Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna
    malinkat skrev 2010-12-08 10:21:39 följande:
    Ela, håller tummarna för att Spiken tittar ut snart

M73, lycka till!

Är det någon av er som har en nästan-två-åring  med ett sju helsikes humör? Jisses vad Elvira kan låta och ha sig! Hon är för det mesta fortfarande go och glad, men när hon blir trött eller något inte går som hon tänkt..... då får man hålla för öronen. På väg från Danmark i måndags skrek hon Nej. nej NEJ NEJ NEJ nej...... i TRE TIMMAR! Gaahhhh! Försökte jag säga ifrån blev hon ännu surare och lät ännu mer  Ignorerade jag henne blev hon mer lessen-sur och gnäll-nejade..... Och när hon ska ha kläder på på morgonen, om hon inte "är redo", så vrider hon sig som en ål och skriker nej. Ja, vi vet i alla fall att hon har ett ord klart för sig.... Puh!
    Vår bil är på verkstan, brakade ihop igår. Väntar på svar därifrån...... känns som allt går sönder eller går snett just nu - petitesser kanske, men ändå - hoppas 2011 får en bra start! 
    Malin: OM det känns bättre kan jag berätta att jag hade betalat någon för att ta Julia igår!!! Hon vägrade sitta i pulkan med Agnes på hemvägen från förskolan. Hon vägrade gå, när jag bar henne samtidigt som jag drog pulkan kastade hon sig åt sidan osv osv.... Hon går baklänges och säger nej alternativt lägger sig ner på golvet/marken när hon itne får som hon vill. Skriker och skäller på oss, går itne att avleda i första taget! *suckar*
  • Gladhannapanna

Ela: Vilket underbart dagis!!!

Juni: Utbrott är inte alls kul!!! Men kramar kan göra underverk!

Igår kramade Agnes mig och sa: "Mamma, du är bäst i hela världen". Myyyss!

Lady: Beklagar verkligen!!!! Hoppas att det går fortare att bli gravid den här gången!!!

• Gladhannapanna
    Ela skrev 2010-12-14 20:01:52 följande:
    Nej, ingen jädra förlossning idag heller.
    Asch då! Men än är itne dagen slut!!!
  • Gladhannapanna

Boomie: Ang vagn: Våra barn har 2 år och 4 måander mellan sig. Vi körde mest emd ståbräda men köpte en kombinerad dubbelvagn/cykelvagn som var guld att ha i vissa lägen. Framförallt i snömodden som var i vintras. Nackdelen är att det inte går att ha liggläge i den. Man köper till en bebisinsats, typ bilstol som man har i början.

I somras cyklade vi en del med båda barnen i vagnen, det var jättebra!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8