• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fisk: Vad blev det för film? *nyfiken*

Moppen: Låter bra att ni har en plan som ni är nöjda med. Får du/ni till bra rutiner med hämtning och lämning så flyter det säkert på smidigt.

juni: 74 är alldeles för litet och tomteklänningen likaså Drog inte auktionen iväg mot slutet då? Tycker det gör det ibland när man tror sig komma över ett fynd. Plötsligt rasar kronorna iväg sista tre minuterna. Bra för säljaren förstås!

Assar: E märker nog inte av om hon inte får så mkt. Förra julen när V var bara några månader så tyckte vi inte att han "behövde" så mkt och i år lär papperen och kartongerna vara mest intressant. Tredje barnet för er också så hon har väl redan det mesta efter syskonen.

Cissi:
    Haha, så barnen åt en portion tillsammans kan man säga? Vad gör ni med resten av grisen? Egen korv och sånt?

kram till er med barn i utvecklingsfaser som inte alltid är så lätta för mor och far. Kram till er som är illamående också. Själv har jag börjat må lite illa stundtals och det är jag glad för även om det är jobbigt. Ett tecken iaf på att det händer bra grejer där inne! Trött som fasiken har jag varit i helgen också. Slumrat till på soffan vid ett par tillfällen och känt mig allmänt borta, trist när helgen försvinner lite i ett töcken sådär men jag ser även det som bekräftelse på graviditeten, så bra på så vis.
  • Galia
    Mrs Fisk: ah, då är det ingen film jag lär se. Är inte alls insatt i de där twilight men har förstått att det är hysteri kring skådisarna iaf. Du kanske har en annan approach än övriga publiken . Har man läst böckerna är det ju alltid kul att se filmen (erna).

Cissi: ah, ok. Jag är ju vegetarian så inte så insatt i just det där, men minns att vi stoppade korv på dagis inför jul så det var det som kom för mig. Kul att systerdotterna har en gård som ni kan besöka!
  • Galia
    MrsFisk: Vill bara inflika att för att ha rätt till änkepension skulle du ha gift dig senast 1989, vilket jag iaf tror att du inte gjorde? Sen ska ha minst ett gemensamt barn, även det fött senast 1989. Dessutom grundas pensionen på makens inkomster fram till 1990. Ja sammanfattningsvis kan vår generation glömma änkepension. Antalet giftermål ökade för övrigt kraftigt 1989, från mindre än 50 000 giftermål till en tillfällig topp på över 100 000 giftermål.
    Omställningspension kan man få däremot, både män och kvinnor så den är ju mer anpassad till dagens samhälle. Pensionsmyndigheten har sammanfattat reglerna här Kanske var det du tänkte på?
  • Galia

Hej alla, tänkte ge ett litet livstecken från mig. Har inte hängt med i tråden på sistone men läst ett par sidor tillbaks nu. Jag är i v 12 nu o sen 4-5 veckor är jag supertrött, illamående o kräks i princip dagligen, oftast på kvällen. Är riktigt tufft o jag hoppas det går över snart. Nåja bara liten mår bra så står jag ut med mkt försöker jag tänka. Ska försöka hänga med bättre i tråden. Kram alla o god fortsättning.

• Galia

Cissi: duktiga G! Vad underbart det är att se dem så lyckliga o stolta själva o sen glädjen när de kan upprepa bedriften!

• Galia

Moppen: what! Häromdagen bytte maken blöja på V inne i badrummet när jag plötsligt fick slänga mig ner vid toa. Han skyndade sig ut när blöjbytet var klart o stängde dörren o lät mig fortsätta kräkas ifred. Förstår att han skyndade ut o jag beklagade att jag inte hann till den andra fam men inte ett klagopip fr honom. Men han sov ju inte iofs...

• Galia

Sofia: så ledsen för er skull. Vad tråkigt att det inte finns så mkt hopp att det kan lösa sig ändå. Kram

• Galia

Assar: Hoppas du fått bukt med mjölkstockningen. Fy för sånt!

