktigaste är väl att kvinnan som ska föda känner sig trygg tänker jag att bb borde tänka? Personligen skulle jag dock inte vilja ha med mig någon annan än min man.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8