Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hemulen, jag tror att det bara går att göra pgd på färska embryon. De frysta tinas samma dag som insättning och då hinns det inte med någon kromosomanalys. Tyvärr skulle det inte heller hjälpa att flytta på embryona även om det skulle gå. Det enda som hjälper om man vill göra pgd är att vända sig utomlands eller att flytta sig själv till ett landsting som har valt att bekosta det.

Tack alla fina för kramar {#emotions_dlg.flower} Jag kommer över det här också så småningom. Fast jag är arg på kroppen som luras så. Jag kräktes tom i morse och så har den varit död sen vecka 6. Arg,arg,arg {#emotions_dlg.djavulsk}

• Snowgirl

Vi5, Tack. Jag ska se till att få ett extra ultraljud, men man behövde inte direkt vara läkare eller barnmorska för att se att det var tomt

• Snowgirl
    Elsis skrev 2014-01-24 20:04:14 följande:
    Snow, jag har för mig att jag läst att det faktiskt går att göra pgd på frysta embryon. Läste på lite om det då vi fick veta att Vs kromosomavvikelse kunde vara mer än bara en extra kromosom, och att det i så fall kunde vara en ärftlig avvikelse. Vi hade ju på den tiden två embryon i frysen. Vet dovck inte om det är något som görs här.
    intressant, Men hur i hela friden hinner de odla fram kromosomerna Obestämd Det tar ju tre veckor med fostervattensprov.
  • Snowgirl
    chiqita skrev 2014-01-24 20:08:55 följande:

Snow: Åh så fruktansvärt tråkigt..  

Låter kanske cyniskt men om det nu ändå inte skulle bli något, skulle i a fall jag tycka att det är skönt att kroppen upptäckt om ngt är fel och avslutat det själv i stället för att fortsätta graviditeten och få negativt svar på fosterdiagnostik i stället.. Hoppas med tummar och tår att jag inte tvingas till sen abort igen.. Om du förstår vad jag menar,,, även om det är svårt att tänka så nu... 

Hoppas du får stöttning du behöver från din sambo/man och omgivning. Varmaste kramar!!!

Jag försöker tänka så, men jag är ändå arg. Kroppen fattar inte alls att något är fel. Jag kräktes i morse, brösten ömmar och inte en droppe blod har kommit. Jag är alltid lite pessimistisk, men jag var ändå ganska oförberedd på att det inte fanns något i magen. Känner mig lurad, men det är klart att det hade varit värre att få negativt besked efter fostervattensprovet.

Både sambon och jag tyckte att vi kände igen barnmorskan och när jag frågade honom om han noterade vad hon hette så kom vi på att det var hon som var med när A föddes. Hon har tydligen bytt inriktning till ultraljudsbarnmorska. Hon var lika varm och förstående som jag mindes henne sen förlossningen med A.
  • Snowgirl
    hemulen skrev 2014-01-24 22:11:50 följande:
    Snow, de kanske kör PCR (som går fort) och odlar vidare embryot tills de har resultatet.

Här verkar det vara halsfluss på g. Hög feber igen och ont så hon gråter då hon sväljer. Har varit något fall av scharlakansfeber på fsk... Tyckte ikväll att hon hade lite utslag, men de var i så fall supersvaga... Blir nog närakuten imorgon.
    Ja de kanske inte kör den snabbaste utan den billigaste metoden vid fostervattensprov... Jag tror ändå att det blir svårt eftersom våra är odlade i sex dagar. De måste in direkt om det ska bli något. Bara vi hinner så är jag beredd att satsa pengarna på de där embryona. De är ändå topp 1 och 2 av sjutton befruktade ägg.
    Funderar på om jag borde komplettera uppgifterna hos socialstyrelsen. Jag visste inte att jag var gravid igen när jag skickade dispensansökan. Vårt ärende kommer att tas upp den sista januari.
  • Snowgirl

Vi5, Jag kanske tänker galet, men jag tycker det känns mest logiskt att fortsätta amma och utesluta en del mat som du gör nu för att se om det blir bättre. Om du börjar ge ersättning så måste ju samma procedur göras när hon börjar äta riktig mat och då har man bara flyttat problemet framåt.

• Snowgirl

Hemulen, Vad jobbigt med halsfluss Fast det kanske är lite bättre än scharlakansfeber om man ska ut och resa. Tänker att penicillin i alla fall funkar på halsfluss. Hoppas att ni andra klarar er!

• Snowgirl

nr2, Bra att du har en bra känsla
    Jag tänker inte acceptera några fler missfall i den här tråden. Då blir jag arg på riktigt {#emotions_dlg.djavulsk}DemonDödoch jag är redan riktigt pissed.

• Snowgirl

Chiqita, Josssan, Tack för kramar {#emotions_dlg.flower}

Ett CB-test skulle garanterat visa 3+ På ett test från testlagret kom gravidstrecket fram före kontrollstrecket. Chansen är dock väldigt liten att det skulle vara något kvar. Det är bara kroppen som fortfarande tror att den är gravid. Barnmorskan letade runt ganska noga för att se om det skulle finnas ytterligare en hinnblåsa, men bara den tomma kom upp på bilden. Får det väl helt bekräftat på tisdag. Jag var ganska ledsen i morse. Om det första missfallet hade resulterat i en bebis skulle den snart ha varit här. Nu såg jag fram mot en augustibebis som inte blir. Om jag skulle ha tur och bli gravid igen så kommer den tidigast nästa vinter och då har jag hunnit fylla 41. Jag vet att det är bara en siffra för att bli förälder, men för att bli gravid och att det ska gå bra håller tiden definitivt på att rinna ut

• Snowgirl

gabi, Stackars liten Hoppas fänkålsteet lugnar lite.
    Jag hade nog helst velat bli skrapad, men tror att det är i princip omöjligt. Sköterskan pratade om tabletter redan i telefonen. Billigt och bra för landstinget... Jag är inte bitter
    Resande, Hur gammal är S nu? Det kanske vore bra att få det kollat?

Tack för pepp om ålder Vi får väl se vad som händer helt enkelt. Jag tror att allt blir bra hur det än blir. Just nu är jag bara irriterad på att Murphy bråkar med mig igen. När vi började försöka med syskon hade jag inga förväntningar alls på att bli gravid. Sen visar det sig att jag helt plötsligt har ganska lätt att bli gravid, men det är värre att få behålla.*muttrar* Om vi bara får klartecken från socialstyrelsen så blir det nog inget mer hemmaförsök innan embryoinsättning. Där finns bästa chansen, men det är världens dyraste lott med världens bästa vinst.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8