• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Det är ju fullständigt omöjligt uppdrag att försöka läsa ikapp det som har skrivits en hel helg, så det struntar jag i. Men jag har snappat upp eländiga magsjukor hos Milla och Sara, hoppas det går över snabbt!

Vi har spenderat helgen hos svärisarna, trevligt som vanligt. Vi hinner inte mer än sätta oss i bilen hem förrän Ida deklarerar :"Jag längtar efter farmor och farfar." Så hon tycker nog också att det har varit bra.

• asap

Milla - Era stackare! Det är ju sååååå jobbigt att ta hand om sjuka barn när man själv är sjuk! Krya på er nu.

Emsters mamma - En sådan nyrenoverad lägenhet går nog bra att sälja sedan, och kanske blir det en bra vinst på den också med tanke på att ni inte bekostar renov. själva. Fast jobbigt förstås med allt besvär under tiden.

• asap

Tittar in för att gratulera alla Gabriels på namnsdagen! Barnen sitter och kollar morgon-bolibompa och jag lyssnade till den väldigt catchiga veckosången och dagens namnsdag, och noterade att det var Gabriels dag idag. Hur många är ni? Milla, Sara, Gbg, Moon.. Någon mer med en Gabriel?

• asap

Pyttis - Du är SUPERduktig! Trots att jag är sådan att jag gärna skulle byta ut vissa måltider mot ett piller om det gick (för så jäkla kul är det inte att äta varje gång), så skulle jag ha jättesvårt för pulverdieter. För det är väl inte ok att, efter en dag av pulver, festa på bullar och glass efter att barnen har gått och lagt sig?

• asap
    Piggley Wink skrev 2010-03-24 19:26:28 följande:
    Assar: jag tänker precis som du att man skulle spara en himla massa tid på att ta ett piller istället vissa luncher. Men goda middagar med kött, sås och vin vill jag inte vara utan
    Nej, de middagarna vill man ju inte vara utan. Men frukosten som ibland intas under tidspress och där man ska se till att de två små medlemmarna av familjen också ska få något i sig - så enkelt att bara ta ett piller och kunna fokusera på deras frukost istället. *Drömmer mig bort* Undrar vilket vin som passar till pulvret, om det ska vara rött eller vitt?

Söder - Förstår hur du tänker. Hoppas du kan koppla bort oron och ha det supertrevligt i London!
  • asap

Vi är också hemma mycket om vardagkvällarna. Jag tränar 1-2 gånger i veckan när jag är frisk och maken är ute och springer ibland, men mest är vi hemma. Och ärligt talat - hur skulle man orka annat? Barnen somnar 19-19.30, därefter har man inte mycket tid på sig innan det är dags att natta sig själv... Jag lägger mig nästan alltid innan 22, annars är jag för trött på morgonen.

• asap

gbg - Jag har läst din berättelse nu, fantastiskt som alltid. Skulle gärna höra lite mer om ditt liv som trebarnsmamma också, vad säger storebror och storasyster?

• asap

M73 - Jag har inte så bra koll, men det finns väl mjölkfri sempergröt? Vi har alltid givit barnen sådan där pulvergröt, havregröt - är det gluten i den? För visst kan man göra egen gröt, bara att mortla havregrynen först så blir det bra. Och den enda invändningen jag har hört mot egen gröt är att pulvervarianten är järnberikad, så om man gör egen ska den serveras med järnberikad fruktpurée eller liknande. Glutenintroduktion fixas väl lätt med typ smörgåsrån eller små smörgåsbitar.

• asap

emmli - Stort grattis till lilla Juni!! Så skönt att snittet gick så bra, hoppas nu att brösten läker fort också.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8