• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pysslig - Nej, nu börjar det nästan bli otäckt det här: Min kollega som är beräknad en vecka efter mig har åkt in till sjukhuset nu och ska snittas på onsdag, 7 veckor för tidigt!
    Nu får vi väl sluta härma varandra!

• asap

Fast jag skulle som sagt gärna härma dig med antalet jobbdagar, jag har 21 kvar, jag. Obestämd

• asap

Zeeda - Vilken skräckis!! Skönt att det gick bra, men jag kan förstå att det var jobbigt. Usch för att så små ska behöva bli så sjuka.
    Jag har förresten samma erfarenheter av barnakuten som Johanna mfl, vi har också fått vänta i ett eget rum istället för att hänga i väntrummet osv. Det är något helt annat att söka med små barn än att söka vård för egen del, vilket ju är helt rätt kan jag tycka!

Ela - Det var det jag tänkte också ang. att föda i vägkanten. Det finns ju en inte alltför osannolik möjlighet att OM det hände mig så skulle det t om kunna vara samma ambulansteam som kom, men nä, vad är oddsen för det? Den andra familjen måste ha stått för kommunens vägfödsel det här året.

Pysslig - Nej, jag kan inte säga att jag rasat några 15 kilo direkt efter födseln. Men efter ngt halvår vill jag minnas att jag känt mig ungefär som innan i storlek. Äger ingen våg, så jag kan inte säga säkert om vikten. Men på inskrivningen med Gustav vägde jag mindre än på inskrivningen med Ida, och hans inskrivning - det måste har varit ca 1år och 2 månader efter födsel med Ida, så till dess ska "raset" vara gjort iaf.
    Den här gången har alla kilon hittills satt sig i en enorm mage som pekar rakt framåt, (en så kallad pojkmage enligt en hel del "experter") får mängder med kommentarer om den dagligen. Lite tröttsamt.

• asap

Lena - Nej, alla dessa experter är verkligen ngt man skulle klara sig utan!

juni - Skönt att det gick så bra inatt, duktig N!

Cissi - Jaha, allergier.. Nej, det vet jag inte så mycket om. Annars hade jag kunnat bespara dig en slant så du slapp köpa tidningen för jag har receptet på det andra:
    Jobba heltid på ett rörigt och hektiskt arbete 5.8 mil hemifrån, ha två barn och ett tredje i magen. Lägg gärna till lite fix som ska göras på hus mm. Och en lååång mörk vinter med förkylningar och magsjukor. Häpp: klart!

• asap

Pysslig - Oj då, hoppas det ser bra ut på fredag så att du slipper läggas in. Lite nyfiken på varför du får göra flödesmätning över huvud taget, pga tidigare historia eller litet sf-mått, eller ngt annat?

Ska se om jag kan lägga in någon bild på stormagen, måste ju bara ta en bild först i så fall... Nej, så värst flitig med kameran är man inte tredje gången om. Vi måste skärpa oss så att det finns något bildbevis på denna mage också.

• asap

Pysslig - Aha, då förstår jag bakgrunden till tillväxtkollerna. Så intressant det där med att IVFbebisar skulle växa dåligt mot slutet, det känns ju helt ologiskt.

juni - Vi har inte heller fotat magen under graviditeterna förut, förutom att vi tagit kort på bf båda gångerna. Det får jag väl göra den här gången också. Men precis som du säger så har det blivit några kort där magen råkat vara med, även om det just inte är magen man fotat.

Sitter och kollar på mitt i naturen när det är dykning vid Barriärrevet. Det känns som att det var ett helt annat liv då jag var där. Dykcertet tog jag inte förrän senare, så jag snorklade bara när jag var där, men känner ändå igen mig lite. Men som sagt, det måste ha varit sisådär en 1000 år sedan. Har inte dykt sedan innan Ida heller, kanske läge att ta upp det igen när barnafödandet är över?

• asap

Pysslig - Hoho? Blev du kanske inlagd iaf...?

Hej alla som inte varit in på ett tag, kul att ni hör av er! Jag hänger inte med så bra heller, kanske mest pga mos i hjärnan så jag överlåter sammanfattningar till någon som har koll.

