Barba, Pandora, Assar, Norrland, Hanya, hormon, Moppen: Tack
Sara75: Tack så mkt! Känns bra med lite hejjaklack
Pysslig: Tack, ska försöka. Känns inte så mycket alls, ska väl njuta av det tills man får krämpor...
Moppen: Nu har jag inte dubbelkollat det som Cissi skrev, men när man tidigare diskuterade att införa den ändringen att båda ska kunna vara hemma med samma barn mer än de tio "pappadagarna" så har det pratats om totalt 30 dagar och i så fall är det ju ingen långsiktig lösning tyvärr. En tanke jag fick är om sambon kan tänka sig att vara hemma bara på deltid. Då kan han ju få vara hemma med familjen till viss del och T får ändå gå på föris några dagar i veckan. Vid halvtid skulle han ju kunna jobba två dagar ena veckan och tre andra o T vara på föris lika mkt. Vet inte hur det fungerar praktiskt med förskolan iofs men på det sättet skulle ju båda få lite av varje och ni skulle kunna skola in på nya stället direkt utan att man tappar kontakten där. Sen skulle ju sambon kunna ta nån dag i veckan för lillasyster och utnyttja de där 30 dagarna (är som sagt osäker på antalet) men lite utspritt. Alternativt om ni har råd att du inte tar ut alla dagar för lillasyster så kan ju sambon ta de dagar du inte tar. Vet inte om jag tänkt tokigt eller hur det fungerar i förhållande till kommunens regler om hur mkt barn får gå på föris när föräldrarna är lediga.