30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Tilda: vilken segpropp!!! Men antagligen går det fort när det väl kommer igång på allvar, mycket jobb är ju redan gjort!!! *hurtfrisk*
Tilda: vilken segpropp!!! Men antagligen går det fort när det väl kommer igång på allvar, mycket jobb är ju redan gjort!!! *hurtfrisk*
Ela: FÖrstår att det blir en del funderande!
Lycklig: jag har tagit inolaxol i perioder utan problem, snarare har det gjort att jag sluppit problem.
Johanna: be om remiss till Aurora pronto! Jag födde båda mina på östra och fick superbra stöd av Aurora innan Julia föddes. Den förlossningsplan som gjordes upp följdes minutiöst! Fick dessutom de mest erfarna bm.
Johanna: FÖrstår att det blir svårt med aurora på Östra!
Men håller med om att du ska prata med din läkare och se vad han föreslår, det verkar ju vara en bra läkare med tanke på vad du skrivit tidigare! Lycka till!!!
Cissi: Förlåt mig, men jag skrattade högt och även kollegan is tolen bredvid! Nu vet jag vad jag ska säga när äldre kollegor undrar varför man har sina barn på 15 timmar när man ändå är hemma med en bebis!!!
Hoppas att ordningen är återställd och att du får en skön kväll!
Tilda: Det var snabbt jobbat!!! Båda mina förlossningar har tagit lång tid till ca 4 cm och därefter har det bara rasslat till. Med julia försvann de sista sex cm på 20 min! Var väldigt glad för edan!!!!
Skönt att allt gick bra och att ni mår bra efteråt! Antar att du redan har xyloproct till rumpan, det finns både som stolpiller och salva.
Grattis Zeeda!
Nu är min lilla flicka stor! Vi har köpt en stor säng till henne idag. Hon sover middag i den nu, somnade på samma sätt som hon brukar i spjälsängen. Känns superbra!!!
Men det känns konstigt att vi inte ska ha någon spjälsäng i vår familj längre!
Hon fyller två om ett par veckor. Agnes var lika gammal när hon bytte. Julia somnade själv ikväll med även om det var lite protester.
Julia somnade själv igår kväll med men det var lite knorr innan, inte mer än i spjälisen dock! Sov hela natten till kvart över sex när hon vaknde! Duktiga flicka!!!