• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Uppi: Så oerhört ledsamt Gråter Jag uppfattar det ändå som att det finns en del ovisshet kring det hela. Förstår att du bara vill ha det överstökat men försök att ha lite is i magen tills utredningen är färdig? Många många kramar till dig och er. Ord räcker inte till

Undrar också hur det gått för Jossanjo och Kate. Bra hoppas jag 

• Galia

Uppi: Vilka sorgliga nyheter. Lät ju trots allt som att ryggmärgsbråcket hade varit helt "hanterbart" men det där med lillhjärnan var ju värre. Jag läste nyligen i DN Söndag om en familj med två svårt funktionshindrade barn  http://www.dn.se/livsstil/kampen-for-att-kunna-leva-som-en-familj/ Det var intressant läsning tyckte jag. Vet inte om det är intressant för dig alls men kanske kan deras tankar och erfarenheter bidra på något sätt inför det omöjliga val ni har framför er. Vet inte vad jag ska säga och hoppas jag inte skriver något som du tar illa upp av, men jag tänker på dig och vill sända mina varmaste kramar. 

Vi5: Jag tänkte genast på den boken Uppi nämnde http://www.bokus.com/bok/9789129637588/jag-vill-ocksa-ha-ett-syskon/. Den minns jag själv från min egen barndom, kanske inte att vi läste den för att förbereda för syskon, men jag minns att vi hade boken och att vi läste den ibland och som jag minns så gillade jag den. Bibliotek är bra saker. Vilka låga värden du har förresten - huh! Bra att du ska få hjälp. Jag har ju fått injektioner och fick också höra att när värdens väl gått ner så mkt så är det svårt att få upp dem utan injektion.

Jossan: Bra med en plan iaf. Den hinner förhoppningsvis sätta sig innan det är dags. Kanske kan någon som A känner följa med till huvudstan och bo med henne i närheten och komma med henne på besök? Det är ju semestertider. Bara en tanke, vet inte om den är praktiskt genomförbar.

Ankin: Åh stort grattis! Välkommen hit 

gabi: Hur är det med dig?

Kate: Grattis till finfint vul!

GHP: Väl sagt! 

• Galia

Jag läste också att man skulle ligga på vänster sida men då mådde jag bara (mer) illa så jag låg på höger eller ibland på rygg. Tror jag rågade min bm om det där faktiskt och hon avfärdade det helt. 

Vi5: Du är ju för rar. Tror inte någon tolkade vad du skrev som att du inte tänker på A men klart man hittar strategier för att försöka vara så lycklig man kan ändå. Kyss 

• Galia

Stramalj: Är det så läget ser ut för dig just nu? Eller var det ett inlägg i vilken sida man ska ligga på -debatten?
    Hur har de senaste proverna gått för dig? Har foglossningen blivit något bättre?

asap: Japp, halsbrännan blev värre av att ligga på vänster också trots att ngn påstod att det skulle bli bättre eftersom magmunnen hamnade uppåt och det därmed var svårare för magsaften att tränga upp. Så funkade då inte min kropp iaf  

• Galia

Upp i: Jag beklagar djupt. Jag tänker på dig och familjen och har svårt att förstå hur grymt livet kan vara. Kram

• Galia

Uppi: Har tänkt mycket på dig senaste dagarna och särskilt idag. Stor kram. Hoppas också att allt belv så fint det bara kan trots omständigheterna, men usch vad det skär i hjärtat för er skull

Snowgirl: En del menar ju att man blir lättare gravid precis efter mf för att kroppen är inställd på graviditet. Tror också att kroppen blir gravid om den är redo. 

Resande: psylliumfrön! tips

Vi5: Men fy vad jobbigt. Proviva Female innehåller extra järn och folsyra så om du kan sippa lite på en sån så är det kanske inte fel heller 

Jossan: Usch för magsjuka Krya på dig och hoppas du får vara frisk nu

• Galia

Vi5: Hej maken!  
    I väntar första barnet tråden så var det en tjej som fick upp sitt järnvärde genom att dricka en sån där om dagen. De är ju goda och som Snow skrev så frossa i jordgubbar! Sen är broccoli väldigt järnrikt - särskilt "stammen" men tyvärr är det svårt att få upp värdena genom kost när de är så låga som dina. Klarar du Niferex? Jag kunde inte ta dem för jag mådde mer illa, men Hemofer funkade ok (men injektion behövde jag ju ändå till slut)

Snow: Jag har läst här på fl att många läkare/bm berättat att anledningen till att man råder att vänta en mens är för att det då är lättare att avgöra när nästa graviditet startade. 

Resande: Jag köper i vanliga mataffären men tror de finns i hälsokosten också. Risenta har och Go Green t.ex. så om du var din butik har de märkena så kan du hitta där men annars finns de nog i samma hylla som linfröna. Jag blandar ner 1,5 msk i morgongröten. Det blir lite geleaktigt runt fröna.  

• Galia

Vi5: Ja det förstår jag. Vilken osis att det inte gick att ge injektion Är så jobbigt när man ställt in sig på att man ska få ngt som hjälper en att må bättre och så blir det inte så. Hoppas du får en fin midsommar iaf och se till att du blir ordentligt uppassad!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8