Jag tror minsann att jag förtagit mig lite den här helgen: igår jobbade jag till 14, sedan åkte jag förbi min farmor och lyckades ragga med mig henne hem hit. Trevligt, men hon behöver lite "uppassning" och maken jobbade med vårt utebygge. Så jag roddade farmor och barnen och lagade middag mm. Sedan skjutsade jag farmor till bussen innan jag väl åkte hem och krashade i soffan. Idag har jag varit och handlat, dammsugit och torkat golvet i köket, tvättat och vikt tvätt och hängt tvätt, bytt blöjor på G som väger som en liten elefantunge när man ska baxa upp honom på skötbordet. Sedan kunde jag inte låta bli att gå ut i finvädret, och ute på tomten ser det FÖRSKRÄCKLIGT ut, jag har inte gjort något vårbruk alls som jag brukar. Så jag började med att gå runt och samla ihop lite leksaker som låg utspridda och sedan tog jag sekatören och började klippa vissna klematisgrenar mm. Ända tills jag fick akut fog-ont och rejäla sammandragningar - insåg att det var dags att lägga av och sitter nu inne i soffan igen. Jag VILL ju vara ute och ta hand om mina blommor, surt att det inte funkar. Man är ju inte gjord för att sitta i soffan en helg, särskilt inte som allt som behövs göras (vissna grenar, maskrosor, smutstvätt, dammråttor osv osv.) räcker ut tungan åt mig och retas.

• asap
    Pysslig skrev 2011-05-08 20:42:01 följande:
    Assar, oj vad lite du hann med innan sammandragningarna satta in, NOT!!! Lite lugt måste du nog ta det bruden! Dammråttorna springer ingenstans! Skrattande
    Nej, men det är väl just det som är problemet... Om de ändå kunde springa bort av sig själva!

Och tack för alla sympatier - det är så skönt här i tråden, för var annars hittar man så många som vet vad man menar! Här har ju alla varit i samma sits, mer eller mindre. Jag tar det lugnt just nu iaf, ska till bm kl.10 så jag är hemma och väntar på det. Barnen har mormordag idag, så de sitter och kollar på morgon-bollis och väntar på henne nu.

Milla - Hoppas det är den lindrigaste av sjukor den här gången så att ni snabbt är på benen igen!
  • asap

Glömde skriva till juni - Åh, det är jobbigt när det är så där. Och så klart ska maken iväg också! Försök att ta det lugnt, en timme i taget, alla knep är tillåtna (mutor, tv, gå i pyjamas hela dagen, eller vad det nu må vara som gör livet lättare just nu). Spara principerna tills maken kommer hem och ni har mer ork, få det bara att funka nu. Kram!!

• asap

juni - Ok. Hoppas att dagen fortsätter som den börjat då iaf. Ingen förskola idag eller?

Evasha - Problemet är nog att jag inte vill släppa in mannen i rabatten, litar inte riktigt på honom där.. Obestämd Men han har gjort en stor insats hela helgen, dels med bygge av uterum, men också med maskrosjärnet på gräsmattan. Jag är rätt säker på att han känner igen maskrosor nämligen.
    Jag förstår dig, jag mår också dåligt av att se vår gräsmatta. Det finns typ inget gräs där alls - bara maskrosor, smörblommor och klöver. Och en och annan tistel och lite mossa. Dessutom är den gropig och ojämn. Jag är sugen på att bara börja om och göra den ordentligt från början, men det är ju ett jäkla jobb med det också.
    Mitt stora problem just nu, som gör att jag får lite ångest av trädgården, är att vi flyttade hit för exakt två år sedan. Då tänkte jag att "nästa år, då ska jag börja fixa. Den här säsongen får gå åt till småplock och att se vad som finns." Så för exakt ett år sedan började jag nytt jobb och hade inget ledigt hemma alls på hela sommaren och tänkte "nästa år, då ska jag fixa trädgården" Och vad händer? Största magen just nu under fixasäsongen! Så nu tänker jag "nästa år, då ska jag fixa trädgården.."

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8