Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

horror vacui skrev 2010-04-09 17:20:57 följande:
    Hej!Får man vara med i tråden? Jag är 30+ (ska man vara ärlig är jag faktiskt numera 40+) och har dotter som är snart 3 och en son som är 11 månader, så jag borde vara kvalificerad.Angående Assar P:s fundering om kungligheter - de fuskar, de hoppar över efternamnet!
    Välkommen hit!!!

Vi är många som skrivit ihop i flera år, första tråden startade 2005!!! Det finns flera systertrådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-265/m50060818.html

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

Välkommen in i dem!

Idag har Agnes sagt att hon vill ha en lillebror, jag har förklarat att det blir inga fler barn här, hon har en lillasyster och det får hon nöja sig med.

"Jag får en lillebror när Julia har försvunnit!"  Hmmmm.....
  • Gladhannapanna

Mini: skönt att allt var väl med bebisen och att du blev bra bemött!!1

Att jämföra barnen är oundvikligt, men vi försöker att inte lägga värderingar i det, bara konstatera att de är olika!

• Gladhannapanna

Ang roliga bröstkommentarer:

Agnes gillar att klappa mig på ryggen och bad mig dra upp tröjan. Hon tittade på bh:n bak på ryggen och frågade: Mamma har du b-tuttar?

HOn menade nog att fråga om jag hade BH på mig, men det blev rätt kul tycker jag.

• Gladhannapanna

MIlla: Grattis till Lucas!

Juni: mitt tryck rasade när jag var gravid, hade sisådär 85/55.... Då var man inte kaxig! Min bm förklarade att det beror på att kärlen vidgar sig för att kunna ha den större blodmängden och att det sker innan blodvolymen ökar. När den ökar runt v 20 brukar trycket gå upp lite. Men jag hade nog inte över 100/65 ändå.

I vanliga fall har jag typ 120/75 som är alldeles normalt.

• Gladhannapanna

Mini: Jag sålde en del för ett tag sedan, valde ut pop, mexx, esprit och någon klänning från cubus. Fick bra för en del och mindre för andra. HM; kappahl och lindex skänker jag till röda korset, men vissa av deras kollektioner är ju väldigt fina och säljs bara en kort period så de kan man nog få lite för.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8