Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barbabok skrev 2011-11-20 19:41:03 följande:
    Ja ibland får man bli extra glad I morse tjafsade vi, han var otroligt barnslig. Nu på em bad han om ursäkt, att det han sa var onödigt. Framsteg.
    *gilla*
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

..positiva nyheter i planerar-tråden

• chiqita
    Billabong skrev 2011-11-21 23:25:22 följande:
    Hm... var finns den? Tror jag läste i den för ngt halvår sedan eller ännu längre men måste ha fallit bort från mina favoriter.

Länken står i TS men annars har du den här  
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html 
  • chiqita
    Zenobia: Så gott att få vara lite barnlösa för en stund, och samtidigt fick ju farmor och gammelmorfar möjlighet att bonda lite med sitt barnbarn
    Ja jo, namn är inte alltid lätt. Har nog själv kommit fram till att min man får bestämma förstanamnet bara jag får behålla det andra- och tredjenamnet som jag vill ha. Fast det har jag inte sagt till honom, vill ju inte att han helt plötsligt ska få för sig att han ska hela något helt annat än det vi pratat om

Ego: Idag gick A varit blöjfri på dagis första dagen och det gick över förväntan så här långt. Innan har hon ju vägrat att ens komma i närheten av toaletten de har, men idag helt plötsligt har hon satt sig där nästan självmant och på eftermiddagen ville hon t o m dit. Så tydligen var det vara att vi bestämde oss för att köra utan blöja som skulle till, även om de sätter på blöja om de ska ut i skogen och så. Så vi får väl se om hon klarat eftermiddagen med toabesök och allt
    Jag har däremot börjat må mer och mer pyton.. Har kommit smygande ökande de sista dagarna och det är just nu inte långt ifrån att jag ska bli tvungen att kasta mig in på badrummet igen.. blää Förstår inte varför jag ska må som jag gör så här långt in i graviditeten.. Så jag räknar i dagsläget inte med att jag kommer att komma tillbaka till jobbet innan lillebror kommit till världen.. Obestämd

Nu är jag lite fundersam på om jag ändå ska lyckas ta mig till julfesten på jobbet på fredag.. Kanske bara vara med på middagen och sedan gå hem igen.. men jag vet inte.. Kanske är dumt, men har ju redan köpt in en så fin röd gravidklänning jag tänkt ha.. hmm...

• chiqita

Moppen: grattis till hus!

Ego: dagens läkarbesök visade på sämre blodprocent än sist så nu är jag ordinerad järntabletter så ska de ta fler prover vid nästa besök. Sjukskriven i tre v till i a fall pga illamåendet så får vi se hur jag mår när jag kommer dit nästa gång.

• chiqita

Moppen: intressant.. Var lite inne på om det kunde vara så...

Galia: injektioner.. Tror jag testar tabletter först så får vi se sen..

Barb: åh vad tråkigt att ni gick miste om fam.rådgivningen.. Hoppas det löser sig med planeringsdagen...
    Vi är också själva i helgen.. Får se vad jag o Agnes hittar på

• chiqita

Fru Fisk: vilken dröm

Här hemma är vi själva jag och Agnes, och jag som alltid blir så trött efter 14-tiden.. Jag bara slocknar i vanliga fall men så fort jag blundade en millisekund kom ett "mammaaaa" En ren viljekamp att hålla sig vaken.
    I tillägg tror jag pluttan blitt sjuk.. Frusen på eftermiddagen, dålig mage, lite varm, ingen matlust.. Åt halv macka till frukost och därefter ingenting på hela dagen. Avslutade dagen med en vällingflaska.. Vaknade också lite varm så antar det är något nytt dagisvirus.. Själv fick jag inte i mig någon middag igår så ev är jag också smittad.. Hmm...
    Som en extra bonus vaknade hon efter en mardröm redan vid 7 idag.. Tror detta också blir en kämpig dag... :-/

• chiqita

Kul med adventspynt Assar. Är också sugen på att pynta men måste vänta tills badrummet är färdigt så vi får dammat av ordentligt här hemma

• chiqita

Nu har jag beställt järntabletter, en modell som tydligen inte ska ge de vanliga biverkningarna med illamående, trög eller lös mage. AminoJern heter det men verkar inte finnas i Sverige däremot i Norge och Danmark.... Ska tydligen tas upp snabbare av kroppen än andra vanliga järntillskott och är utan animaliska produkter. Bygger visst på den skonsamma blandningen Ferrochel om någon hört om det..?  Lät lite för bra för att vara sant men har läst i flera norska forum om gravida som haft goda erfarenheter av det så jag hoppas att det hjälper. Märker redan av trög mage och jag som hade fått ordning på den genom att äta Probiotika.. typiskt..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8