Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Hehe.. ja jag gillar ju räksalladen, fast i lagom mängd, annars blir det för mäktigt. Däremot var det inte mycket i övrigt som jag fick i mig från sallads- eller kallskänkebordet, men lite blev det i a fall.  

Persefone: Ja det var faktiskt öväntat positivt att vara tillbaka, kanske för att jag är rädd att bli åsidosatt när jag varit borta så länge, men jag har en bra chef  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Oj, här var det stilla idag.. 
    Hoppar in med ett ego-inlägg. Just nu mår jag lite bärk... Har inte kastat upp men mår inte heller så bra som jag gjort den sista tiden. Vet inte om det beror på att jag börjat jobba, att jag råkade slarva en dag för mycket med att ta B6-vitamin eller om jag helt enkelt är på väg in i en ännu värre period än jag varit tidigare, eller om det bara är ytterligare en graviditetsfas. Blöö.. Men har i a fall fått i mig middag så nu får jag hålla tummarna att det ger med sig, i a fall håller sig i schack under kvällen och går bort under natten, för jag känner verkligen inte för att gå hemma på heltid igen.
    Slut på Ego.

Vilka dagar ni haft/har Pysslig och Assar.

Lena: Hoppas febern gått ner nu!

Pysslig: Grattis till i a fall en natts sömn

Stor kram och en bit virtuell morotskaka till alla som vill!

• chiqita

Elsis: hehe.. Agnes talar om att hon är arg på något genom att "spotta" fram ett "pffst". Då vet man att det är något hon missgillar. Eller också hyshar hon med fingrarna så att man ska bli tyst, dvs om hon får bestämma

• chiqita
    Norrland: Ååååhh!!!! Så glad jag blir! *fäller en liten glädjetår* Grattis! 

Zenobia och Pysslig: Hihi, era små sötisar är visst lika kreativa som Agnes

Ego: Jahapp, nehepp,,,,
    Idag var jag till BM på månadskontroll och när jag berättade hur jag började må sa hon direkt att hon trodde jag hade gått på jobb för tidigt efter att ha mått så dåligt som jag gjorde. I tillägg har jag troligen dratt på mig en svampinfektion och det känns ju lagom kul.. NOT Skäms
    Så i morgon och två veckor framåt är jag alltså hemma igen. BM sa att jag skulle se till att stoppa i mig en massa Omega3, få ordning på min rätt tröga mage med probiotika - hon trodde att den ev kunde påverka mitt mående.. och fortsätta äta B6 eftersom det gett lindring. Fick i a fall lyssna på hjärtat idag, alltid lika trevligt - hihi

En annan lite trevlig sak är att Agnes somnade framför Aristocats med vällingen i hand medan jag fick bakat min morotskaka som jag suktat efter i en vecka nu, och därefter var det bara att bära henne sovande i säng och lägga henne.
  • chiqita
    Cissi: Jo du har nog rätt. Fast jag trodde att jag var bättre, men det känns skönt att ha testat ta del av vardagen igen i a fall och nu vet jag ju att det faktiskt inte fungerar ännu. Men oj vad jag kände mig levande när jag jobbade igen, så jag bara längtar tills jag mår tillräckligt bra att köra i gång på allvar igen
  • chiqita

Lady: Härligt att du mår bra! Det är ju så det ska vara
    Nja, inte förstoppning, men har typ alltid haft trög mage och trög mage trodde hon kunde påverka illamåendet också.. Värt att testa i a fall...

Assar: Ja visst skulle det vara praktiskt om det fortsatte så sedan också, men det är nog för mycket att hoppas på..

Sara och Lady: jo nedrigt att det skulle gå nedåt igen men är väl bara att låta det ta sin tid. Sjukskriven var jag eg redan, men jag själv som tyckte det var värt ett försök efter 2 v utan uppkast, men tydligen inte... Hmm

• chiqita

Lena: Din stackare som inte fått sova, Förstår att du måste känna dig helt slutkörd och ingen energi kvar. Kan ju vara tänder eller också kanske öron eller hals. Antar att du rannsakat kroppen efter konstiga utslag? Har du testat med värktabletter efter att febern gått ner? Hoppas ni snart får sova igen. Kram!

• chiqita

Lena: åh vad skönt att höra att du fått lite energi och att du fått en lite lugnare natt Kan göra susen att få komma iväg så där också. Hoppas ni och V får sova lite bättre nu. Kram!

Hej hej Mirmis. Tror inte vi setts hörut *hälsar*

• chiqita

Lena: härligt att det går åt rätt håll!

Här hemma hade vi första blöjfria bortabesöket i helgen. Gick klart över förväntan. Torr byxa och inte allt för frekventa toabesök. Idag testar vi hur det går att vara blöjfri på öppna förskolan och på Onsdag ska vi på föräldrasamtal på "riktiga" dagis så då tänkte vi ta upp frågan där

Jag har däremot bara blitt sämre.. Mår inte alls hundra, konstant törstig men inget smakar speciellt gott, så idag ska jag införskaffa en kolsyremaskin, kolsyrat vatten gick i a fall ner bättre på jobbet så värt ett försök.

Igår lyckades vi i a fall ta oss på bio, Tintin i 3D för att fira pappa Hormonstinn Måste säga att även om jag själv aldrig varit något Tintin-fan tyckte jag den var otroligt skön vad gäller både humor, 3D, ironi och lagomt med fajt

Hoppas alla får en fin dag!

• chiqita

Fru Fisk, jo tidigare har jag kört med pet-flaska i frysen så det ska vara riktigt kallt, men just nu lockar inte det heller... :-/
    Men alla knep är ju bra, och tillåtna när man är gravid.. som morotskaka vid midnatt

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8