30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi4: Jag har för mig att jag läste här i ngn av våra 30+trådar att man inte behöver väcka barnet utan att man kan killa dem lite under fötterna för att se om de reagerar på det och lugna sig på så sätt. Ngn som kan bekräfta? Vet inte hur länge man ska hålla koll...
Tilda: Så trist när arbetsgivare inte anstränger sig att underlätta när man är sjukskriven och att hitta en vikarie så att man har möjligheten att kunna lämna över lite snyggt. Jag har tyvärr råkat ut för detsamma båda graviditeterna. Satsa nu på att vila upp dig och kroppen istället för att försöka fixa jobbet.
Milla: Hoppas magsjukan är borta imorgon! Helst redan inatt.
cissi: Jag förstår att du är orolig över tillväxten, men tänk på att de håller god koll på dig och bebisen nu. Så märker de ngt som oroar, då finns alla förutsättningar för att det kommer gå utmärkt iaf genom en igångsättning eller ett planerat snitt.
Min G vägde ju mindre vid födseln än han gjort på sista TUL 5 veckor tidigare. Han klarade iofs livhanken med nöd och näppe, men det verkar ändå finnas ganska goda marginaler även om de inte får så mkt näring som de borde. Och i ditt fall finns ingen tvilling som konkurerar om näringen, så förutsättnignar är de allra bästa IFALL moderkakan inte är i bästa skick längre så här på slutet.
Ela: Vad roligt att du skrev just det där med att vara nöjd och känna att fokus nu ligger på förvaltandet. För senaste veckan eller så har jag kännt ngt snarlikt inför hela grejen med föräldraskapet, de små underbara liven, familjen och småbarnsåren. Att jag är nöjd med min familj, att jag kan släppa på den där bevsikelsen och sorgen jag burit på inför mina två icke-graviditeter; den som inte blev som den skulle och den som (sannolikt) inte blir av alls. Jag känner (inte bara förstår logiskt) mer och mer att det ofta inte blir såsom man hade föreställt sig saker i ens liv - men att resultatet oftast blir jättebra i alla fall. Därmed inte sagt att jag inte kommer återkomma till känslan av en längtan efter en normal graviditet till och en bebistillvaro där man helt kan gå upp i det underbara nya lilla livet. Men jag TROR att jag vid det laget kommer ha blivit för bekväm för att "börja om" med en ny bebis och att min 40-årskris resulterar i ngt helt annat än en bebis. Vi får väl se framåt 2014/2015.
Inskolningen är avklarad och det lossnade efter onsdagens VAB-dag hemma riktigt bra. Så torsdagen o fredagen var det inte så mkt skrik pga ledsamhet och ilska. Men det är ändå inte helt på topp. Långt ifrån. Men bättre. Nu ska vi bara hoppas på att O börjar äta lite på fsk också. Annars kommer det INTE bli bra tillvaro där, han är på rysligt humör när han är hungrig. I fredags åt han bara vinbärsgelé och efterrättsfrukt till lunch...