Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba: Jobbigt med bråk men skønt att mannen är hemma.

Assar: Tack Tja på Agnes verkar det ju nästan ha varit 1-dagssjuka eller något, för idag har hon i a fall ätit mackor och välling. Middagen vägrade hon dock, tog en smaksked i munnen och sa därefter "fädig". Då sprack mammas tålamod och bestämde att äter hon ingen mat så blir det ingen TV.  Efter det fortsatte hon direkt med att hon ville ha välling och då sa jag att det blir raka vägen i säng om du inte vill äta. Svaret blev att då ville hon sova. Så det blev relativt tidig sänggång.
    Själv har jag dock inte haft någon matlust. Åt lunch igår och ingen middag, ingen frukost eller lunch idag men fick i mig lite kycklinggratäng på eftermiddagen. Tvingade i mig den efter att jag höll på svimma. Knappt fått i mig ngt att dricka idag heller, men vet ju inte om det är ngt magvirus eller graviditeten som tatt sig ny skepnad.. Det konstiga är att chokladbollar verkar gå ner... Drömmer

Barb och MrsFisk: Stackare som mår illa. Skönt om seabanden gör verkan för dig MrsFisk, i mitt fall hjälpte det inte det minsta den här gången.  Hoppas ni blir bättre snart, men jag tror definitivt att det är ett gott tecken.

Cissi: Julklappar får mig bara att bli stressad för stunden. Har ingen aning om vad vi ska köpa till närmsta släkten och osäker på hur mycket pengar vi kommer att ha efter höstens badrumsrenovering. Men det löser sig väl. Fick tag på en docksäng till Agnes på typ Norska Blocket, var rätt fin som det var men tänkte fixa till den lite så får Agnes den i julklapp Får vara glad att vi bara har ett barn i familjen än så länge  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Juni: Jo vet att flytande ska vara mer skonsam, har i a fall hört att man mer sällan blir hård i magen av det, men inbillar mig att den ev skulle vara svårare att få i sig. Hoppas att dessa tabletter både ska göra susen åt järnbristen och fungera bra på magen
  • chiqita

Åhh, raggmunkar, det måste jag göra i morrn till middag. Tack för det tipset Cissi

• chiqita

Lady: grattis till lyckat RUL och en tjej!

Persefone: Grattis till fint TUL.

Fisk/Lady/Fio: vi hade sex på, nära ÄL både nu och med Agnes

Barb: Kinesiska har stämt båda gångerna för oss

Ego: Idag har jag äntligen fått pyntat lite här hemma Fick rätt mycket hjälp av Jane (vår au-pair) med städ och strykning och är grymt tacksam för det! Ska försöka få upp de sista julgardinerna i morrn..
    Dålig matlust fortsatt så nu har jag hoppat järntabletterna i väntan på de nya, ifall det har med dem å göra...

• chiqita

MrsFisk: usch vilka tankar... Kan själv bli klarvaken i sinnet om jag börjar tänka på ngt problem utan lösning.. Tidiga mornar minns jag speciellt när jag väntade A, den här gången har det varit lugnare.. Hoppas du får sova en stund nu...

Lady: när du gjorde Bakingsoda-testet, använde du bakpulver eller bikarbonat? Lite sugen att testa för att se om det stämmer
    Och ja, det kinesiska måste ju anses vara vetenskapligt bevisat

Skänker en varm tanke till Istapp.. Hoppas hon har det bra.

Nu ska jag tvinga i mig frukost innan jag barrikaderar mig framför TVn

• chiqita

Persefone: hihi, så sött med apor och elefanter i buskarna

Eva: ja skralt i kassan här med så det blir julgodis i form av: vit ischoklad med lime, brända mandlar och marsipankulor med torkad frukt doppad i choklad. Foto var smart. Vi köpte inget från dagis dock, då Agnes bara såg sur och tvär ut. Men vi kan ju ta bild själv

Elsis: klart hästen kan bo på bilmattan

Idag har jag ändå fått gjort lite julhandel. Ett parkeringsgarage m 4 bilar, en låtsas sticksåg, en leksaksdammsugare och dockteaterfigurer. Dessa gick på ca 350 norska och ska gå till bekantas barn
    Köpte ett verktygssett till A och en extra nappflaska till dockan, den förra gick sönder så detta blir nog en bra klapp hoppas jag. Sen har jag köpt glasburkar att ha till julgodiset och ingredienser.

• chiqita

Assar: Ni kan inte köpa biobiljetter? Om ni vill lägga till lite extra, skaffa presentkort på någon restaurang i närheten av biografen. 
    Annars köpte jag en mycket uppskattad fotskrubb från Bodyshop till svärmor när hon fyllde år. Allt sådant som går att förbruka är bra gåvor för de "äldre"  

• chiqita

Nu är den vita ischokladen med lime lagad. Kan rekommendera den om man vill ha lite annorlunda julgodis eller något att ge bort. Blir inte så galet söt men god. Receptet står på Tasteline.se

• chiqita

Lite OT men eftersom vi ändå har lite jultema här inne.. Någon som testat att göra brända mandlar med sånt rosa omkring förresten? Hittat recept både med marsipan och en variant med en blandning av glukos och lite annat. Någon som vet om den med marsipan blir bra?  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8