Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Julia har en gammal reimaoverall som också är vattentät, men eftersom jaginte vill behöva tvätta den så ofta blir det galonstället istället!

• Gladhannapanna
    cilla67 skrev 2011-02-06 13:58:04 följande:
    Tack!

Så har man överlevt första natten hemma : fyra personer i en 160-säng. I natt tror jag att jag och lillen ska ligga skavfötters med de andra, i alla fall halva natten! Men gud så skönt att få sova hemma...!
    Cissi: vi låg också skavfötters i början, men jag och bebisen låg åt "rätta" hållet för jag behövde luta mig mot väggen under amningen!
  • Gladhannapanna

Jag hade gräsliga eftervärka med Julia, det berodde till stor del på att jag fick så mkt läkemedel för att livmodern skulle dra ihop sig ordentligt. Det var ju komplikationer när Agnes föddes så de chansade inte alls.

• Gladhannapanna

Mippe mfl: våra tjejer heter ju Agnes och Julia så de namnen röstar jag för. Annars har vi haft Malin, Maja, Stina mm på skivbolagen. På pojksidan har jag vägrat alla "us"-namn. Tycker tex att Rasmus är fint på en pojke men inte på vuxna karlar. Vi pratade om klassiska namn som Erik oc Johan, Arvid mm.

• Gladhannapanna

Knase: jag har också tipsat polisen om en sådan familj! Vissa är helt knäppa!
    Hade också talat om att det inte är ok att köra mitt barn hur som helst!

• Gladhannapanna

Skrattar åt stackars K-O!

Min pappa heter Gert vilket är skitfult men jag säger som Knase, det är ju pappa. Det var faktiskt maken som gjorde mig uppmärksam på vad det rimmar på!
    Där är mammas namn värre, hon heter Britta...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8