chiqita skrev 2014-01-24 20:08:55 följande:
Snow: Åh så fruktansvärt tråkigt..
Låter kanske cyniskt men om det nu ändå inte skulle bli något, skulle i a fall jag tycka att det är skönt att kroppen upptäckt om ngt är fel och avslutat det själv i stället för att fortsätta graviditeten och få negativt svar på fosterdiagnostik i stället.. Hoppas med tummar och tår att jag inte tvingas till sen abort igen.. Om du förstår vad jag menar,,, även om det är svårt att tänka så nu...
Hoppas du får stöttning du behöver från din sambo/man och omgivning. Varmaste kramar!!!
Jag försöker tänka så, men jag är ändå arg. Kroppen fattar inte alls att något är fel. Jag kräktes i morse, brösten ömmar och inte en droppe blod har kommit. Jag är alltid lite pessimistisk, men jag var ändå ganska oförberedd på att det inte fanns något i magen. Känner mig lurad, men det är klart att det hade varit värre att få negativt besked efter fostervattensprovet.
Både sambon och jag tyckte att vi kände igen barnmorskan och när jag frågade honom om han noterade vad hon hette så kom vi på att det var hon som var med när A föddes. Hon har tydligen bytt inriktning till ultraljudsbarnmorska. Hon var lika varm och förstående som jag mindes henne sen förlossningen med A.