Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

UScha vad jobbigt med alla magsjukor!

Här är båda barnen febriga och maken hostig. SJälv mår jag rätt bra men är inne på fjärde dagen av min "pulverkur" så jag är ju inte riktigt mitt vanliga jag direkt...

Just nu sover maken och Julia i sovrummet och Agnes på andra soffan här i vardagsrummet. SKa väcka henne nu så att hon har en möjlighet att somna ikväll.

• Gladhannapanna

EMsters mamma: SÅ jobbigt!!! Hoppas att det funkar! En bra sak är ju att det blir varmare så man kan vara mer ute.

Fy för magsjuka! Varje gång det drabbar oss är jag tacksam över vår tvättstuga i källaren där man kan tvätta coh dumpa tvätt samt att jag itne är ensamstående!
    Tänk så gräsligt att vara ensamstående i en lägenhet med magsjuka barn, tvättstuga i källaren....

• Gladhannapanna

FB: Jo, jag vet.

Tack för pepp, nu är jag inne på femte dagen och det funkar ok även om jag fortfarande är rejält hungrig då och då. Har redan minskat i vikt och det är ju en bra morot.

För mig är det lättare att ta bort allt på en gång än att dra ner, men man är ju olika.

• Gladhannapanna

Juni: Till att börja med tio kg, men gärna uppåt 20 totalt.
    Det funkar faktiskt riktigt bra nu.

Emster: Oj, det kan man kalla totalrenovering!

Milla: Hoppas verkligena tt ni blir friska snart!!!

Imorgon fyller min lilla tjej ett och jag börjar jobba. Uscha vad fort det går!!!

• Gladhannapanna

Vi är oftast hemma båda två, men jag rider ju en kväll i veckan normalt och jobbar en kväll i veckan när jag håller föräldrakurser. Maken jobbar sällan över men ibland har de sociala aktiviteter med hans jobb.

Att gå iväg när barnen har somnat tycker båda är ok, då får ju den andra nästan egentid hemma!

Vi köpte en motionscykel i januari som står i gästrummet i källaren, den har maken cyklat en del på och jag cyklade första gången i förrgår. Känns rätt ok att träna på det sättet faktiskt. (men att sitta och cykla på det sättet är rätt trist tycker jag)

Tackar massor för all input om min diet, känns kul att ni tycker att jag är duktig. Jag tänker massor på mat och Julias semperburk luktade tom gott idag! Men jag måste göra ngt drastiskt för att få en bättre fysik och då är jag beredd att kämpa med detta.

• Gladhannapanna

Juni: Grattis! Det hade jag missat!

Ego: Agnes har varit supergullig mot Julia hela tiden, även om hon varit mycket "på" och hårdhänt har hon aldrig velat göra Julia illa. Men nu har hon börjat ta bort Julias händer när hon står och håller sig, hon puttar och igår sparkade hon tom bort händerna. Hon drar i hennes armar och ben när Julia kryper etc etc. Jättejobbigt och man blir ju så himla arg!

Jag gissar att hon testar hur långt hon kan gå innan mamma och pappa blir arga och när Julia blir ledsen. Hoppas bara att det snart går över för det är ohållbart hemma just nu. (skönt att vara på jobbet nästan...)

• Gladhannapanna

Sara: Jag har ingens ådan vagn, vi har en croozer kid for2 som är en kombinerad barnvagn/cykelvagn. ingenting jag skulle rekommendera till en tvillingmamma dock, superbra för vårt behov men inget liggläge tex...

• Gladhannapanna

Vackert namn EMmli! Jag hade aldrig sår, men det gjorde djävulskt ont vid varje amning i början. *ryser* Har också hört mkt om salvan Milla skrev om.

Lagal: Jag skulle bli knäpp på att vara ensam i fyra veckor, men allt går väl efter ett tag... SKönt med större lägenhet iaf!

Julia är antagligen allergisk mot ägg, fick en kraftig reaktion igår så det blir ingen tårta för henne på hennes egna kalas... Har skrivit mer i de andra trådarna.

• Gladhannapanna

MIn syster föddes på pappas 30-årsdag. Hon har tyckt att det har varit trist att inte ha en egen dag. De har ju firat alla stora födelsedagar tillsammans: 20+50, 30+60 osv. De hade ett väldigt roligt 100-årskalas tillsammans för några års edan. Hon hade dock en egen 40-års fest.

Julia fyller nio dagar efter mig så vi kommer nog att ha släktkalas tillsammans framöver, men barnkalas får hon ju ha så småningom.

• Gladhannapanna

Välkommen tillbaka Björnes! Känner igend et där med att fl blir ett måste, klokt att ta en paus! Alltid välkommen tillbaka!!! Hoppas att ni slipper fler sjukor nu!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8