lilablå: Usch och fy! STACKARS dig! Så hemskt att drabbas av diskbråck, och med en sådan lite bebis som man vill mysa med så mkt man kan. Så bra att värsta smärtan iaf gett med sig. Hoppas du får jättebra hjälp och behandling!
Och GRATTIS till lillasyster! (om jag inte skrivit det förr?). Skriv gärna in uppgifterna i BF-tråden (länk i TS).
Grattis till jobbet Evasha! Välkommen söderut! Kanske kan det bli en Skåne-träff framöver när bebisarna är levererade hos dig och Knase (ngn mer?).
Trist med olika beskeden kring SGIn... Men jag förmodar att du tagit till både hängslen och livrem för att inte riskera SGIn iaf? Det "värsta" som händer är väl att den inte höjs? Bra att en handläggare ringer upp dig!
Syskonvagn har vi en ja, en BabyTravel Dublin. Årets nya modell har en del förbättringar funktionsmässigt men vissa försämringar rent utseendemässigt. Gillar vagnen och de är mkt prisvärd, men i ärlighetens namn överväger vi att byta ut dem framåt våren/sommaren när pojkarna närmar sig 2-årsdagen.
Är det ngn här som har haft/kört med en tvillingsulky, antingen Btio twin sitty eller ngn paraplyvariant? Isf mottar jag gärna input i form av ris, ros och annat tänkvärt.
Zeeda, ni kommer kanske inte ens behöva ngn ståbräda? Beror så klar på hur mkt ni promenerar samt hur pålitlig storasyster är i trafiken. J står ytterst sällan på ståbrädan. Och hon har bara fått åka i syskonvagnen vid två tillfällen. Det är hennes vagn utan brödernas, det vet hon mkt väl.
Bärsjalar/bärselar har vi ytterst begränsade erfarenheter av. När J var bebis fick vi låna både en Babybrjön orginal och en Babybjörn Active. Tyckte att jag fick ont i axlar/rygg av båda, tyvärr. Så de användes inte ens tio gånger. Eftersom vi inte tyckte de var bra skaffade vi ingen mer inför pojkarnas bebistid. Däremot ropade jag in en Tricot Slen (trikåsjal) på Tradera som jag tänkte bära småskruttarna i, men jag får väl skämmas lite och erkänna att jag inte tog på mig den en endaste gång för att ens prova med en bebis i...
Vi har haft bebisar som gillat att ligga i sina vagnar, så det har fungerat bra ändå. Däremot hade vi inte klarat oss utan vår babysitter 1-2-3 också fr Babybjörn (INTE menat som reklam. LOVAR att jag inte får ngn provision därifrån ).
Tilda och Zeeda: Vilka små mysiga magar ni har! Prova ett SF-mått på 45 cm på en kropp som är 162,5 cm...