Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Järndepåer? Måste var ngn fluga de kommit på under 2010 eller nu efter årsskiftet.

• Billabong

Tack tack för sympatierna om magsjukan.
    Ela var helt rätt på det, O är "bara" dålig i södergående riktning, dvs inget kommer upp fel håll, bara ut i rinnande form. Men *peppar peppar* Så kanske det värsta är över för båda.

Kanske skulle ta och försöka oss på ett fjärde barn, bara för att hänga på trenden att kolla järndepåerna?

Tog en kort, välbehövlig paus här på jobbet och fick mig många goda skratt. Tack för dem, Ela och juni! Guld att ni skriver så roliga saker här!

• Billabong

Och malinkat får också ett tack!

O har upptäckt mina bröst, ffa bröstvårtorna som han vill peta på med sina små pekfingrar när jag rusar runt som en stressad, halvnaken tetting på morgonen. Pappan såg mkt stolt ut över sin äldste son.

Förresten. Jag instämmer helt med Fiji ang. din kollega, Lycklig. Man tänker till ordentlig innan man öht säger ngt om ngn annans ev. familjeutökning. Själv skulle jag inte säga ngt om det inte var väldigt övertydligt och jag stod  kollegan nära. Och självklart utan andra närvarande. Definitivt INTE med chefen närvarande!
    Bra att hon iaf skämdes och bad om ursäkt efteråt.

• Billabong
    Ela skrev 2011-02-23 11:13:07 följande:
    Sara - Skönt att läsa att en person som är ute i den verkliga världen kan uppskatta det som vi i våra små spädbarnsbubblor skriver. Det blir mycket trams när man går hemma.
    Ja, det uppskattas stort!

Glömde kommentera nappen, insåg jag när jag läste Boomies kommentar.
    Jag hade gjort såsom ni gör. Låtit henne ha napparna nu och se det som ett sunt sätt att reagera på den nya familjekonstellationen. Sannolikt ör det övergående, om inte så får hon väl ge dem till tomten eller ngt annat längre fram.
  • Billabong

Tilda: Spännande, spännande! Varmt lycka till!

Evasha: Välkommen!
    Snabba ryck med flytten låter det som! När börjar du ditt nya jobb? Och jag hoppas att din lön snart blir utbetald. Uselt när det strular så mkt under så lång tid!

Ego:
    En STOR nackdel med att ha flera barn är att fler barn får magsjuka. Lagom till G idag är pigg igen och inte kräkts sedan i går kväll *peppar peppar* (väntar dock på en bajsblöja, så vi ropar inte "Hej!" än...), så har O nu kräkts ner sig och sängen fullständigt. Sorry för det tråkiga ämnet... Ffa för er som nu väntar det första syskonet och inte hade insett denna biverkning.

Sambon är lite lätt uppgiven över att behöva tillbringa större delen av lovet åt att ha hand om sjuklingar istället för morgondagens playdate med Js bästa kompis och deras familj. Och på fredag skulle hans mamma komma på ett av sina ytterst sällsynta besök. Hon kanske kommer ändå, men isf blir det inte riktigt samma aktiviteter som var tänkta. Lider med honom samtidigt som jag tycker det är skönt att slippa ännu fler löneavdrag...

• Billabong
    Piggley Wink skrev 2011-02-24 07:50:42 följande:
    Sara: men han får väl ledigt vid ett annat tillfälle iaf? Den får de ju på sommarlovet iaf...
    Inte ens tänkt tanken faktiskt... Hm.
    Det är ju inte semester på det sättet, så jag TROR inte det går att få kompensation på annat sätt.

Kanske han bör kolla upp det, bara för att veta vad som gäller inför alla lov under åren framöver. Detta lovet gör det inte så mkt eftersom barnen är små och inga större aktiviteter var inbokade.
  • Billabong

Åh nej! Blir så ledsen för din skull. Att du ska behöva drabbas av detta hemska skrämmande.
    Jag har haft turen att aldrig få ngn blödning som gravid, så jag har ingen input att ge i sakfrågan. Men vill skicka en värmande kram! Och självklart håller jag tummarna i stark önskan att det inte blir ngt mer av detta.

• Billabong

Lycklig: Så svårt att svara/ge råd när man inte är i situationen eller har ngn erfarenhet att relatera till, precis som flera redan nämnt...
    Frågan är lite hur länge en kontroll idag hade lugnat dig, om några andra uppföljningar är inbokade efter helgen, om det går att göra ngt om det inte skulle se bra ut som förbättrar chanserna för bebisen och mkt annat.
    Jag vet ärligt talat inte alls hur jag skulle gjort med ett UL idag.

Blir iaf lättad å dina vägnar när jag förstått att det inte kommit fler blödningar. Får hoppas att det inte kommer fler heller så att den där oron kan ebba ut mer och mer. Kram!

juni: Så fruktansvärt! En kram till dig också!

Lena: Låter jättemysigt med liten bebis som ska börja träna smakisar.

Tidla: Sorry att jag missade kommentera din status quo-rapportering. Hoppas det bara är lite vila inför den verkliga bebisleveransen senare idag/under helgen.

• Billabong

Lycklig: Håller tummarna för att det ser bra ut när du åker på UL senare idag!
    M t p helgens stora släktkalas så förstår jag än mer att du vill kunna känna lugn inför detta skrämmande som du/ni tvingats genomlida senaste dagarna.

Lena: heja heja! Vi började med (majs)välling när J var 5 månader och 1 vecka, för då åkte hon på en rejäl majinfluensa och BVC rekommenderade oss det. Kändes väääääldigt fel som förstagångs-förälder att göra ngt som inte stämde med regelboken. Prova ni och se, klokt att börja blanda lite mer ersättning (om han är van vid det?) först. Eller ta gröt istället om ni hellre vill. Ofta kan det vara svårt för de små att få i sig gröten, vällingen är ju mer som vanlig flytande kost.

Galia: Jag håller helt med Ela. Diskriminera inte syskon genom att bara låta dem (halv)ligga klädda i ärvda plagg. Vi gav t o m nya kläder till våra vänners fjärde barn (alla av samma kön) i höstas och det var varmt uppskattat. Som mamman sa: Skönt att vara säker sen i framtiden på vilket barn det är på bilden när det är nya kläder på bebisen.
    Annars är barnkammarböckerna med CD-skivor eller barnsångssamlingar säkert varmt uppskattat. Den nya (?) skimrande barnkammarboken (alltså inte den "vanliga" ljusblå) köpte vi nyss till J och den är en stor HIT!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8