Hormon: Ta hand om dig och lillebror. Hoppas att molandet går över och att du får må bättre fram till förlossning

Ego. Är ständigt illamående fortfarande. Eller det går hyfsat om jag får en lugn start på morgonen (dvs på helgen) men så fort jag ätit så mår jag illa igen vilket gör att jag inte har någon lust att äta men man måste ju. Var riktigt trött i fredags efter en vecka på jobbet så kom överens med chefen om att jobba hemma ett par dagar i veckan framöver. Hoppas det kan hjälpa. Har kräkts varje morgon (tom mage) denna vecka och tors-fre även efter jobbet och senare på kvällen. Blä blä blä! Mår bättre efter men är ju inte bra att inte få behålla maten. Maken kommenterade senast i morse hur jag bara blir smalare och smalare och det är ju inte riktigt meningen i mitt tillstånd...  Ursäkta gnäll, men vill bara att detta ska bli bättre snart. Slutet på v 13 nu.

• Galia

Moppen: Kyss

tiidjej: Jag har ingen koll på de där tabletterna, vad är de för? men bra att de hjälper dig!

Vi4: Gråter

Sarahkka: Men fy ang. jobbet! Skrikandes Försök dokumentera så du får bevis för deras diskriminering. Jag har ett vik som går ut i maj men de skulle bara våga anställa någon annan än mig efter det om jag inte får fölängt/fast! Min sitiation är ju dock bättre än din då jag har en annan fast tjänst att gå tillbaka till. Hoppas det löser sig och att de skärper sig. Ibland kan ju sådana kommentarer bero på okunnighet om vad som är diskriminering och vad man som arbetsgivare får säga/göra. Har du försökt påpeka det eller är de medvetna?
    Hoppas du får känna rörelder snart. Allt är säkert bra, du har ju sett krabaten på ul. Själv börjar jag så smått vänta på rörelser jag med men mest för att få veta att det är något levande där inne som är värt mitt dåliga mående (jag har inte gjort vul/ul)

Sara75: Tack för sympatier. Jo jag hoppas det går över snart.
    Har du hört ngt mer om jobbet om ni ska byta ort?

Persefone: Stort stort grattis!!
    Jo jag mår mer illa när jag är trött. Försöker gå och lägga mig tidigt för att få ordentlgit med sömn även om det  inte så kul att gå och lägga sig 21-22, men det får vara så nu tills det (förhoppningsvis) blir bättre. Det jobbiga är att jag vaknar mellan 3-4 varje natt och måste gå på toa och efter det så drömmer jag en massa konstigt så att jag inte känner att jag får ordentligt med djupsömn de timmarna heller tills klockan ringer kl 7. Tråkigt att du var illamående nästan hela graviditeten, hoppas egoistiskt att det inte blir samma för mig. Skönt att han är ute nu så att du slipper illamående (även om man kan få andra "krämpor" efter fl)

Barba: Beklagar att ni har det så tufft i din relation. Vet inte vad jag ska säga riktigt, du har fått så många kloka råd. Jag orkar ju knappt något hemma pga mitt tillstånd och känner mig dum för det ändå och är glad att maken inte klagar utan fixar det som behövs. Det enda han "klagar" på är att han saknar att ligga naken med mig kropp mot kropp och det gör ju jag med men som jag säger till honom så just nu klarar jag inte ens kramar med kläder på. Illamåendet och att jag har någon lustig klaustrofobikänsla (måste ha urringat, klarar inget som går upp till halsen och har inte ens halsduk i kylan utan har en tunn chiffongsjal som jag nästan paniskt tar av mig så fort jag kommer in på t.ex. bussen. Knäppt, men hade lite samma förra grav.) gör att jag inte klarar att kramas mer än några sekunder. Trist tycker vi båda. Nu blev det en massa ego, förlåt, men lider med dig att han visar så lite hänsyn till dig som bär ert barn och att ni inte kan prata om det. Kram!

• Galia

Evasha: Hoppas ni får en toppensemester och att hostan går över pronto och att I slipper fler infektioner!

Fisk: Mysigt med sparkar

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8