Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita
    Lena: Skrev jag något om huvudvärk? Drömmer Det måste jag ha gjort i nattmössan i s fall
    Lider annars av foglossning i framfogen och har problem med åderbrock. Inte snyggt där de är synliga i knäväcket och inte skönt där de annars sitter. Men det är ju genomlevbart, värre med fogarna.
    Skönt att höra att de gick bort fort i a fall  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Pyttis: Det var ju ett grymt tips, och det ser ut som att man kan få tag på TENS från teknikmagasinet i Norge också!  

Är det denna du tänker på? www.teknikmagasinet.no/db.pl&artnr=370041 Var ju betyligt billigare än de jag hittat på andra Svenska sajter. Vet du någon som testat TENS från teknikmagasinet? Kan ju vara värt att testa

• chiqita

Åh, spännande med värkar ändå Persefone, det tyder ju på att kroppen börjar bli redo

För mig startade Agnes födsel med värkar och vattnet gick efter ca 10-12 timmar, när jag var öppen ca 8 cm har jag för mig.. Får se hur denna startar..

• chiqita

Suger till mig allas råd för att undvika avundsjuka när man ammar

Nu måste jag bara dela med mig för jag känner mig så upprymd

Har varit i kontakt med Cefar i Norge idag, (Cefar är stora på uthyrning av TENS i Sverige men det är inte på långa vägar lika använt här i Norge.) Fick i a fall prata med en supersöt tjej som sa att de eg inte har TENS-apparater till utlån i Norge, men hon erbjöd mig att låna hennes egen när det närmade sig förlossning mot en väldigt låg kostnad. Så schysst! Hon skulle kolla lite närmare om det ev fanns något sätt att behandla den foglossning jag har, men hon var väldigt skeptisk då de elektriska impulserna skulle komma för nära bebis, och speciellt då han redan har vänt sig. 
    Hon skulle i a fall ta ett nytt samtal till Ullevål, sjukhuset där jag ska föda i Norge, och försöka jobba lite hårdare för att få in TENS där. Kanske är de liiite mer mottaglig för det nu då de har tagit bort lustgas helt och hållet då personalen blev lite för dizzy av den.Ska ju i o f sig föda på naturlig klinik men då får jag ju ha den som lindring innan då, när värkarna tar fart liksom...
    Hon erbjöd sig t o m att komma förbi med den här hemma i början i Mars då hon bara bor en bit i från, och så kunde hon ju samtidigt visa hur jag ska använda den. Blev bara så glad att jag måste dela med mig av det jag fått veta.

• chiqita
    Mrs Fisk: Haha! U know me -  tanken slog mig faktiskt efter att jag hade pratat med henne. Och kanske är det lättare att sälja in en produkt när man själv haft nytta av den.. Drömmer
  • chiqita
    Mrs Fisk: Jo det hon jag pratade med sa var att "vi Norrmän är ju aningens konservativa när det gäller nya saker" Men jag tänker att tiden är egentligen rätt för att lägga på lite extra energi här i Norge, för att nå ut till sjukhusen. Erbjuda dem gratis kurs och utbildning i hur TENS fungerar så de kan känna sig säkra på apparaten. 
    Hon sa att hon hade en väninna som hade försökt använda TENS på Ullevål för ca 6-7 mån sedan och mötte då delvis motstånd. Men att hon hade haft en del kontakt med gravida som önskar kunna använda TENS, förmodligen svenskar , så efterfrågan ökar ju.. och nu är det ju ändå nästan 3 år sedan jag tog upp det med BM så kännskapen borde ha ökat. Den BM jag har nu sa dessutom att hon jobbat några år i Sverige så hon borde ha hört om det. Ska kolla när jag kommer dit nästa gång..  
  • chiqita

Grattis och välkommen Sofia! Tror inte vi hälsat på varandra förut men våra döttrar är nästan lika gamla. Min är född i Juli 2009. Nu väntas lillebror i början av April. 

• chiqita
    Tiidjej och Barb: Jag gick på någon profylaxliknande kurs här i Norge men tyckte inte den gav så mycket. Däremot hade jag stor nytta av det jag fick med mig från 3 trimester gravidyogan, framförallt andningen. Det var den jag använde under värkarna i öppningsskedet..
    Vet många som haft stor nytta av mindfulness också. Om de läst eller lyssnat vet jag inte, men en talbok kanske inte vore så tokigt annars.

Själv kommer jag nog att försöka köra lite yogapass och läsa någon bok. Känner mig ändå rätt bekant med vad jag ska gå igenom, fast det känns samtidigt rätt surrealistiskt.  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8