Firren: Har inte kommit så långt i preventivmedelstänket. Lunchade dock med en fd. kollega för lite sen. Hon är ca 10 år äldre än jag och vi pratade om att hon mått dåligt alla sina tre graviditeter (jag mår ju och har mått väääldigt dåligt denna gång). Hon hade kräkts t.o.m. 5:e månaden och så med alla och så berättade hon att efter trean så steriliserade hon sig. Dels för att hon inte ville ha fler barn men också att så som hon mått så skulle hon inte riskera att bli oplanerat gravid och behöva ta ställning till om hon skulle gå igenom jobbig graviditet igen eller (hua) abort. Inget av alternativen skulle ju vara bra liksom. Hon ångrade sig inte. Själv kan jag tycka att det känns väldigt definitivt på ngt sätt även om man "är klar" så vet man ju aldrig vad som sker här i livet liksom. Är väl lite som de som måste operera bort t.ex. livmodern. Är ju inget som syns och jag tänker då på de som är 50+ så att den inte har ngn funktion heller, men ändå kan de ju känna att de liksom inte är "en riktig kvinna" och som sagt är ju inget som syns ens. Är väl bara ngn känsla som inte går att förklara. Sammanfattningsvis så har tanken ngn gång slagit mig men jag har inte tänkt igenom det helt än. Vi vill ju ev. ha tre barn med så skulle det bli aktuellt så ligger ju längre fram i tiden för mig. Intressant att diskutera kring saken iaf.
Slog mig häromdagen, har du varit och shoppat i Sthlm än? Eller när skulle du hit? Hittad du ngt (om du redan varit)?
chiquita: jag köpte en tens som jag använde hemma innan vi åkte in. Vet nte hur mkt den gjorde men fick mig att fokusera på ngt annat åtminstone. (Var för övrigt 10 cm öppen när jag kom in så hade gjort ett gott hemarbete). Jag försökte använda den lite på benen också veckorna innan fl efter tips här, men det gav mig inget. Hade inte nämnda besvär heller med svullenhet eller så så kanske därför.
Det som hjälpte mig mest hemm var att värma en vetekudde (värmde den flera gånger förstås) och gå fram och tillbaka och djupandas med kudden mot nederdelen av magen och liksom trycka den uppåt. Vetekudden höll jag hårt i tills jag fick stifta bekantskap med lustgasen så vetekudde är mitt bästa tips på saker man kan fixa själv.
Här har det inte blivit vare sig ngn fotobok eller tavla på första barnet så om jag ska göra samma med nästa så blir det lätt
Hade f.ö. ambitionen att göra fotobok med bilder från vårt bröllop och det var ju innan vi ens hade barn och ngt år innan vi ens började försöka och inte ens en sån har det blivit...så full av beundran av er som sitter och knepar och knåpar med sånt.
*borde*