Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hos oss kvittrade den lilla tuppen Julia vid femsnåret, inte morgon i mina och makens ögon mend et var bara att pallra sig upp!

Har varit hos läkaren med Jula för  koll efter öroninflammation, indragna trumhinnor trots att hon inte ens är förkyld så det blir näsdroppar i tio dagar plus remiss till öron för ev rör.

• Gladhannapanna

Mandra: Har inget tips om värmekänsligt barn tyvärr!!

Lena: SÅ himla jobbig sits!!! Jag vet att AA har grupper för anhöriga, du kan väl kolla om det finns någon nära dig som du kan prata med? Jag jobbar ju inom soc och i min kommun finns en beroendeenhet som man kan prata med anonymt, kanske finns något liknande hos dig. Kan ju vara skönt att prata och fråga någon som jobbar med missbruk som kan göra en bedömning av situationen. Då kan det vara lättare att ställa honom mot väggen med, när du har pratat med någon som är kunnig och det inte bara är ditt vanliga gnäll. (ur hans synvinkel alltså!)

Min pappa dricker för mycket så jag känner till hur det är att stå bredvid.

• Gladhannapanna

MIlla: Förstår att du känner dig tillplattad men han kanske menar väl. Du har ju faktiskt skolat om dig av en anledning...

Wero: hur är läget hemma hos er?

Lena: Hoppas att du kan stå på dig så att han fattar allvaret!

• Gladhannapanna

Barbara: Vi har haft ståbräda, men även en kombinerad syskonvagn/cykelvagn. Vi bor mindre än 100 m från förskolan så vi har inte behövt syskonvagn så mycket, men visst hade det varit smidigt många gånger.

Vi valde bort kub/nupp. Kände inte att jag skulle ha valt bort ett barn med funktionshinder.

• Gladhannapanna

Ang sittbräda: Jag har har hört att de inte får säljas längre eftersom de gör vagnen ostadig och att den lätt välter. Annars är det en jättebra lösning som jag gärna hade haft till Agnes!

• Gladhannapanna

BArb: Jobbigt med blödningar, man blir ju jätteorolig även om man vet att det är vanligt!!! Jag hade tom en blödning vid bim som gjorde att jag inte fattade att jag var gravid, blödde alltså i flera dagar men inte lika mkt som vid mens. Julia är nu 15 månader så det gick ju bra ändå! *försöker se positivt*

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8